• 0

Bedrijf overnemen en aansprakelijkheid B.V.

Beste forumleden,

 

Ik heb een bedrijf gezien welke ik wens over te nemen.

Nu heb ik een BV opgericht. Maar deze nog niet geregistreerd bij de kvk.

Ik wil een huurcontract overnemen met een looptijd van 24 maanden. We hebben ook een partij gevonden die een lening wil verstrekken aan mijn BV en borg wil staan voor 2 maanden huur. Het is de bedoeling dat we 1 augustus het contract in laten gaan. Hoe zit het nu met mijn aansprakelijkheid. Want mijn BV is pas echt actief per 1 augustus a.s. Wij willen vooraf graag weten hoe dit zit.

We hebben de contracten inmiddels toegestuurd gekregen. Alle tips zijn welkom.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beperken van je aansprakelijkheid is een kwestie van zo gedetailleerd mogen vastleggen dat alle contracten pas werken zodra de BV opgericht is.

 

Mijn investeerder wil garant staan voor mijn BV als ik de huur niet eer zou kunnen betalen.

Ik neem het bedrijf over in prive. Dus de inventaris.

Daarnaast heb ik nog een holdingmaatschappij. Ik denk dat ik het zo qua aanpsrakelijkheid wel redelijk dicht heb zitten.

 

Link naar reactie
  • 0

OK misschien denk ik te simpel.

Wij zaten te denken om bij de notaris de overdracht te doen inzake bedrijfsovername.

Bij contractovername een indeplaatsstelling waarbij onze BV het contract overneemt en de investeerder borg staat voor de BV. Deze wilde wij gaan ondertekenen.

Hierna wil ik naar de KVk voor de inschrijving van mijn BV.

Om zo per 1 augustus te kunnen starten. Inventaris wil ik onderbrengen in mijn andere bedrijf.

Zo denk ik alles goed geregeld te hebben. Waar zit het gevaar zou je denken?

Link naar reactie
  • 0

Contractpartijen dienen onverwijld akkoord te gaan met de overname, zo niet dan ben je alsnog aansprakelijk!

Laat alles vooraf controleren door een jurist, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Zoals StevenK al eerder aangaf, niet de constructie, maar inhoud contracten is bepalend.

Iedereen is akkoord met de overname. Voor mij is de aansprakelijkheid een issue.

Want ik wil prive niet aansprakleijk gesteld worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.