• 0

Kleding, schoenen en tassen ontwerpen in het buitenland

Beste mensen,

 

Ik ben een erg ondernemend type en eigenaresse van een dans-en acteerschool. Mijn bedrijf is een eenmanszaak en erbij wil ik nu een andere passie combineren, namelijk kleding ontwerpen en laten vervaardigen met als doel verkopen in Nederland.

 

Officiele procedure:

Wie oh wie kan mij helpen? Ik zit helemaal aan het begin van mijn droom. Mijn merk registreren, mijn label, patent etc. de gehele officiele weg moet nog worden afgelegd. Kamer van Koophandel heeft mij enigszins informatie kunnen geven, mailtjes die ik naar offciele instanties verstuur, laten erg lang op een antwoord wachten.

 

Productie:

na 3 maanden over en weer naar landen zoals China/Hong Kong , Turkije/Istanbul, Bangladesh etc. te mailen, ben ik nog steeds niet waar ik moet zijn!

Help!! Ik zou graag betrouwbare adressen van fabrieken willen hebben die kleding kan maken met bijpassende tassen en schoenen. Omdat ik net begin, zijn het niet te grote aantallen.

Ik ben namelijk van plan om een van de landen in augustus te bezoeken en meteen wat te laten maken. Omdat ik er met mijn gezin, bestaande uit mijn vriend en zoon van 8 jaar naar toe reis, wil ik zo voorbereid mogelijk zijn. zeker omdat dit onze eerste keer is, ben ik nogal huiverig.

 

Ik hoop dat iemand mijn bericht leest en mij op weg kan helpen.

Vele dank!

Sandhya

capture_73.thumb.jpg.b0f11f505789daeaadd045553cd7e353.jpg

Sandhya Manniesing

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank voor uw reactie.

Maar een moeder zal niet zomaar een kind voor een aantal weken achterlaten en op reis gaan. Dat zult u ongetwijfeld begrijpen. Mijn vriend is tevens zakenpartner. Het is zeker geen gezinsuitje wat wij plannen, maar werkelijk een zakenreis met alle ongemakken erbij.

Sandhya Manniesing

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Beste Sandya. V.w.b. kleding en de officiële procedure m.b.t. merk zul je voornamelijk in aanmerking komen voor het modelrecht. Informatie hierover en hoe dit aan te vragen/registreren kun je vinden op de op deze pagina.

Patent is alleen van toepassing als je kleding/tas een nieuwe (technische) toepassing heeft op al bestaande kleding/tassen die dit nog niet hebben.

 

Omdat je nog in de beginfase zit, is het misschien een idee om deel te nemen aan de Summer School 2014, welke wordt georganiseerd door Ondernemen zonder Grenzen. Dan hoef je nog geen lange reis te maken, maar kun je je uitgebreid laten coachen over de mogelijkheden en van daaruit ook informatie vinden over het land waarin/-mee je wilt ondernemen. Summer School vindt plaats in august, wellicht dat je je reis dan nog even uitstelt ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hallo Micky!

Dank voor jouw uitgebreide advies en links. Ik heb al soortgelijke cursussen gevolgd en een afspraak lopen voor de registratie. Al met al veel geld dat moet worden gespendeerd.

Ik zou erg geholpen zijn als ik maar wat adressen had om te kunnen bezoeken voor productie, opdat ik in ieder geval actie kon ondernemen. Nu loop ik vast door bijvoorbeeld mails voor schoenen naar fabrieken in China te sturen die mij vervolgens voor slippers offertes doen toekomen...

Ik heb echter vandaag een Nederlands sprekende sympathieke man, werkend in Roemenië gesproken.

Hij zou eventueel jurken,tassen en schoenen kunnen laten maken, maar de stoffen zou ik zelf moeten aanleveren. Dit is weer een probleem omdat deze dan weer vervoerd moeten worden etc. wat extra kosten brengt.

Groetjes,

Sandhya

Sandhya Manniesing

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hai Sandhya. Omdat je nog niet weet in welk land je het wilt laten produceren, is de zakenpartnerscan buitenland een goed idee. Maak vrijblijvend een afspraak met een van de adviseurs Internationaal Ondernemen.

Op deze pagina vind je meer informatie en kun je ook de brochure zakenpartnerscan downloaden.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik kan je verzekeren dat wat jij wil geen appeltje eitje zal zijn. Landen als China, Bangladesh en Turkije zijn over het algemeen alleen geïnteresseerd in grote aantallen, ik neem aan dat je die nog niet hebt? zoals al in een vorige reactie werd gezegd kan je wat jij wil nooit in 1 fabriek laten maken en je zult moeten zoeken naar kleine ateliers waar ze kleine aantallen willen maken en daar ook op ingericht zijn, geen gemakkelijke opgave. Ik zou jou adviseren om eerst eens opzoek te gaan naar goede contact persoon in bv Turkije omdat ze daar ook goede stof producenten hebben en daar jou vraag en wens neerleggen, het voordeel is dat hij weet welke fabrikant het beste bij jouw wensen past. Misschien heeft de kvk voor jouw wel een contact personen daar? ik wens je veel succes met je nieuwe uitdaging.

 

Link naar reactie
  • 0

Your Ci heeft voor 100% gelijk. In landen zoals China, Bangladesh en Turkije zijn de fabrieken niet zo happig op kleine aantallen. 5 stuks per ontwerp en maat zul je bijvoorbeeld nooit bij een echte fabriek kunnen krijgen. In een van de xx-duizend kleine ateliers misschien wel. Maar hoe wil je die vinden? En als je dan zo gelukkig zou zijn dat je een adres hebt, hoe wil je met die mensen communiceren? In dat soort van kleine ateliers spreken ze echt geen engels.

 

Dat je na 3 maanden over en weer te mailen nog niet bent waar je wilt zijn is toch al een duidelijke indicatie dat ze niet geinteresseerd zijn. Daar helpt ook een bezoek niet verder.

 

Vandaar dat het advies van Your Ci het beste is wat je tot nog toe hebt gekregen. Als je dan later succes hebt en echt grote aantallen wilt laten produceren, ja dan zou je er eens aan kunnen denken naar Bangladesh of China te kijken als productieland. Alles andere is weggegooid geld.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Beste China Trade Consult en Your Ci,

 

vele dank voor jullie steun en goede advies. De moed zakt mij steeds meer in de schoenen. En ik ben serieus, dit komt door jullie, aan het overwegen of het wel zo verstandig is om te gaan naar landen zoals China of Bangladesh. Desalniettemin ben ik niet een opgever en ga ik meestal door tot ik alle deuren heb kunnen openen. Zie mijn dansschool nu. Ik heb 3 jaar gevochten om een pand en toestemming om een bestemmingsplan te wijzigen, en het is me gelukt. 15 jaar later zie bijv de reactie die gisteren nog is geplaatst voor mij. (Dansschool Ghoenghrroe ki Pukar, Sandhya Manniesing) Ik wil alle opties hebben overwogen en misschien komt er plots iemand en zegt dat hij of zij een goede contact heeft. Ik blijf hopen en zoeken.

Maar erg bedankt voor jullie meeleven, ik waardeer dit enorm!

Sandhya

Sandhya Manniesing

Link naar reactie
  • 0

Beste China Trade Consult en Your Ci,

 

vele dank voor jullie steun en goede advies. De moed zakt mij steeds meer in de schoenen. En ik ben serieus, dit komt door jullie, aan het overwegen of het wel zo verstandig is om te gaan naar landen zoals China of Bangladesh. Desalniettemin ben ik niet een opgever en ga ik meestal door tot ik alle deuren heb kunnen openen. Zie mijn dansschool nu. Ik heb 3 jaar gevochten om een pand en toestemming om een bestemmingsplan te wijzigen, en het is me gelukt. 15 jaar later zie bijv de reactie die gisteren nog is geplaatst voor mij. (Dansschool Ghoenghrroe ki Pukar, Sandhya Manniesing) Ik wil alle opties hebben overwogen en misschien komt er plots iemand en zegt dat hij of zij een goede contact heeft. Ik blijf hopen en zoeken.

Maar erg bedankt voor jullie meeleven, ik waardeer dit enorm!

Sandhya

Link naar reactie
  • 0

Ik Sluit mij aan bij Rene,

gewoon doorgaan en zoek het inderdaad dichter bij huis ! Kijk eventueel ook naar de mogelijkheden in Tunesië en Macedonië wat dichterbij en over het algemeen spreken ze daar goed Engels. Heel veel succes en volg je droom !

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Sandhya,

 

Ik sluit me wel bij Your Ci aan met de opmerking dat je het beter iets dichter bij huis kan zoeken. De landen die jij noemt zijn weliswaar goedkoop (prijs per stuk) alleen als je je kosten en moeite gaat bekijken om alles goed geregeld te krijgen dan ben je uiteindelijk nog duurder uit (opportunity costs) omdat je je waardevolle tijd beter aan andere dingen kan besteden (sales, marketing bijv).

 

Landen in het voormalige oostblok blijken betrouwbare en snelle leveranciers te zijn. Ze zijn inderdaad wel wat duurder.

 

Veel succes ermee,

 

gr

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank! Ik ben nu mij aan het voorbereiden om naar istanbul te gaan. Ook wel nog erg moeilijk, geen connecties of juiste adressen. Ik heb mij gek gemaild, maar ze lijken nier erg happig.

Alles wat ik heb aan adressen is vanuit internet. Op goed geluk!

Groetjes!

Sandhya

Sandhya Manniesing

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.