• 0

lasmachine voor zeildoek

hallo

het is een hele tijd geleden dat ik gereageerd heb als zeilmaker op dit forum

ben inmiddels volop aan de slag gegaan. er is een hoop gebeurt

helaas mis ik nog een aantal machines zoals een lasautomaat.

hiermee zou ik nog meer werk af kunnen leveren .

het is nu zo dat ik dat ik opdrachten af zeg daar ik hier niet de middelen voor heb .

ik kan veel werk binnen halen als ik deze machine heb .

helaas ontbreken hier de middelen voor.

ik praat hier over een bedrag van ongeveer 6000 euro.

is er iemand die weet hoe ik dit zou kunnen financieren. huren of leasen voor langere tijd zou ook fijn zijn

PS: ik sta nog niet ingeschreven bij de kamer van koop handel .

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan je niet wat extra meer rood staan bij de bank? Voor dit soort kleine bedragen hoef je geen ondernemersplan oid te maken.

 

Ik werk regelmatig met zeilmakkerijen, met meerdere, omdat ze het allemaal zo druk hebben.

Van hun begrijp ik ook dat er meer werk is dan dat er aanbieders zijn, dus dan moet een bedrag als dit niet moeilijk binnen te halen zijn, vooral als je al aangeeft dat je nu opdrachten moet afzeggen.

 

Die KVK zou ik wel gaan regelen, er zit best wel een leuk BTW bedrag op zo'n machine. Ook op het gebied van afschrijvingen kan dit interessant zijn.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Als je opdrachten aanneemt, ben je in veel gevallen ondernemer voor de btw. Je moet je daarom altijd melden bij de KvK. Als je daar ingeschreven moet staan, melden zij je direct bij ons aan en krijg je een btw-nummer. Je moet dan btw rekenen aan je klanten, maar mag dan ook de btw op zakelijke aankopen als voorbelasting terugvragen.

 

Ben je ook ondernemer voor de inkomstenbelasting, dan mag je investeringen afschrijven en kun je recht hebben op ondernemersaftrek. Daardoor wordt je winst lager en betaal je minder belasting.

 

In het seminar ‘Goede Start met de Belastingdienst’ leggen we nieuwe ondernemers de belangrijkste belastingregels en regelingen uit. Je kunt je aanmelden voor een bijeenkomst bij jou in de buurt.

 

Met vriendelijke groet,

Nick Scheepers

Webcareteam Belastingdienst

 

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
  • 0

Zijn er ook zeilmakers die zichzelf op uurbasis beschikbaar stellen? Dan heb je alleen vervoer en geen eigen machinepark nodig.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Freelancers werken voor opdrachtgevers. Jaspers schrijft dat de zeilmakers die hij kent veel werk hebben, dat biedt mogelijk kansen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.