• 0

Product bedacht - wat nu? [prototype / modelbescherming]

Geachte allen,

 

Als iemand (30 jarige) in loondienst probeer ik voor mezelf vaak te bedenken hoe ik toch voor mezelf kan gaan ondernemen en de drive die ik daarin heb echt kan gaan benutten.

 

Nu heb ik een 2 tal producten (niet in hetzelfde segement) die ik heb getekend en uitbedacht. Ook het in het kader van vermarkten en aanbieden heb ik reeds op papier staan.

 

Ik loop tegen het volgende probleem aan :

 

Bij wie kan ik advies inwinnen over het te gebruiken materiaal, de normen waar het product aan zou moeten doen en een goede visualisatie van het product. (professionele tekening)

 

Uiteindelijk wil ik graag een prototype willen laten maken.

 

Hoe, wat en waar dat zijn de vragen.

 

Als deze vraag verkeerd gezet is of niet in lijn met de regels bij deze mijn excuses.

 

Ik sta open voor alle hulp en adviezen.

 

Met vriendelijke groet,

Gerwin Derks

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, excuses voor de vaagheid.

 

Ik wilde het algemeen houden en niet te diep op de producten ingaan.

 

Dus stel ik benader een industrieel ontwerper, dan is er een soort van geheimhoudingsverklaring die getekend kan worden ?

 

Wat zijn bijv de valkuilen of dingen waar ik rekening mee moet houden bij het benaderen van een industrieel ontwerper.

 

Bvd voor je reactie.

 

Gr Gerwin Derks

Link naar reactie
  • 0

Een industrieel ontwerper ontwerpt. Die (massa) produceert niet.

 

Niet bang zijn. Gewoon doen. Stap voor stap.

 

Denk ook aan een pretotype voor je met een prototype begint. Vouw het / teken het mbv A4'tjes als je kunt. En ga eens langs familie en vrienden om te peilen wat ze ervan vinden.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Een industrieel ontwerper ontwerpt. Die (massa) produceert niet.

 

Niet bang zijn. Gewoon doen. Stap voor stap.

 

Denk ook aan een pretotype voor je met een prototype begint. Vouw het / teken het mbv A4'tjes als je kunt. En ga eens langs familie en vrienden om te peilen wat ze ervan vinden.

 

Beste Yannick,

 

Tnx voor je input. Ik heb het inderdaad al vaak getekend en ook al besproken met enkele kennissen en vrienden. Hierop heb ik goede reacties gehad. Op dit moment werk ik gewoon in loondienst en ik ben nu van mening dat ik daardoor te weinig tijd heb om hier goed aan te beginnen. M.a.w. het idee is er al een tijd alleen ik kom niet tot concrete dingen zoals iets tastbaars of wat meer productinformatie zoals materiaal en mogelijkheden daarin.

 

Ik heb dus eigenlijk een aantal stappen overgeslagen maar dit zijn wel een van de belangrijkste ..

 

Graag zou ik die stappen zo snel mogelijk maken, maar wel zorgen dat idee "veilig"is maar toch eerlijke adviezen krijgen ?

 

Gr Gerwin Derks

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien heb je wel een briljant idee (de gesploze riem) maar als je belangrijkste drijfveer is om ondernemer te worden zijn er ook manieren met minder beren en rotsblokken op je weg. Simpele handel bijvoorbeeld: inkopen en verkopen.

 

Wil je desondanks een zelf bedacht product laten ontwerpen, maken in testoplage, onderzoeken, produceren en vermarketen, dan zul je heel veel stapjes één voor één moeten maken.

 

Het maakt nogal een verschil of het een jurkje is, een levensmiddel, een helikopter of een olieboorplatform. Misschien kan je wat meer verduidelijken. En heb je enige ervaring in het relevante domein?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Gerwin,

 

Sinds kort bestaat er de Vroegefasefinanciering (VFF) voor vernieuwende producten en ideeën die kunnen helpen bij het oplossen van maatschappelijke vraagstukken en het verhogen van de welvaart.

 

Ik weet niet om wat voor product het gaat maar misschien handig om te kijken of je hiervoor in aanmerking komt voor het laten maken van een prototype.

 

Meer informatie staat op de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Gerwin,

 

Sinds kort bestaat er de Vroegefasefinanciering (VFF) voor vernieuwende producten en ideeën die kunnen helpen bij het oplossen van maatschappelijke vraagstukken en het verhogen van de welvaart.

 

Ik weet niet om wat voor product het gaat maar misschien handig om te kijken of je hiervoor in aanmerking komt voor het laten maken van een prototype.

 

Meer informatie staat op de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

 

Bedankt voor deze informatie! Ik heb zelf ook een product dat ik wilt laten ontwikkelen en dit zou weleens gefinancierd kunnen worden.

Wilt u meer omzet en klanten via onafhankelijke klantbeoordelingen. Het is makkelijk en gratis via het: Feedbackplatform

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.