• 0

Applicatie ontwikkelaar wil starten

Ik post dit even voor een vriend van me.

 

Situatie:

Vriend van me kan in principe geheel zelfstandig apps voor bedrijven maken, maar heeft 0,0 ervaring als ondernemer. Hij is sinds een aantal maanden werkeloos en solliciteren wil niet lukken, vandaar dat ik hem geadviseerd heb om eens te bekijken wat de mogelijkheden zijn wat betreft voor zichzelf beginnen.

 

Nou is het hele kvk, belastingsdienst en bankverhaal wel duidelijk, alleen zoals elke startende ondernemer is het natuurlijk zaak om de eerste klant daadwerkelijk over de drempel te krijgen.

Hij heeft hier dus geen ervaring mee en verdrinkt nu in allerlei goedbedoelde adviezen, maar hij heeft dus echt geen idee meer waar te beginnen,

 

is het een goed idee om onze doelgroep gewoon te mailen/schrijven en hopen dat hier iets uitkomt ?

 

hoe zouden jullie dit aanpakken?

 

ook is het wel belangrijk om te weten dat er niet een grote zak geld voorhanden is, dus het zal een beetje low budget moeten starten allemaal.

 

Het gaat dus echt om apps die bedoeld zijn voor het MKB etc. particulieren zijn uiteraard wel welkom maar dit is niet echt waarschijnlijk

 

Wanneer dit probleem verholpen is, komt natuurlijk vanuit de klant de volgende vraag namelijk: wat gaat mij dit alles kosten? hierover heeft hij ook nagedacht en hij wil niet uurtje factuurtje werken omdat dit natuurlijk ook administratieve rompslomp met zich meebrengt , maar gewoon een vast bedrag voor de eerste ontwikkeling incl. 1 jaar hosting en aanpassingen/beheer etc. en daarna kan de klant de applicatie overnemen of het onderhoud apart voor een jaarlijks bedrag.

 

dus bijvoorbeeld Klant A

 

Betaalt voor het eerste jaar 2000 euro (ontwikkeling+beheer)

Na 1 jaar keuze

app overnemen of beheer bij ons laten

App overnemen = 500eu eenmalig

Beheer bij ons laten = 250eu pj

 

Is dit een reeel model of is dit niet gebruikelijk in deze wereld ? (bedragen zijn fictief)

 

Tot zover even voor nu, als er nog vragen bij mij of mijn vriend naar boven komen, dan zal ik ze uiteraard hier weer stellen.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties ,

 

 

Tom

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
is het een goed idee om onze doelgroep gewoon te mailen/schrijven en hopen dat hier iets uitkomt ?

 

Denk dat dit een heel slecht idee is. Uiteraard probeer je van alles. Zo ben ik vorig jaar ook met folders, flyers en advertenties begonnen. De telefoon gaat echt niet vaker rinkelen. De meeste opdrachtgevers van mij komen via mijn eigen netwerk of heel actief de boer op gaan en potentiële klanten actief benaderen.

 

Lees dit boek eens. heb het net zelf uitgelezen en diverse tips al weer toegepast.

 

Klanten komen niet vanzelf, zeker niet naar aanleiding van mailen. Wordt al gauw als spam gezien of als vervelend ervaren.

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel, morgen maar eens kijken of ik dat boek ergens kan versieren.

 

dus koud mailen/brieven de deur uit doen is niet de juiste manier,

is het volgende stappenplan een beetje in de goede richting

 

Bellen naar bedrijf

vragen naar de bedrijfsleider/eigenaar/verantwoordelijke

kort een verhaaltje vertellen over wat je doet en wat dat voor het bedrijf kan betekenen

bij interesse vragen om een vrijblijvende afspraak te maken

 

hij voelt er namelijk niet heel veel voor om echt overal binnen te stappen zonder dat er daadwerkelijk interesse is in het product.

dus hij wil liever echt een soort van voorselectie maken bij potentiele klanten zeg maar.

misschien dat dit naderhand wel veranderd maar het is er de persoon niet naar, om gewoon echt koude aquisitie te gaan doen, dan is de telefoon natuurlijk wel iets ''veiliger''

 

freelancen zou eventueel een optie zijn, maar dat is natuurlijk meer hier een opdracht en daar een opdracht, dan zou ik zelf ook gaan voor het opbouwen van een eigen bedrijf/merk zeg maar om zelf ook iets op te bouwen van waaruit je zelf ook verder kan, ipv afhankelijk zijn van recruiters etc.

 

 

bedankt voor de reacties tot zover

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.