[Artikel] Tips en voorbeeld hoe een online aanmeldproces er uit moet zien

Aanbevolen berichten

Tips en voorbeeld hoe een online aanmeldproces er uit moet zien

 

Korte samenvatting:

Een aanmeldproces voor een online dienst/nieuwsbrief/product is vaak ingewikkeld en langdurig. Waarom willen ze mijn geboortedatum weten, terwijl alleen je leeftijd ook genoeg is? Dit artikel geeft diverse tips over het 'onboarden' van je gebruikers. Onboarden wordt dan gezien als het introduceren van je nieuwe gebruikers over jouw dienst, van aanmelden tot het eerste gebruik. Zodat je gebruikers weten wat kan met jouw dienst en hoe zij het ijn en snel kunnen gebruiken.

 

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Omdat veel HL bezoekers met online diensten bezig zijn, of iig een online aanmeldproces hebben. En omdat hoe ingewikkelder het aanmeld en installatieproces, hoe meer potentiele gebruikers afhaken. Dat is zonde als je een (nieuw) product/dienst in de markt zet!

 

 

Link naar het artikel :

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

Als je alleen al de helft van deze presentatie gebruikt ben je al 1000 keer verder dan de gemiddelde Nederlandse website.

 

Wat me ook altijd stoort is de nadruk die gelegd wordt op inloggen ipv aanmelden. Omdat bestaande gebruikers 'ook belangrijk zijn'. Paar maanden terug las ik blog (damn me, als ik het terug kan vinden) over hoeveel mensen willen aanmelden in het inlog gedeelte, dan een fout melding krijgen en intuitief afhaken.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.