• 0

"Onze ambtenaar" is Jonge Ambtenaar van het Jaar geworden

Roel Nieuwenkamp Jonge Ambtenaar van het Jaar

 

 

Rotterdams Dagblad,

Zaterdag 15 Januari 2005

00:02 uur

 

Rotterdam _ Roel Nieuwenkamp (32) uit Rotterdam is gisteravond in Den Haag uitgeroepen tot Jonge Ambtenaar van het Jaar 2004. Nieuwenkamp werkt bij het ministerie van Economische Zaken waar hij als directeur Ondernemerschap verantwoordelijk is voor technostarters en deregulering.

 

Miriam van Doremaele (30, directeur Ruimtelijke ontwikkeling en Beheer van de gemeente Ridderkerk) werd tweede plaats en Stientje van Veldhoven (31, Eerste Ambassadesecretaris Onderzoeksbeleid en Atoomzaken bij de Permanente Vertegenwoordiging in Brussel) derde.

 

De verkiezing stond open voor alle ambtenaren tot 36 jaar. Bij de beoordeling is door de jury, onder leiding van Loek Hermans (voorzitter MKB-Nederland) gekeken naar bewezen prestaties en voltooide projecten van de kandidaten. Van de ruim 80 nominaties bleven zes kandidaten over, van wie er uiteindelijk drie de finale hebben bereikt.

 

De jury noemt Nieuwenkamp 'een inspirerende leider die kritiek op het functioneren van de overheid niet schuwt, maar tegelijkertijd keihard bezig is het functioneren van de overheid te verbeteren' en een 'uitstekend ambassadeur voor een nieuwe lichting jonge ambtenaren'.

 

De winnaar zelf beaamt dat. ,,Geweldig. Zo kan ik laten zien dat jonge mensen wel degelijk kansen hebben bij de overheid.''

 

De organisatie is in handen van FUTUR, landelijk netwerk van jonge ambtenaren. Eerste winnares Medy van der Laan is nu staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

 

Roel Nieuwenkamp is ook een beetje "onze" ambtenaar. Hij zit bij het DG Innovatie en is verantwoordelijk voor ondermeer de TechnoStarters.

 

Het is een aardige vent. Jammer dat je hem zo weinig ziet. Heeft één van jullie hem wel eens ontmoet? Misschien moesten we hem maar eens vragen voor 25/2.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Roel Nieuwenkamp Jonge Ambtenaar van het Jaar

 

 

Rotterdams Dagblad,

Zaterdag 15 Januari 2005

00:02 uur

 

Rotterdam _ Roel Nieuwenkamp (32) uit Rotterdam is gisteravond in Den Haag uitgeroepen tot Jonge Ambtenaar van het Jaar 2004. Nieuwenkamp werkt bij het ministerie van Economische Zaken waar hij als directeur Ondernemerschap verantwoordelijk is voor technostarters en deregulering.

 

Miriam van Doremaele (30, directeur Ruimtelijke ontwikkeling en Beheer van de gemeente Ridderkerk) werd tweede plaats en Stientje van Veldhoven (31, Eerste Ambassadesecretaris Onderzoeksbeleid en Atoomzaken bij de Permanente Vertegenwoordiging in Brussel) derde.

 

De verkiezing stond open voor alle ambtenaren tot 36 jaar. Bij de beoordeling is door de jury, onder leiding van Loek Hermans (voorzitter MKB-Nederland) gekeken naar bewezen prestaties en voltooide projecten van de kandidaten. Van de ruim 80 nominaties bleven zes kandidaten over, van wie er uiteindelijk drie de finale hebben bereikt.

 

De jury noemt Nieuwenkamp 'een inspirerende leider die kritiek op het functioneren van de overheid niet schuwt, maar tegelijkertijd keihard bezig is het functioneren van de overheid te verbeteren' en een 'uitstekend ambassadeur voor een nieuwe lichting jonge ambtenaren'.

 

De winnaar zelf beaamt dat. ,,Geweldig. Zo kan ik laten zien dat jonge mensen wel degelijk kansen hebben bij de overheid.''

 

De organisatie is in handen van FUTUR, landelijk netwerk van jonge ambtenaren. Eerste winnares Medy van der Laan is nu staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

 

Roel Nieuwenkamp is ook een beetje "onze" ambtenaar. Hij zit bij het DG Innovatie en is verantwoordelijk voor ondermeer de TechnoStarters.

 

Het is een aardige vent. Jammer dat je hem zo weinig ziet. Heeft één van jullie hem wel eens ontmoet? Misschien moesten we hem maar eens vragen voor 25/2.

 

Goed plan

 

Trek ze achter het bureau vandaan !

Kun jij dat regelen Nils ?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb Roel ontmoet. Inderdaad een aardige "gozer".

Willen jullie EZ-bobo's rond de tafel op 25/2?

.

 

Het is op zich een goed idee.

We moeten alleen in ons achterhoofd houden dat we misschien in meerderheid stemmen om HigherLevel voort te zetten zoals het nu loopt. Dan komt zo'n ambtenaar van de koude kermis thuis.

 

Al denk ik denk zelf dat 25 februari een heel anders gaat verlopen ;-)

 

Link naar reactie
  • 0

Merkava en ik hebben het er over gehad : kan je ook nog zien in onze oorspronkelijke plannen voor een presentatie op 25/2 : dat was de jonge ambtenaar.

 

Maar er zijn verschillende redenen waar het nu nog te vroeg is om hem uit te nodigen : ik zou het prettig vinden om eerst te weten wat de leden zelf willen met HL. Dan kunnen we bij de volgende bijeenkomst deze jongen uitnodigen en hem niet alleen laten zien waar we vandaan komen & waar we heen willen gaan, maar ook hoe hij daar een rol in kan spelen.

 

IJzer smeden als het heet is, zeg maar ;)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Mee eens? Ook ik denk dat het nog te vroeg is. Eerst maar even kijken wat 25/2 allemaal teweeg gaat brengen. En waar we heen willen.

 

Ergens binnen HL heb ik gelezen dat EZ best trots mag zijn op een door hen (low budget) gefinancierd middel dat écht werkt.

 

We kunnen meneer Roel een bloemetje overhandigen op 25/2 ;D

 

En bij een van de volgende HL kwartaalbijeenkomsten vragen of hij iets zinnigs wil zeggen?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

We moeten alleen in ons achterhoofd houden dat we misschien in meerderheid stemmen om HigherLevel voort te zetten zoals het nu loopt.

 

In meerderheid stemmen? Misschien is het slim om vooraf even na te gaan hoe de zeggenschap rond HL geregeld is. Waarschijnlijk kun je op z'n best voorstellen doen, maar ligt het laatste woord elders. Hoewel je natuurlijk altijd op eigen initiatief een fan-activiteit kan opzetten. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In meerderheid stemmen? Misschien is het slim om vooraf even na te gaan hoe de zeggenschap rond HL geregeld is. Waarschijnlijk kun je op z'n best voorstellen doen, maar ligt het laatste woord elders. Hoewel je natuurlijk altijd op eigen initiatief een fan-activiteit kan opzetten. 8)

 

De zeggenschap is niet geregeld. Daar zit ik al anderhalf jaar achteraan. EZ is/voelt zich eigenaar, maar is natuurlijk niet de enige die investeerd in HL. Zonder leden is HL een lege schil.

 

Dus, als de leden in "meerderheid" een bepaalde keuze maken, dat moet het "langs" EZ en die geven er dan hun goedkeuring aan. Of niet natuurlijk, dan hebben we een impasse.

 

Tot op heden is EZ zeer redelijk geweest en er is geen enkele reden om aan te nemen dat hier verandering in komt.

 

Dus de "macht" is netjes verdeeld zodat er niet veel gebeurt als er geen consensus is tuseen de verschillende belanghebbenden. Lekker polderen dus met z'n allen :D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Oepsss ... ben ik over iets belangrijks heen gelezen?

 

Meedenken doen we met zijn allen.

De wensen/ideeën worden besproken met de moderatoren in admin. Hier wordt uiteindelijk het met een "wel/niet goed idee" bestempeld en indien mogelijk uitgevoerd.

 

Uiteindelijk is er één iemand die de knoop doorhakt of er juist een knoop inmaakt ... tsja ... schone taak heb ik, maar dat heeft in het HL-verleden ook geen problemen opgeleverd ... toch ? Behalve dan dat de hakbijl een beetje bot was de laatste tijd, maar die is weer aangescherpt.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

 

Is HL geen activiteit van TechnoPartner? EZ subsidieert TechnoPartner, maar dat geeft het ministerie geen zeggenschap over individuele activiteiten. Het lijkt me dat er bij TechnoPartner besluiten genomen worden, hoewel HL waarschijnlijk een ietwat aparte status heeft. Dat weet Kermie waarschijnlijk het beste.

 

Overigens vind ik het prachtig dat gebruikers initiatieven nemen en lijkt me dat een goed idee met steun van beheerders en moderators (die overigens ook alleen maar suggesties kunnen doen) vast wel gehoor vindt. Maar meer dan 'meedenken' kan het niet zijn. Daar kun je trouwens een heel end mee komen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Nils ... ik dacht dat vraag werd gesteld inzake individuele wensen HL-bezoekers.

 

Jouw reactie is meer overall m.b.t. "van wie is HL"

 

EZ voelt zich eigenaar? Is dat zo?

We zijn een initatief van TechnoPartner (erfenis Dreamstart). Die op hun beurt weer worden gefinancierd door EZ.

Wil je zeggenschap vast laten leggen ... geen vrijheid blijheid meer? Of is juist die vrijheid om bang van te worden. So far so good .. we leven al 3 jaar en meer.

Het enige wat van belang is voor HL is dat we kunnen blijven draaien. Dat TP en EZ het nut ervan inzien.

Binnen het TP-programma wordt budget vrijgemaakt om HL draaiende te houden ... niets meer .. niets minders.

 

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
We moeten alleen in ons achterhoofd houden dat we misschien in meerderheid stemmen om HigherLevel voort te zetten zoals het nu loopt.

 

Ik reageer op bovenstaande quote van Merkava en vraag van TwaLevel. Hoe loopt de besluitvorming. Daar geeft ik in mijn ogen een reële en positieve weergave van. Er zijn globaal twee partijen die het met elkaar eens moeten zijn. EZ en "de leden". Hoe de gezagsverhoudingen precies liggen is niet vastgelegd. Dat EZ (in casu TechnoPartner) zich (mede) eigenaar voelt is wel duidelijk. Ik kan daar voorbeelden van noemen, maar dat is niet nodig.

 

Ik ben niet negatief of kritisch, ik schets de realiteit. Het is ook geen klacht of zo, ik kan met de situatie prima leven. Tot op heden heeft het ook niet tot problemen geleid en die zijn in de toekomst ook niet te verwachten. Blijft het feit, dat op de vraag "Van wie is HL", geen eenduidig antwoord is te geven. En daar zou TP toch een naar moeten kijken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

EZ (in casu TechnoPartner): da's wel een interessante observatie.

 

Het lijkt me dat de zeggenschapsvraag vooral interessant wordt wanneer betrokkenen iets wezenlijks willen veranderen. Ik noem maar wat: EZ wil het nadrukkelijk voor jonge starters maken, TechnoPartner wil meer techneutologie of een groepje gebruikers wil via het forum kennischeques gaan verkopen.

 

Vergelijk het met een buurtcentrum. De gemeente wil er hangjongeren opvangen, de vrijwilligers hebben er een cafe van gemaakt, de bezoekers willen bingo en de beheerder wil vooral geen heibel in de tent. Wie beslist? Dat is een politiek spel. En zo'n spel speelt ook rond HL. Maar die dynamiek is ook leuk. Bij grote bedrijven gaat het immers net zo.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wie beslist? Dat is een politiek spel. En zo'n spel speelt ook rond HL. Maar die dynamiek is ook leuk. Bij grote bedrijven gaat het immers net zo.

 

Inderdaad. Het is best interessant. Alhoewel "politiek" niet mijn favoriete bezigheid is, gaat het hier om een prettig kleine arena en overzichtelijke belangen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Leuk een arena met de politiek als toeschouwers.

Politiek ... tsja ... daar kunnen we kort en lang over zijn ... totally not my thing ... alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik daar (ondanks my big mouth) best aardig gevonden wordt ;D

 

Mocht het zo zijn dat men zich eigenaar voelt (ik heb daar geen voorbeelden van helaas ... althans geen voorbeelden die HL konden schaden) ... anniewees ... mocht men zich eigenaar voelen, dan is dat enkel en alleen te herleiden uit het feit dat ze financieren.

Kijk ... ik heb een fiets ... mijn fiets ... iedereen mag mijn fiets lenen, er lekker op touren ... maar als ze er verkeerd mee omgaan gaan ze maar lekker lopen. Dat geldt trouwens ook voor mij ... eigenaar van de fiets ... als ik daar slordig mee omga ... fiets kapot ... kan ik ook gaan lopen.

Degene die de feits onderhoud is de eigenaar ... de rest maakt er gebruik van.

 

Misschien van mijn kant een wat "alternatieve" vergelijking, maar zo zie ik HL.

HL is transparant ... inhoudelijk een onafhankelijk medium.

Mij zorgen maken over de zeggenschap heb ik (as you know samen met jou Nils) altijd gedaan ... ik ben niet iemand die zijn kop in het zand steekt ... ik blijf alert ... maar zie (nog steeds) geen spoken.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

wat betreft eigendom en continuiteit:

daar moet je ook weer niet teveel illusies over hebben. uit ervaring weet ik dat je bij EZ (of Technopartner, want dat is gewoon EZ) de projectstatus hebt als HL. Dat beteknt dat je in de begroting elke keer wordt opgenomen totdat er weer een nieuwe wind waait en je sneuvelt.

Niet meer en niet minder dan een tijdelijk arbeidscontract.

HL zat in de Dreamstart begroting en is nu opgenomen in de TP begroting. Dit laatste overigens niet vanuit zeer groot enthousiasme (of zijn we dat alweer vergeten?) maar gewoon omdat er veel partijen begonnen te zeuren dat dit initiatief behouden moest blijven en ze toen bij TP nog bijna geen projecten hadden..................

Formeel is dus het eigendom (is dat niet gewoon de domeinnaam??)gewoon overgegaan van Dreamstart naar TP en volgens mij spelen de gebruikers, de experts en de leden hierin geen enkele rol.

Geeft niets maar zo maken we ons ook geen illusies.

 

Op een gegeven ochtend ben je uit de begroting. Overigens is mijn ervaring dan ook dat EZ niet moeilijk doet als je het initiatief dan op een bepaalde wijze wilt voortzetten of overnemen.

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Mmmm Bernd ... niet alles in je post is zo gegaan ... althans niet in mijn belevenis. Wellicht andere informatiebron? Maar dit terzijde ... .

 

Als we van HL een stichting willen maken ... prima ... maar wat ik me afvraag is ... waarom? Waarom als we nog volledig gefinancierd worden door TP/EZ HL in een stichting gieten?

Mijn vraag is ... waar komt dit idee vandaan?

 

Alvast een scenario opzetten voor het geval dat? Sponsors zoeken die de kosten willen dekken? Be my guest.

Dat HL draait en op zijn eigenwijze manier een gat in ondernemend NL vult... blijft voor mij nog steeds prio numero uno.

Het feit dat, als EZ vindt dat het van de begroting af mag, daar dienen we zeker rekening mee te houden ... maar vooralsnog geen prio

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

je hebt helemaal gelijk

zolang EZ (lees hier ook TP) financiert moet je helemaal niets doen en zeker niet als je de vrijheid hebt om het project in te richten zoals jij en de medegebruikers willen.

 

financiering vanuit EZ kun je nooit evenaren. dus dat is optie 1.

laat daar geen misverstand over zijn.

 

anders wordt het als EZ zou willen gaan bepalen wat de inhoud moet zijn of zoiets, maar daar is nu geen sprake van. Wat ik overigens erg toejuich en mij ook wel over verbaas. Een prima ontwikkeling dat EZ het aan de "markt" overlaat en niet wil sturen! Ik ken geen soortgelijke EZ projecten waar dat het geval is, dus dat is positief bijzonder.

 

Maar wat ik wel wil zeggen: de eeuwigheid duurt bij EZ nooit lang (maximaal 1 regeerperiode;)) en dus kun je wel nadenken over wat je zou kunnen doen na de EZ periode.

 

een prioriteit..................maar kan wel zinvol zijn.

en een optie is dan om de weg van de digikring te volgen en het project over te hevelen naar een vereniging. Dan borg je wellicht de continuiteit..............

 

Echter zolang ik (en ieredeen) op dit forum vrijheid krijgt om binnen kaders te zeggen wat hij/zij wil en EZ betaalt moeten we niets veranderen!

 

Had trouwens even het idee bij dat pioniersforum achtig gedoe (of hoe heette dat ook alweer) dat dat uit de koker van EZ kwam (verschil tussen technostarters en gewone starters maken). Maar ik was erg verheugd om te zien dat dat (wellicht mede door kritiek vanuit het forum) dan toch weer teruggedraaid wordt.

 

Kwam er laatst trouwens op een receptie achter dat vanuit EZ ook actief wordt meegelezen.............en moet zeggen dat ik ook daarover blij verrast was!

 

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Als we van HL een stichting willen maken ... prima ... maar wat ik me afvraag is ... waarom? Waarom als we nog volledig gefinancierd worden door TP/EZ HL in een stichting gieten? Mijn vraag is ... waar komt dit idee vandaan?

 

Alvast een scenario opzetten voor het geval dat? Sponsors zoeken die de kosten willen dekken? Be my guest.

 

Waarom? Om niet pas in actie te hoeven komen als dit forum op de wip zit. Er werd al gesteld dat men op zich wel positief is over zo'n platform, maar dat het een beetje een stiefkind van TechnoPartner is. Dus een zelfstandig alternatief is misschien voor alle betrokkenen wel interessant.

 

Bovendien wordt er nu door gebruikers gepraat over de toekomst van 'hun' forum, dus is het niet gek om over een rechtsvorm na te denken. Dat kan beginnen als een supportersvereniging, en vervolgens alle kanten op. Doel hoeft niet te zijn 'een overname', maar het bevorderen van bezoekersbelangen bijvoorbeeld.

 

Zie het als een soort van non-profit ondernemen.

 

Dit is trouwens wel tamelijk of-topic hier...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Tja, Twalevel, offtopic : je schijnt daar iets aan te kunnen doen ;D

 

Ik ben het overigens met jouw eens : kijk naar je toekomst voordat je op de wip zit.

Ik kan mij herinneren dat Bernd bij mijn herinnering er verantwoordelijk voor was dat ik/we gingen denken over de bijeenkomst van 25 februari.

En het is, denk ik, gewoon consequent redeneren : subsidie is om iets tijdelijk de lucht in te helpen. Vliegt een initiatief na een tijd niet meer : dan heeft het geen levenskans gehad. Vliegt het een beetje, dan is de behoefte blijkbaar voldoende.

Misschien dat dit laatste EZ zelfs een reden geeft om er langer aan verbonden te blijven : zou wel prettig voor ze zijn, een succesje, na al die soffen.

Link naar reactie
  • 0

Het vervelende antwoord daarop is : "It Depends", Merkava. Je zal in kleine lettertjes bij sommige websites wel iets vinden als : we kunnen de informatie/content die je hier genereert al dan niet ge-edit gebruiken".

Vaker is het een kwestie van : wie kan de servers onder zijn of haar arm pakken en ermee vandoor gaan ?

Wat dit betreft zijn er aardige voorbeelden uit de Gamers Wereld, waar gamers geacht werden om in Tribes te organiseren. Enkele van die Tribes kregen dan ruzie met de eigenaren van het spel of het spel ging technisch niet goed meer. Dan vergaderde de Tribe en besloot om naar een andere Game-omgeving te gaan ! Hoezo Community ?!

 

Je zou dus kunnen zeggen : de eigendom van je posts is wat onzeker, zeker als je het niet geregeld hebt. Dat je onderdeel bent van een community, die zelf kan beslissen wat ze doet : dat neemt niemand van je af.

 

Maar laten we het positief houden : ik heb niet de illusie dat de mensen van EZ zo dom zijn om er met onze woorden er vandoor te gaan. Te risicovol en contraproductief. Wij zijn ook hun klanten, zie je.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.