• 0

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoewel je intenties ongetwijfeld goedbedoeld zijn, en je als hondenliefhebber graag ziet dat het stichtingsgeld ten goede komt aan de (zorg voor) de honden, is dit vrees ik niet het forum om je vraag te stellen. HigherLevel richt zich uitsluitend op actief en innovatief ondernemerschap. Je geeft aan dat je niet in die hoedanigheid je vraag stelt. Ik vermoed daarom dat dit topic o.a. om die reden op slot gaat...

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

• 0

Ik werk op P&O gebied en ben bekend met de bijtelling regels voor auto van de zaak, echter niet hoe het bij stichtingen zit. Ik probeer me te informeren zodat men niet door o.a. onwetendheid de fout begaat. Maar als ik niet op het goede forum ben voor zoiets. Mijn excuses.

• 0

Deze vraag kan best ondernemend van aard zijn aangezien een stichting een onderneming kan drijven. Maar ik kan natuurlijk alleen de vraag fiscaal beantwoorden. Is het toegestaan om een auto privé te rijden - ja, dat is toegestaan. Ik denk zelfs dat als de stichting een onderneming drijft er gewoon de normale bijtellingsregels gelden. Toen ik dat even wilde googlen, zag ik dat dit onderwerp hier al eens is behandeld. https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=41648

Linx, je vraag klinkt echter alsof je vermoed dat stichtingsgelden worden misbruikt door deze werknemer. Prive rijden mag en fiscaal mag het als de juiste belastingregels worden gevolgd, maar of het in lijn is met de doelen van de stichting staat daar natuurlijk geheel los van en kunnen wij geen uitspraken over doen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar