• 0

Groeien of niet?

Greetings,

 

Ik ben benieuwd naar jullie mening over de markt voor de kleinere ICT bedrijven op dit moment... waar uiteraard al topics over zijn.

 

MAAR... ik wil graag dat jullie het in het volgende perspectief zien:

Ik kan een paar zeer goede mensen aannemen, maar kan ze niet gelijk aan het werk krijgen. Toch maar zie het wel als een uitdaging.....

 

Waar denken jullie aan als je voor deze uitdaging staat?

 

Vriendelijke groeten,

 

Aart-Jan Eenkhoorn.

OneDev bv.

 

*OneDev zoekt mensen. DotNet-ters in het specifiek!*

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het mensen zijn die zelf hun broek kunnen ophouden, zie ik geen problemen.

De vraag is natuurlijk wel wat jouw visie en doelstellingen zijn. Consolideren of groeien? De ICT markt is momenteel niet erg goed. In dit licht bezien is het aannamen van goede (en vaak ook dure) mensen niet verstandig. Als je het idee hebt dat de markt op korte termijn aantrekt, is het misschien wel verstandig om extra mensen aan te nemen. Op zich wel een moeilijke vraag. Ik merk dat onze relaties het momenteel moeilijk hebben. Projecten worden uitgesteld of gaan niet door. Er is een groot aantal ICT bedrijven te koop. Deze ondernemingen moeten deel uit gaan maken van een groter geheel om de continuiteit te kunnen waarborgen.

 

De beslissing is dus afhankelijk van de positie van de onderneming (financieel en markt).

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

1. Neem alleen mensen aan die 'hun broek kunnen ophouden'. Besteed bij aanname VEEL aandacht aan prestaties in de vorige baan (bewijzen ipv mooie praatjes). Neem geen mensen aan waarvoor je geen werk hebt!

 

2. Realiseer je goed dat als je wilt groeien je in principe mensen moet aannemen die meer kunnen dan alleen de uitvoering van hun huidige functie. Deze medewerkers moeten straks de kar trekken: pas dus op met groentjes! Je kunt beter euro 2k meer betalen voor iets goed. Zorg wel dat je nieuwe personeel instemt met dit (ook persoonlijke) groeipad. Hiermee voorkom je dat ze achteraf misschien zenuwachtig worden als het even niet druk genoeg of spannend genoeg is.

Michel Simons

Vectrix B.V.

subsidies en financiering voor innovatie

www.vectrix.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.