• 0

Parttime loondienst en/of zzp...

Ik kan 24 uur per week gaan werken voor een opdrachtgever, we zijn er nog niet helemaal uit. Het bedrijf is zeer gezond, stabiel en wereldwijd actief. De niche waarin ik expertise bezit is bij dit bedrijf nog niet zo groot dat ik fulltime in dienst kan treden. Ik handel sindskort naast mijn reguliere werk in partijgoederen en huishoudelijke apparatuur. Het komt er min of meer op neer dat ik voor iedere 100 euro die ik hierin stop er 300 uithaal. VErkoop gaat via social media, marktplaats en braderien.

 

Aangezien ik nu een vast contract heb, een kindje van 1,5 en volgend jaar wil gaan verhuizen ben ik erg in dubio, mijn huidige baan begint een enorme sleur te worden dus het gras is elders al snel groener. Ik ga overigens niet overeen nacht ijs!

 

Ik zit ook nog met een hoop vragen.

 

De bestpassende rechtsvorm lijkt mij een eenmanszaak. Welke omschrijving moet ik hanteren. Ambulante handel en dienstverlening ofzo?

 

 

 

1. Naast 24 uur in loondienst te werken zal ik meer tijd stoppen in de handel. Zijn er problemen te voorzien bij een parttime constructie?

2. Stel dat ik 24 uur per week werk en deze via mijn bedrijf ga factureren en daarnaast een uur of 20 in de handel stop. Tellen mijn klanten van de verkoop mee als opdrachtgever? Mijn mogelijke toekomstige opdrachtgever vereist namelijk wel een var-verklaring.

 

Ik post dit momenteel via mijn mobiel en heb het idee dat het bericht wat overzicht ontbreekt. Excuses alvast! :D

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Het is inderdaad niet zo heel duidelijk.

 

Je werkt nu in een (fulltime?) reguliere baan. Je kunt ergens anders voor 24 uur aan het werk.

Je hebt ook bijverdiensten in vrije handel, dat heb je dus al naast je reguliere baan.

Wil je nu in de plaats van die bijverdiensten een baan van 24 uur aannemen en hier je fulltime baan voor opgeven?

 

Of ga je van een fulltime baan naar een parttime baan zodat je meer tijd aan je bijverdiensten kunt besteden en daarvan een eigen bedrijf maken?

 

Waar wil je dan op termijn naar toe? Een fulltime baan in de richting van je bijverdiensten, of een eigen bedrijf en de parttime baan afbouwen?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben toch maar even achter de laptop gaan zitten.

 

Gezien het stabiele inkomen van een vaste baan (24 uur) wil ik die bij voorkeur in loondienst blijven.

Daarnaast wil ik een uur of 20 stoppen in de handel die ik nu drijf. Wat zijn knelpunten in dit scenario, zij er mensen die hier ervaring mee hebben.

 

Mocht het niet lukken om in dienst te treden maar gaat (vanwege de beperkte hoeveelheid werk) de voorkeur naar mezelf verhuren aan het bedrijf dan wil ik deze optie ook openhouden, nadeel is natuurlijk geen vastigheid.

 

Hoe zou ik hier mee om moeten gaan voor wat betreft mijn KVK inschrijving, is de omschrijving Ambulante handel en dienstverlening voldoende. In deze situatie heb ik 1 opdrachtgever (dienstverlening) en een hoop klanten (ambulante handel), is dit voldoende voor een VAR-verklaring?

 

Ik hoop het iets verduidelijkt te hebben zo :D

Link naar reactie
  • 0

Het kan aan mij liggen maar ik snap het nog niet.

 

Je zegt:

 

"wil ik die bij voorkeur in loondienst blijven (bij wie?) (24uur).... en daarnaast 20 uur stoppen in de handel die ik nu drijf"

 

maar je zegt ook:

 

"Mocht het niet lukken om in dienst te treden (bij wie?) maar gaat (vanwege de beperkte hoeveelheid werk) de voorkeur naar mezelf verhuren aan het bedrijf".

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je van plan bent volgend jaar te verhuizen, vergeet dan ook niet even je plannen aan je hypotheekadviseur voor te leggen. Een (uitbreiding van) hypotheek o.b.v. een vast dienstverband gaat toch net wat makkelijker, dan wanneer je pas een jaartje een inkomen als zelfstandige hebt.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.