• 0

concept behouden/verkopen na faillissement

Beste,

Ik zit in een groot probleem.

Wegens mijn vertrouwen ben ik een hele boel geld kwijt geraakt aan een concept.

Het bedrijf is failliet gegaan en ik ben 4 maanden plus 8 maanden reiskosten kwijt geraakt aan het bedrijf.

ik zal 13 weken vergoed krijgen van UWV maar er onbreekt nog een groot bedrag.

Het concept is echt een gat in de markt. en aangezien ik al die tijd eraan heb gewerkt met mijn collega's en er niet voor betaald gekregen. hebben wij het recht om het concept tot onze bezitting te behouden.

Alleen weet ik niet of dit wettelijk toegestaan is. want in onze contact hebben wij getekend dat als wij het idee of concept meenemen naar een ander bedrijf dan zouden wij een boete krijgen van 10.000 euro.

Maar als mijn collega's en ik geen rooie cent krijgen en er keihard voor gewerkt hebben dan is het toch geen betaalde dienst dan is het toch onze eigen dienst.

Ik heb gezocht op internet maar ik kan nergens zo iets vinden. alleen dat alles verkocht wordt en dergelijk bij een faillissement.

Want mijn collega's en ik willen gewoon verder gaan met het concept alleen voelen wij ons zwaar geflasht door onze werkgever. want we weten dat het concept heus wel verder zal ontwikkelen. en dat met ons of zonder ons.

MvG,

MrWajow

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste,

Ik zit in een groot probleem.

Wegens mijn vertrouwen ben ik een hele boel geld kwijt geraakt aan een concept.

Het bedrijf is failliet gegaan en ik ben 4 maanden plus 8 maanden reiskosten kwijt geraakt aan het bedrijf.

ik zal 13 weken vergoed krijgen van UWV maar er onbreekt nog een groot bedrag.

Het concept is echt een gat in de markt. en aangezien ik al die tijd eraan heb gewerkt met mijn collega's en er niet voor betaald gekregen. hebben wij het recht om het concept tot onze bezitting te behouden.

Je werkte - gezien de UWV doorbetaling - loondienst, dus het auteursrecht rust bij de werkgever en nu bij de curator. Dat betekent dat voor zover er dingen gemaakt zijn waarop auteursrecht rust, je geen rechten hebt.

Een concept op zich is niet te beschermen, maar als je met de ontwikkeling ervan in concurrentie treedt met je oude werkgever, kan dat wel als onrechtmatige concurrentie aangemerkt worden.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Als oud werknemer een vordering van 4 maanden salaris en 8 maanden reiskosten. Het concept zit nog in de boedel. Er zijn meer collega's met een vordering. Jullie hebben ervaring met en reeds gewerkt aan de realisatie van een 'concept'.

Koppen bij mekaar en een plan maken!

Zou iemand anders interesse hebben in dat 'concept'? Heeft wat reeds ontwikkeld is een zekere waarde? Is jullie kennis vereist voor verdere ontwikkeling of kan het ook door anderen afgemaakt en op poten gezet worden? Wat is verders nodig voor realisatie? Met wie kan dat?

Moet een spannende optelsom zijn waar een onderhandelaar wat mee kan doen. Of niks. Want waarom is je werkgever failliet gegaan?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar