• 0

Spookfactuur NL Domein Host

Aanbevolen berichten

  • 0

Kleine lettertjes voldoen nu toch ook niet meer aan de veranderde wet en regelgeving? In 2016 is dit toch aangepast?

 

De bewijslast ligt bij dit soort 'facturen' tegenwoordig bij de acquisiteur en niet bij de ondernemer.

 

Officiële bekendmaking

 

Ter verduidelijking 1

"Ook als een aanbieding of offerte sterk lijkt op een factuur en er slechts in kleine lettertjes is vermeld dat het een aanbieding of een offerte betreft, is sprake van een misleidende omissie in de mededeling."

 

Ter verduidelijking 2

"Met de in deze wet geïntroduceerde leden 2 en 3 van artikel 6:194 BW zullen acquisitiefraude, alsook overeenkomsten welke tot stand zijn gekomen als gevolg van dergelijke praktijken, voortaan te boek staan als onrechtmatig en kan door een gedupeerde ondernemer bij de rechter een vruchtbaar beroep worden gedaan op het niet rechtsgeldig zijn van een op dergelijke wijze tot stand gekomen contract."

 

Kijk, dit is het betere werk.

 

Niet alleen is exact dit soort acquisitiefraude dus een misdrijf, waar je aangifte tegen kunt doen, slachtoffers kunnen ook nog gewoon eens weigeren te betalen met de wet in de hand.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

De bewijslast ligt bij dit soort 'facturen' tegenwoordig bij de acquisiteur en niet bij de ondernemer.

De acquisiteur - in het onderhavige geval van NLDomeinHost - hoeft toch niets te bewijzen ... niet betalen heeft geen gevolgen voor de ondernemer, anders dat zijn domeinnaam misschien ooit eens aan iemand anders wordt verkocht.

 

"Mocht tijdige betaling uitblijven vervalt onze dienstverlening en verblijft de domeinextentie opkoopbaar voor derden."

 

Niet alleen is exact dit soort acquisitiefraude dus een misdrijf, waar je aangifte tegen kunt doen, slachtoffers kunnen ook nog gewoon eens weigeren te betalen met de wet in de hand.
De vraag is of de politie de aangifte wel accepteert, aangezien het hierbij duidelijk gaat om een offerte.

 

"Let op. Dit is een aanbieding en geen factuur, betaling van deze aanbieding wordt beschouwd als opdrachtbevestiging."

 

Ik snap de commotie niet helemaal, maar dat kan ook aan mij liggen. Misschien lees ik teksten met iets meer aandacht dan gebruikelijk is.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik vrees dat als ik Cosara dit kunstwerk zou verkopen en op de factuur zou specificeren "1 × «Dit is geen factuur» à 500 euro", ik nooit betaald zou worden.

Geen vrees, maar zekerheid ... zorg ervoor dat je factuur aan de wettelijke regels voldoet.

 

Inzake de factuur van NLDomeinHost ...

 

(1) uw volledige adres en dat van uw afnemer. U vermeldt het adres waar de onderneming feitelijk is gevestigd. Vermelding van alleen een postbusnummer is niet voldoende. >> De factuur vermeldt alleen een postbusnummer.

(2)uw btw-nummer. >> het btw-nummer ontbreekt.

(3)uw KvK-nummer. >> het KvK-nummer ontbreekt.

(4)de aard van de goederen of diensten die u hebt geleverd. >> er zijn geen goederen of diensten geleverd.

 

Hoeveel vormfouten wil/kan iemand zien?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

aangezien het hierbij duidelijk gaat om een offerte.

 

Ik snap de commotie niet helemaal, maar dat kan ook aan mij liggen.

 

Dat ligt dan inderdaad aan jou ;D

 

Ik denk dat meeste mensen een andere opvatting van duidelijk hebben dan jij. Het is wel heel duidelijk dat ze proberen een ondernemer te misleiden door heel groot "Factuur" te zetten op iets wat blijkbaar een offerte is, in de hoop dat die ondernemer het te druk heeft om de kleine lettertjes te lezen en die factuur gewoon op de stapel te betalen facturen gooit.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
Het is wel heel duidelijk dat ze proberen een ondernemer te misleiden door heel groot "Factuur" te zetten op iets wat blijkbaar een offerte is, in de hoop dat die ondernemer het te druk heeft om de kleine lettertjes te lezen en die factuur gewoon op de stapel te betalen facturen gooit.
Foutje van de ondernemer dus ...

 

... en wat dan nog?

De ondernemer krijgt er toch een mooie domeinnaam voor terug.

Misschien een beetje duurder betaald dan gebruikelijk, maar toch ...

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
De bewijslast ligt bij dit soort 'facturen' tegenwoordig bij de acquisiteur en niet bij de ondernemer.
De acquisiteur - in het onderhavige geval van NLDomeinHost - hoeft toch niets te bewijzen ... niet betalen heeft geen gevolgen voor de ondernemer, anders dat zijn domeinnaam misschien ooit eens aan iemand anders wordt verkocht. "Mocht tijdige betaling uitblijven vervalt onze dienstverlening en verblijft de domeinextentie opkoopbaar voor derden."

 

Het gaat hier om fraude. De ondernemer betaald, en komt erachter dat het helemaal geen factuur betreft maar een aanbieding, toegegeven, niet al te slim, maar het kwaad is dan al geschiedt.

 

Op het moment dat de ondernemer het contract -al dan niet via de juridische omweg- ongeldig verklaart, of laat verklaren, ligt de bewijslast bij de aanbieder van die aanbieding. De aanbieder dient aan te kunnen tonen dat de aanbieding niet op een factuur leek (lijkt) om zo het contract in stand te kunnen houden.

 

De aanbieding, zoals verstuurd door NLdomeinhost lijkt, op wat kleine zaken na, verdomd veel op een factuur. Mede doordat dit er simpelweg opstaat, en dus het simpelweg in kleine lettertjes vermelden dat dit niet zo is uitdrukkelijk niet meer is toegestaan.

 

Niet alleen is exact dit soort acquisitiefraude dus een misdrijf, waar je aangifte tegen kunt doen, slachtoffers kunnen ook nog gewoon eens weigeren te betalen met de wet in de hand.

De vraag is of de politie de aangifte wel accepteert, aangezien het hierbij duidelijk gaat om een offerte. "Let op. Dit is een aanbieding en geen factuur, betaling van deze aanbieding wordt beschouwd als opdrachtbevestiging." Ik snap de commotie niet helemaal, maar dat kan ook aan mij liggen. Misschien lees ik teksten met iets meer aandacht dan gebruikelijk is.

 

Ik kan mij ergens wel voorstellen dat het de gemiddelde ondernemer een keer voorkomt, de reden doet er niet toe. Dit is in mijn ogen gewoon een trieste manier van klantenwerving.

 

Ik denk dat jij inderdaad met wat meer aandacht leest dan de gemiddelde ondernemer.

 

Edit: telefoon prutswerk aangepast

Link naar reactie
  • 0
Ik denk dat jij inderdaad met wat meer aandacht leest dan de gemiddelde ondernemer.
Dat heeft wel aanwijsbare oorzaken ... zowel voor mijzelf als voor anderen ...

 

De meest opvallende (en waarschijnlijk ook de mooiste) eigenschappen van de Nederlanders, is hun ongelofelijke nieuwsgierigheid en naïviteit ... en dat trekt allerhande roofdieren aan.

 

Een veel betere wetgeving voor iedereen (particulier<>consument<>ondernemer) zou er voor moeten zorgen dat er in Nederland ruimte blijft bestaan om naïef te kunnen en mogen zijn. Het maakt van Nederland a special place in a cynical world.

 

Het geeft ook een antwoord op de vraag "Waarom zijn starters zo'n makkelijke prooi voor scammers?"

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Mooie filosofische vraag. Wat trekt meer roofdieren aan: een rechtstaat of een rechteloze staat?

 

Interessante leeskost is dan de Geschiedenis van Voedselfraude. We worden nu in vergelijking met de 19e eeuw beschermd door een bolwerk aan wetten om de voedsel- en drinkwaterkwaliteit goed te houden.

 

Zullen we dat ook maar afschaffen Cosara? :-K

 

Handen afhakken van oplichters: ik vind het geen gek idee...

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mooie filosofische vraag. Wat trekt meer roofdieren aan: een rechtstaat of een rechteloze staat?

De één (waarschijnlijk) niet meer dan de ander ... Al zullen het in beide staten wel andere roofdieren zijn.

 

We worden nu in vergelijking met de 19e eeuw beschermd door een bolwerk aan wetten om de voedsel- en drinkwaterkwaliteit goed te houden. Zullen we dat ook maar afschaffen Cosara?
Ook? ... Wie heeft het hier over afschaffen van wat?

 

Ik opteer voor een bescherming van iedereen ... zonder uitzonderingen. Het grootste probleem van Nederland is, is dat er teveel uitzonderingen zijn ... De één geniet meer bescherming dan de ander. Als ook dat de één minder belasting betaald dan de ander ... maar dat is een ander verhaal.

 

Wij mogen met een gerust hart de conclusie trekken dat Artikel 1 van de Nederlandse Grondwet de vorming van uitzonderingen toestaat en wellicht aanmoedigd ... "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld." Misschien moet het woord 'gelijke' vervangen worden door 'alle'.

 

Met de filosofische groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Mooie filosofische vraag. Wat trekt meer roofdieren aan: een rechtstaat of een rechteloze staat? Interessante leeskost is dan de Geschiedenis van Voedselfraude. We worden nu in vergelijking met de 19e eeuw beschermd door een bolwerk aan wetten om de voedsel- en drinkwaterkwaliteit goed te houden. Zullen we dat ook maar afschaffen Cosara? :-K Handen afhakken van oplichters: ik vind het geen gek idee...

 

Dat is een must read! Voor de geïnteresseerden PDF File is hier te krijgen, klik op free download even aangeven dat je geen robot bent, duurt even, dan eronder creëer link et voilà! 321 pagina's leesplezier (al kan het begin voor sommigen wat lastig zijn).

Link naar reactie
  • 0

Ik snap de commotie niet helemaal, maar dat kan ook aan mij liggen. Misschien lees ik teksten met iets meer aandacht dan gebruikelijk is.

 

Dat denk ik inderdaad wel. Jij leest het document door een juridische bril, en een meer ervaren ondernemer heeft ook een bovengemiddelde 'bullshit detector', maar het zijn juist de starters die dat soms niet hebben.

 

Het is een beetje het idee van een menukaart op een terrasje in amsterdam maken met:

 

Bier 3.00

Glas wijn 4.00

Fles wijn 19.00

 

en dan in 1,2 mm kleine lettertjes onderaan zetten dat gespecificeerde bedragen op de kaart in ounces goud zijn. Niets tegen in te brengen want in de grote tekst staat nergens in welke valuta de bedragen zijn. In euro's betalen mag, maar dat is dan wel dik 20.000 voor die fles wijn, plus pakweg 10% service fee en 21% btw ben je acuut 30k kwijt.

 

Uiteraard zou je dat als oplichting kunnen zien, maar er zjin gewoon flessen wijn die 30.000 euro per stuk kosten, dus echt onmogelijk is het ook weer niet :D

 

Link naar reactie
  • 0

Ja hoor, daar is ie weer. ditmaal voor 2018/2019 :-\

 

En voor de zekerheid had ik de factuur liefst 2x in mijn mailbox ;D

 

Wat ik dan niet snap is dat je dit domein niet al in 2016 op de e-mail blacklist had gezet? :P

 

Vandaag weer 2 mails met "factuur" ontvangen. :P hoe maak je eigenlijk een e-mail blacklist? Of is de mail in de spambox stoppen voldoende?

 

Oja, en die foto van de boot moet ik ook nog vervangen. ;D

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.