• 0

Reserveringssysteem magazijn

Hallo,

 

 

Mijn bedrijf beschikt over een grote productiehal en een magazijn, in de huidige situatie moeten mijn mensen naar het magazijn gaan en vervolgens bestellen ze daar de producten die ze nodig hebben of moeten aangevuld worden op de lijn.

 

 

Nu wil ik dit gaan veranderen door middel van een reserveringssysteem, de lijn bevoorrader kan dan heel simpel op de computer op de lijn zijn bestelling doen( eventueel door het scannen van de order), zodra de bestelling verzonden is komt deze in het magazijn binnen en kan meteen verwerkt worden, waarna de lijnbevoorrader een berichtje krijgt of de spullen bezorgt worden.

 

 

Nu is het grootste probleem dat het voorraadbeheer in sap word gedaan, ik ben dus opzoek naar een systeem wat kan samenwerken met sap en ingescande sap orders kan lezen.

 

 

Wie kan ons helpen aan zo programma? Wie heeft het ei van columbus? Geschatte budget is ongeveer 2500 tot max 4000 euro.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo

 

Interessant project.

 

Paar vraagjes:

 

Welke versie van SAP gebruik je?

Is er WIFI beschikbaar in de gehele hal/magazijn?

Staan er reeds computers in de productiehal en magazijn? (moet de hardware ook bij het budget gerekend worden)

Moet het systeem ook de transacties verwerken in SAP, of alleen informatie uitlezen en "rond" sturen?

Kun je reeds een barcode op de productie orders afdrukken vanuit SAP?

 

Wellicht kun je ook bij de partij die SAP bij jullie heeft geïmplementeerd navragen of zij enkele tools weten waar dit mee gedaan kan worden. Of anders informatie beschikbaar stellen over het koppelen van 3rd party tools aan SAP (of er api's/webservices beschikbaar zijn bijvoorbeeld).

 

Groeten Paul

 

 

 

Liantech ERP - Dynamisch in te richten ERP systeem voor het MKB

www.liantech.nl

Link naar reactie
  • 0

Op elke lijn staat minimaal een computer, wij werken nu al met barcodes die sap kan lezen(onder meer voor het gereedmelden en het zoeken van de juiste tekening)

 

 

Al onze orders worden in sap gemaakt en afgedrukt, het overboeken van de spullen gebeurt nu nog met de hand maar zal dadelijk ook moeten gebeuren met een simpele scan.

 

 

De versie van sap weet ik zo even niet, als ik maandag op de zaak ben check ik dat.

Link naar reactie
  • 0

Heb je het versie nummer nog opgezocht?

 

Ik had zelf al even zitten googelen, voor SAP Business One bestaan er meerdere business data objects waarmee je deze transacties zou kunnen uitvoeren. Een dergelijk programma zou dus (redelijk) eenvoudig te maken moeten zijn. Nadeel is alleen dat deze objects alleen beschikbaar worden gesteld aan SAP partners.

 

Mijn advies is dus ook om eerst met jullie SAP partner te gaan praten om te kijken welke tools reeds beschikbaar zijn en of zij deze objects beschikbaar kunnen stellen.

 

gr Paul

Liantech ERP - Dynamisch in te richten ERP systeem voor het MKB

www.liantech.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.