• 0

Bedrijf in Belgie beginnen. En toen las ik dit....

Ik ben me aan het orienteren om in Belgie een bedrijf te beginnen, alleen las ik dat één van de voorwaarden is dat je een verblijfsvergunning voor belgië moet hebben.

 

Klopt dit ?

 

Indien ja, hoe gaat het in zijn werk als je in Belgie een bedrijf wilt beginnen maar niet in Belgie woont.

 

Ik hoor graag uw reactie.

 

Bij voorbaat dank

 

Groet Trizor

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Theoretisch wel, maar dat zou niet zo netjes zijn.

 

Als zij het niet redden dan heb ik ook mijzelf ermee.

 

De overname is op basis van maandelijkse aflossing uitgesmeerd over een periode, zoals bekend kregen zij zoals zovele ook geen financiering van de bank.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik val misschien in de herhaling, maar ik zou toch nog eens naar je concurrentiebeding kijken.

Je geeft zelf, terecht, aan dat het er om gaat dat je je niet op de NLe markt richt. Waar je je vestigt doet er dan niet zoveel toe. Dus ik zou nog eens kijken of het concurrentiebeding openstaat voor interpretatie, of je overlegt met de kopers of het beding aangepast kan worden.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Diegenen die denken dat je in België een bedrijf kan starten zonder bewijs van bedrijfsbeheer, raad ik aan om toch eens goed te informeren.

 

Ik kom net van het ondernemers loket en er stond een fransman voor mij zonder dat attest.

2 keer raden. Die man kan niet starten.

 

Bel eens met Unizo of ondernemingsloket. Ook ivm sociale bijdragen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

 

Ik heb binnenkort een afspraak met Xerius Startersservice in belgie.

 

Dan leg ik mijn verhaal voor en hoor dan wat wel en niet kan en wat de voor en nadelen zijn.

 

Ik wil gewoon weten wat mijn kansen kunnen zijn in belgië.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

 

Even ter info!

 

Starten in België is eenvoudig.

 

Ik moet een E.G. Verklaring opvragen bij de KVK in nederland en dan krijg ik mijn ondermemersnummer in België

 

Daarmee vraag ik mijn btw nummer aan in België.

 

Nu alleen nog een vestigingsadres en dan kan alles starten

Link naar reactie
  • 0

beste,

 

 

je kan ook contact opnemen met group S in belgie (www.groups.be)

Dit is het sociale secretariaat waar je de aanvragen etc voor een Belgisch BTW nummer kan plaatsen (onder welke vorm dan ook, eenmanszaak, bvba, nv etc).

Ik ben er zeker van dat zij je makkelijk de nodige antwoorden kunnen geven.

 

 

Vital Reynders

mailto:vital@fansofbelgium.be

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel !

 

Het zijn in principe een paar formaliteiten die ik moet doorlopen.

 

Als eerste een Vestigingsadres, dan EG verklaring aanvragen, de formulieren heb ik inmiddels, dan ondernemersnummer aanvragen en dan btw nummer bij de Belgische belastingdienst.

 

Daarna kan ik starten.

 

Dank voor de aanvullende informatie !

Link naar reactie
  • 1

Hallo,

Er zijn hier wat aanbevelingen gedaan naar instellingen die niet geheel onafhankelijk zijn, zoals men in NL de KVK kent. Unizo is zeker een goede organisatie, maar heeft ook zo zijn vaste adresjes waar men de starter naar toe stuurt. Een goede link is:

http://economie.fgov.be/nl/ondernemingen/bce/inschrijven/#.VAYm-vl_u3R

 

Emz in BE oprichten kan, mits inderdaad een adres in België en kunnen aanneembaar maken dat de inkomsten op Belgisch grondgebied worden gegenereerd. Sinds 2014 is de Btw administratie streng aan het controleren of op het opgegeven adres ook activiteit is. Er hoeft niet iemand constant op het adres aanwezig te zijn, maar het moet aannemelijk zijn dat op dat adres gewerkt kan worden (een postbus is uitgesloten, die tijden zijn voorbij). Een gewone commanditaire vennootschap is een heel goed alternatief, in tegenstelling tot Nederland is dit een rechtspersoon en valt onder de vennootschapsbelasting, volledige aansprakelijkheid, maar geen notaris of publicatieplicht, ook in vennootschappen geen zogezegd DGA loon.

 

Kennis bedrijfsbeheer is verplicht, ook in een vennootschap, en geen diploma, dan kan eventueel een EG verklaring of staatsexamen uitkomst bieden:

http://economie.fgov.be/nl/ondernemingen/leven_onderneming/oprichting/toegang_beroep/ond_vaardigh_handel_ambacht/beroepsbekwaamheid/diplo/

http://economie.fgov.be/nl/ondernemingen/leven_onderneming/oprichting/ondernemingsloket/#.VAYprvl_u3Q

 

Ja, ik kan hier natuurlijk wel een boek over schrijven. Bij de meeste boekhoudkantoren kun je terecht voor een eerste gratis starters adviesgesprek.

 

Succes,

 

Mireille Coumans

 

FM Partners boekhoudkantoor. Grenzeloze kennis, innoverend in aanpak!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.