Hallo,

In mijn werk als elektricien heb ik gemerkt dat ik van mensen veel vragen krijg over de elektrische installatie in of rond hun woning, klinkt logisch als je elektricien bent :)

Ik beantwoord die vragen met plezier en gratis; soms kan ik direct antwoorden, soms moet ik eerst zelf iets opzoeken, stuur ik documentatie,...

Maar ik merk toch dat dit op de iets langere termijn wel blijft hangen. Mensen vergeten je minder snel en

nemen dan contact op voor een of ander werk of geven je naam door aan vriend of famillie

Aangezien ik zo advies geven best wel graag doe had ik het idee om daar iets verder in te gaan. Heel eenvoudig: een extra e-mailadres aanmaken bvb: tele-service@evelo.be(+ websitepagina met de nodige

uitleg/werkwijze) waarnaar mensen hun vragen kunnen stellen. Naar gelang de vraag kan ik dan verder helpen via chat, skype, mail, telefoon,...

Ik denk dat de vragen kunnen gaan van: info over een bepaald product tot begeleiding in het oplossen van een defect. Wat kan en niet kan hangt natuurlijk ook af van de persoon aan de andere kant. Maar ik denk dat mensen in de goede richting zetten naar een oplossing in de meeste gevallen wel mogelijk is.

Dit zou een dienstverlening zijn die ik gratis zou aanbieden. Met de intentie om binnen de 24h te reageren op vragen.

Zelf zie ik het vooral als een vorm van reclame die mogelijk op termijn kan opbrengen door extra werkopdrachten.

Behalve dat ik er mijn tijd moet in steken zie ik hier niet direct minpunten aan. Wat zijn jullie bedenkingen?

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46458-tele-service/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Je gebruikt de naam eVelo omdat je een elektriciën op de fiets bent. Gevolg is dat je actieradius beperkt is. Het beantwoorden van vragen van willekeurige mensen is een aardig idee, maar als het een marketingactie is zijn er een paar andere zaken die (ook) aandacht verdienen.

Daarbij past ook dat je niet teveel energie steekt in mensen buiten je verzorgingsgebied. Tenzij je natuurlijk aardig gevonden wil worden. Maar alle vragen die jij beantwoordt van mensen die niet befietsbaar zijn, brengen geen klanten binnen. Regionale zichtbaarheid in de zoekmachine is dan veel belangrijker. Daar kun je je website voor optimaliseren, en dat mis ik nu.

Wat het beantwoorden van vragen betreft, lijkt me een speciaal mailadres niet bijzonder effectief. Voeg dan een vragenblog aan je website toe, waar je vragen in het openbaar beantwoordt. Dat verbetert de vindbaarheid van je site, draagt bij aan je reputatie en kan leuke neveneffecten hebben. Wellicht is er wel een regionaal blad of forum dat jouw expertise kan gebruiken voor lezersvragen?

De Velectriciën!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46458-tele-service/#findComment-471454
Delen op andere sites

• 0

Een mooi initiatief, maar TwaBla heeft wel gelijk wat betreft de inzet als marketingtool.

Ik vraag me ook af of je op deze manier niet juist teveel vragen krijgt van steeds dezelfde klanten die daar misbruik van maken?

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46458-tele-service/#findComment-471464
Delen op andere sites

• 0

Een vragenblog lijkt mij inderdaad wel een heel goed idee! Die kan ik ook zelf aanmaken via mijn websitehoster.

@R. Tummers: ik doe al een goede 10j technische klantenservice en ik moet zeggen dat in mijn ervaring er weinig echt vervelende klanten zijn die je 'voortdurend' lastig vallen. De meesten willen gewoon een antwoord op hun vraag/probleem en zijn blij dat ze geholpen zijn.

Daarbij is het ook zo dat ik deze dienstverlening gratis wil aanbieden dus veel garanties kunnen de mensen van mij niet eisen lijkt mij zo. Indien men dat eventueel wel zou willen/verwachten dan kan ik nog altijd melden dat dit betalend zal zijn.

Mij lijkt een antwoord op een vraag of een aanzet tot een oplossing binnen de 24h wel haalbaar als gratis service.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46458-tele-service/#findComment-471470
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar