Beste

Ik ben Peter (België), al geruime tijd loop ik met plannen een verkooptraffic op te starten in diverse verkoopwinkels. Mijn idee is grotere loten op te kopen en verdelen onder zoveel mogelijk verkoopwinkels die werken onder consignatie. Ik heb al diverse partijen (electro/fietsen/recente boeken, gepimpte meubeltjes) op het oog maar die wil ik nu kunnen verdelen in België en Nederland.

In België heb je voornamelijk Ecoshop en Troc maar in Nederland vind ik heel weinig verkoopwinkels(zalen) .

Hebben jullie een andere benaming of is er geen fysieke verkoopwinkel cultuur en werken jullie alleen online?

Heeft er iemand ervaring met het verhandelen van goederen in tweedehandswinkels ?

Ik wil een 25 tal winkels bedienen met vooral gebruiksgoederen aan lage prijzen, mijn idee is door minder marge te nemen ( lage prijzen) meer goederen sneller te verkopen en met een rotatie van 25 winkels kan dit volgens mij rendabel zijn.

Kan iemand me verder helpen?

Mvg

Peter

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46437-verkoopzalen-gezocht-in-nederland/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

Zoals de zwarte markt in Beverwijk?

Leuke tip Beverwijk! Dit kan een verkoopplaats worden ...

Klinkt wel een beetje negatief ... De zwarte markt 8)

Ik zoek niet direct marktplaatsen, eerder vaste verkoop(winkel)plaatsen waar ik de goederen kan plaatsen zonder zelf de verkoop te regelen, dat bespaart me tijd om andere plaatsen te bezoeken.

Daarom betaal ik ook commissie op de verkoop.

• 0

Beverwijk heeft de meeste verkoophallen en is bekend in heel Nederland.

In Rijswijk (ZH, naast Den Haag) heb je een regelmatige markt (wekelijks?) in de Broodfabriek (dacht ik; voorheen bekend als Darlingmarket), vergelijkbaar met Beverwijk zijn het kraampjes en winkeltjes in grote hallen, met naast 2e hands rommel ook veel vaste handelaren die nieuwe artikelen aanbieden. Ga daar eens kijken...

• 0

Wat is een verkoopwinkel?

En wat is een verkoopzaal?

Met een verkoopwinkel bedoel ik een fysieke winkel die goederen aanvaard om deze voor jou te verkopen, na de verkoop betaal je de winkel een commissie op de verkoop zo is het voor beiden een win win situatie, ik verkoop en de winkel verdient aan mij.

Veelal gaat het over tweedehands maar eigenlijk ook voor nieuwe goederen.

vb ecoshop, Troc

• 0

Markten als de Zwarte Markt werken heel anders. Die verkopen niet op commissie.

idd, de tijd dat ik in markten stop is niet zo interessant. Vandaar dat ik liever zoveel mogelijk onder consignatie plaats.

Ik heb de ervaring bij online verkoop dat er veel geboden wordt op goederen maar weinig betaald. Men komt kijken maar komt niet af, je verliest ook een stukje privacy want men kent de eigenaar, veel goederen zijn te duur ...

Daarom kiezen veel Belgen voor verkoopwinkel.

De keten Troc zit met 158 winkel in Europa, Ecoshop met 15 winkels in België maar in Nederland vind je moeilijk plaatsen waar men op commissie werkt, hoe komt dat?

Hebben jullie een andere benaming of zijn jullie sceptisch tegen het betalen van een vergoeding voor verkoop door derden ? Nogmaals zowel binnenbrenger als verkoper verdienen.

Ps: ik wil geen propaganda voeren voor verkoopwinkels, ik zoek gewoon een verklaring en vooral zoveel mogelijk verkoopplaatsen ;)

• 0

Zoals jij het omschrijft, zou ik eerder denken aan de term "shop-in-shop-formules".

Even snel googlen levert al snel resultaten op, zoals deze of deze.

Sommige van deze formules werken op basis van een commissie, terwijl je voor anderen een vaste prijs in de maand betaald en weer afhankelijk is van de hoogte waarop je je producten wil etaleren.

• 0

Ondanks dezelfde taal blijkt het toch heel moeilijk om elkaar te verstaan.

Als belg is het mij 100% duidelijk wat topic starter wil bedoelen en ik wil dan ook een beetje duidelijkheid proberen scheppen.

De reacties in dit topic geven eigenlijk al aan dat het concept waar ts over praat, niet bekend is in Nederland. Ik heb mij al rot gezocht op google en ook niets kunnen terugvinden.

In België heb je ketens zoals bvb troc.com die handelen in tweedehands goederen.

Deze goederen worden niet ingekocht maar worden door de oude eigenaar in consignatie gegeven. Indien er een verkoop tot stand komt dat krijgt de winkel een commissie en wordt de consignatiegever betaald.

De consignatiegevers zijn meestal particulieren maar het kunnen ook professionele handelaars zijn zoals ts.

De meeste tweedehandswinkels kopen hun goederen in en nemen dan zelf het risico. Ketens zoals Troc leggen het risico bij de verkoper.

In Nederland heb je een keten zoals cashconverters maar dat is niet hetzelfde. Zij kopen in. De verkoper krijgt direct betaald.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ts wil bedoelen.

Ik raad ts aan om te kijken naar Duitsland en Frankrijk waar meerdere ketens zijn die een dergelijk concept hanteren.

Ik lees ook dat deze ketens plannen hebben om in de toekomst in NL actief te worden.

• 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Heet een verloopwinkel in België bij ons in Nederland geen "pandjeshuis"?

Alhoewel dit bij ons dan over het algemeen wel wat kleinere winkels zijn en sommige zelfs specifiek op één product (bijv. goudinkoop).

Of... misschien idee als het om grote partijen gaat om een partij als deze te benaderen om te kijken of je bepaalde (ook voor hen interessante) voorraden aan hen 'kwijt' kan. Ik vermoed geen boeken en meubeltjes ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

• 0

Heet een verloopwinkel in België bij ons in Nederland geen "pandjeshuis"?

Alhoewel dit bij ons dan over het algemeen wel wat kleinere winkels zijn en sommige zelfs specifiek op één product (bijv. goudinkoop).

Of... misschien idee als het om grote partijen gaat om een partij als deze te benaderen om te kijken of je bepaalde (ook voor hen interessante) voorraden aan hen 'kwijt' kan. Ik vermoed geen boeken en meubeltjes ;)

Bedankt voor de reactie's,

Dus voorlopig nog geen verkooppunten gevonden in Nederland waar we onze goederen (fietsen , electro, meubeltjes kunnen plaatsen voor verkoop.

Indien toch iemand ideeën, stuur maar door.

Groeten

• 0

Misschien een idee om iets te doen samen met een kringloopwinkel, ik weet dat een organisatie als noppes (noord holland) vooruitstrevend is, als jullie de koppen bij elkaar steken kan daar misschien iets interessants uitkomen.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

• 0

Verkoopwinkel (bron: Wikipedia)

Historische zoekwoorden: Marktplaats Handelspost, Verkoopwinkel in Zaandam, WePaYou in Alphen aan den Rijn en Secondhand Bazar in Roermond. Verkoopwinkel.nl linkt nu door naar Stichting de Goede Winkel in Utrecht die nog zoiets aanbiedt. Toevoeging 1: Inboedelwinkel.nl in Beverwijk. Toevoeging 2: Google eens op dropp-off winkel

Wat je aanbiedt is misschien wel niet zo aantrekkelijk voor B2B, of hoeft niet altijd zo gecommuniceerd te worden naar consumenten of afnemers. Geen idee volgens welke modellen bijvoorbeeld bouwmarkten, dumpcentra, fabriekswinkels, braderie- of marktverkopers, outlets, tuincentra en budgetketens inkopen.

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

• 0

Dag Highio

Ik begrijp niet echt wat je bedoelt met niet aantrekkelijk voor B2B

Ik probeer juist artikelen te verkopen waar mensen nood aan hebben en niet te veel voor willen betalen. Vb ik verkoop fietsen aan 75 euro voor studenten (studenten zoeken goedkope fietsen)

Ik verkoop thema boeken (max 2j uitgegeven) aan 3-4 euro (nieuwe boeken zijn duur)

Dit zijn nu maar 2 voorbeelden waarvan ik vermoed dat dit aantrekkelijke goederen zijn voor iedereen die een centje wil besparen.

Hoe meer verdeelpunten ik vind hoe groter en goedkoper ik kan inkopen.

Bij deze zoek ik ook nog goederen die goed in de markt en ook niet echt in marktwaarde dalen op termijn.

Vintage is nu een hype maar ik vind de prijzen dat men nu betaald hier voor waanzinnig en binnen enkele jaren is de trend gedaan, nee liever stabiele goederen die blijven scoren.

Alle suggesties blijven welkom

Aangezien concept moet voor inspiratie zorgen!

thanx Peter

• 0

Werken op consignatiebasis op deze schaal is mogelijk minder aantrekkelijk dan zelf partijen in- en verkopen met een ongedeelde marge. Je opereert relatief laag in de distributieketen. Producten met deze lage kostprijs hebben als risico relatief hoge service- en transactiekosten en een lage kwaliteitsperceptie.

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

• 0

Je argumenten kloppen Highio, ik ben het met je eens.

Toch enkele bemerkingen

Bepaalde winkels willen zelf geen investeringen in de aankoop en uitsluitend het risico bij de binnenbrenger leggen.

Kleine artikels kunnen ook als publiek lokker werken

Maar idd ik ga het van de hoeveelheden moeten hebben en minder van de winstmarges

daarom zoek ik ook zoveel mogelijk verkoopspunten met overal veel goederen.

Ik reken toch op een winstmarge van 20 eur per verkocht artikel.

Ik verkoop ook geen prullen van 2-3 eur hé

Met uitzondering van de boeken zit mijn verkoopsprijs van fietsen, meubels, witgoed omtrent de 75-150 eur dus zo laag is dit nu ook niet en kunnen de transactiekosten verwerkt worden.

Maar dat kan de reden zijn waarom consignatie niet aanslaat in Nederland.

Ondanks de geruchten blijven de grote verkoopketens toch weg uit Nederland,

Nogmaals met deze formule heeft idd kleinere marges maar is heel laagdrempelig en risicobeperkend .

Groeten

• 0

Ruimtelijke ordening (voor retail) in Nederland is veel strakker dan in Belgie en Frankrijk. Zelfs Duitsland laat veel meer retail toe op bv industrieterreinen. Gevolg is dat waarschijnlijk dat m2 in Nederland relatief duur zijn en er dus minder ruimte is voor rommelige concepten als Verkoopwinkels met assortiment in consignatie. Daarbij verliest de retailer immers zijn greep op de presentatie.

Wat niet is kan komen. Bouwmarkten en tuincentra zijn potentieel interessant. Je kan wat uitproberen met tuincentra die met relatief zelfstandige ondernemers werken (Groenrijk, Intratuin) en dan opschalen naar franchiseformules (Welkoop/Boerenbond).

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Dag Peter,

Geld verdienen met tweedehands goederen is niet zo makkelijk als je voorstelt. Zeker niet als je maar een klein deel van de keten in handen hebt. Je geeft aan geen ervaring te hebben met verwerving en verkoop uit te willen besteden. Ik denk dat je daardoor geen zicht hebt op een aantal zaken die je plan lastig haalbaar maken.

Ik waardeer je ondernemerslust. Blijf zoeken naar mogelijkheden, maar neem dit eens in overweging:

- consignatiewinkels zijn (nog) onbekend in Nederland

- verwervingskosten van kwalitatief goede tweedehands goederen zijn relatief hoog (er is geen stabiele aanvoer dus je moet steeds op zoek en alles uitproberen, dat kost heel veel tijd)

- herstelkosten en uitval bij tweedehands goederen zijn relatief hoog (van de 10 gekochte fietsen moet je er 2 weggooien en dan nog komen er van de 8 nog eens twee terug van de klant met defecten)

- omloopsnelheid van winkels in tweedehandsgoederen is relatief laag (waardoor spullen lang hun schapruimte innemen wat de kosten opdrijft)

- bij consignatie is het voorraadrisico voor jou, waardoor de winkeldochters ook volledig voor jouw risico zijn

Misschien kun je zelf een keten van consignatiewinkels opzetten in Nederland?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

• 0

Dag Ron

Ik heb niet de ambitie een eigen winkel of keten op te zetten in Nederland. Verhuizen zien we niet direct zitten en het kost toch veel tijd en geld om een degelijke winkel rendabel te maken.

Bon, ik heb alles eens goed laten bezinken ...

Ik ben er sterker uitgekomen, als ik een antwoord vind op je bemerkingen moet het wel lukken.

Je opmerkingen zijn wel terecht, alleen moet ik ze in de juiste context bekijken.

De 2dehandswinkels waar ik over spreek zijn eigenlijk 2dehands supermarkten met een minimum oppervlakte van 1500m² met bezoekerspotetieel van wekelijks een 1500 tal bezoekers.

Ik werk momenteel als supervisor voor een 2dehandsketen ,ik heb zicht op de verkoopcijfers en voeling met wat er leeft binnen dit concept.

Wat mij opvalt dat de echte 2dehands er op achteruit gaat en plaats maakt voor outletconcepten waar mensen eigelijk nieuwe goederen als 2dehands verkopen, restpartijen tuinmeubelen, electro,nieuwe meubels die je bij ons kan kopen 60/70% van de nieuwprijs.

Dit concept slaat duidelijk aan bij de kopers want die doen koopjes.

Het grote probleem is dat er te weinig zeer recente goederen binnenkomen mede de dure commissie (40%), particulieren verliezen te veel geld op hun product. Recente goederen kunnen ze ook gemakkellijk kwijt bij vrienden of de online sites.

Gevolg in onze winkels, recente goederen zijn bijna onmiddellijk verkocht en daar wil ik op inspelen.

Dus vergeet oudbolligheden, ik zoek duurzame recente gebruiksgoederen die goed in de markt liggen.

Mijn fietsenidee is een uitzondering omdat er veel vraag is in België naar goedkope fietsen voor studenten, ik zie de verkoopscijfers per winkel en fietsen doen het bijzonder goed.

Ik zoek een 4 tal vaste producten (fietsen, nieuwe matrassen, tuinmeubeltjes, recente boeken) die ik goedkoop kan inkopen in grote hoeveelheid en kan verdelen in zoveel mogelijk winkels, momenteel ben ik er van 15 zeker en een 25 tal winkels moet ik me nog gaan voorstellen.

Hoe meer ik kan verdelen hoe groter de kans op verkopen. Ik hou zeker rekening met het feit dat ik niet alles ga uitverkopen maar het wordt zoeken wat waar het best verkoop en de juiste verhoudingen aanbieden

Ik ga alvast veel tijd steken in efficiëntie en goed plannen zodat ik niet van her naar der hoef te rijden.

Nederland heeft momenteel minder mogelijkheden voor me, ik kijk beter uit naar Noord Frankrijk waar depot ventes wel goed draaien.

Ik kan goed inkopen in Nederland vandaar dat verkoop in Nederland wel interessant voor me leek, vooral naar transportkosten.

Mijn doelstelling is zeker winst maken maar ik wil klein starten met beperkte risico's en als eenmanszaak zo weinig mogelijk onkosten maken zodat ik er mooi van kan leven.

Een kleine zelfstandige die veel werkt om zijn idealen te verwezenlijken zonder grootse plannen en zien waar we uitkomen.

Ik sprak ook over goederen uit veilingen, restpartijen maar hier ben ik nog aan het vlinderen en ervaringen opdoen. Ik vind hier in moeilijk mijn weg.

Ik wil bij deze melden dat ik zeker mijn gelijk niet wil halen met mijn verhaal maar ik ventileer nu eenmaal graag mijn ideeën met de hoop dat anderen me inzichten, kennis kan bijbrengen.

Bedankt Ron! ;)

• 0

Er bestaat een nieuw concept in Nederland.

Er zijn momenteen een aantal winkels die dit doorvoeren.

Misschien is dit iets voor je?

Het heet jouw marktkraam.

Je huurt een stukje winkel in een winkel. iemand die verkoopt jouw spullen voor je.

je betaald alleen een vast bedrag per maand voor de huur van jouw verkoopkraam.

de volledige winst is voor jezelf.

Acentertainment

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar