• 0

Bankrekening geweigerd...

Beste mede-ondernemers,

 

Ik ben een startende ondernemer (recent afgestudeerd) actief in de erotische detaihandel. Ik verkoop dus dildo's, vibrators etc. 1,5 week voordat mijn webwinkel is gestart met het verkoop van producten heb ik bij de SNS een zakelijk rekening aangevraagd. Deze werd direct geweigerd, omdat ik erotische artikelen verkoop.

 

Nou oke, dacht ik, dus ben ik naar de volgende bank gegaan, KNAB. Hier kreeg ik direct een bankrekening nummer en dan zou er binnen twee weken de pasjes e.d. volgen.

 

In hun algemene voorwaarden las ik ook niets over erotische bedrijven.

 

Vorige week zondag ben ik begonnen met het verkoop op mijn webwinkel en heb nu al dagelijks een omzet (goede reclame campagne).

 

Echter heb ik vandaag een mailtje van KNAB ontvangen:

Op 10-7-2014 heb je bij Knab een rekening aangevraagd. Bij de aanvraag van een Knab Betaalrekening zijn je persoonsgegevens onder andere op ons klant acceptatiebeleid getoetst.

 

Helaas is je aanvraag niet geaccepteerd omdat je niet aan de acceptatievoorwaarden van Knab voldoet. je rekeningaanvraag is geannuleerd.

 

Ik vertrouw er op je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Vragen? Laat het ons weten

Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op. Dat kan via service@knab.nl of telefonisch op 020-303 1600. Wij staan 7 dagen per week van 8 tot 22 uur voor je klaar. Ook via Facebook, Twitter of LinkedIn, zie de buttons onderaan dit bericht.

 

Met vriendelijke groet,

 

Knab Servicedesk

 

----------------

 

Door dit mailtje ben ik nu genoodzaakt mijn verkoop te staken en lijd ik nu verlies.

Is er iemand die mij kan adviseren wat ik nu kan doen?

 

Welke bank weigert een bedrijf die al omzet genereert op een legale, normale wijze (erotiek is toch normaal?). Zelf ga ik nu Rabo of Triodos proberen.

 

Heeft iemand anders ook ervaring met zulke banken?

 

 

 

[naam servicedesk medewerker verwijderd, niet relevant]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je gebeld? Want er staat nergens dat ze je afwijzen omdat je erotische artikelen verkoopt. Als dat wel zo blijkt te zijn, zou ik de eerste de beste sexshop binnen lopen en vragen bij welke bank ze zitten. Of de zakelijke afdelingen van een lijst banken bellen met "hoi, ik verkoop dildo's, kan ik een rekening krijgen?". Weet je meteen waar je aan toe bent.

 

En off-topic: wat de hell echt. Behandeld worden alsof je crack verkoopt ofzo, jesus. ::)

Link naar reactie
  • 0

Dat van de Knab klinkt wel bekend, het openen van een rekening gaat niet zonder slag of stoot. Maar hun service afdeling die vandaag tot 22.00 uur te bereiken is, is wel heel erg goed (dat ik dit ooit zou zeggen ;-) ).

 

Bel ze even op en kijk even of de handel echt het probleem is of omdat het de eerste zakelijke rekening is.

Ik moest ook eerst een prive rekening openen bij een bank, om mijn ID te kunnen laten controleren.

Link naar reactie
  • 0

Bij de aanvraag van een Knab Betaalrekening zijn je persoonsgegevens onder andere op ons klant acceptatiebeleid getoetst.

Persoonsgegevens en branche zijn volgens mij verschillende zaken, dus deze zin suggereert dat de rekening niet op basis van de branche is geweigerd. Daarnaast hebben ze je persoonsgegevens "onder andere" op hun acceptatiebeleid getoetst, dus ook nog op andere zaken?

 

(of het is krom taalgebruik, maar dat zou ik van een bank dan weer niet verwachten ...)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.