• 0

Domeinnaam kiezen voor landextensie of .com

Beste Higherlevelers,

 

Wij zouden in het najaar willen starten met een nieuwe kledingwebshop. Wij zouden ons in de eerste plaats willen richten op Belgische klanten, maar Nederlanders zouden ook bestellingen kunnen plaatsen.

 

Welke domeinextensie kies ik het beste? Gewoon gaan voor een .be ofwel kiezen voor een .com.

 

Misschien dat Nederlanders minder snel geneigd zijn om te bestellen bij een .be webshop? Of heeft dit geen belang?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Rack

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn advies zou zijn te kiezen voor een land extensie (in dit geval .be)

 

Mijn ervaring leert, Belgen kopen eerder op een .nl webshop dan Nederlanders op een .be webshop.. Dit is gebaseerd op de projecten die ik gedaan heb samen met mijn team.

 

Ik raad je sowieso af om te kiezen voor een .com, tenzij je voor de US gaat.. Waarom zet je geen 2e storeview neer, om je werk te besparen? Dus je richt je op de .be versie, en de 2e versie, de .nl wordt automatisch ook gevuld. Geef wel even in Google webmastertools aan waar je je op richt..

Link naar reactie
  • 0

Beste Rack,

 

Ik denk dat het het een goede zet zou zijn om zowel de .nl als .be versie te verkrijgen (als deze beide nog vrij zijn).

 

Op het moment dat een nederlander op een .be webwinkel komt is deze toch al snel bang dat er problemen ontstaan met betaling, en voornamelijk de bezorging. Ook al zijn dit geen problemen bij uw webshop is deze impressie toch nog aanwezig bij veel klanten.

 

Probeer dezelfde website (server) te laten draaien op zowel .nl als .be

 

Succes!

Remember me

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.