Hallo,

Ik heb een webwinkel in scheerartikelen gehad en dat was eigenlijk een hobby project maar wel met zeer kleine winst. De webwinkel als bedrijf ingeschreven bij kvk en belastingdienst.

Nu heb ik mij uitgeschreven bij de kvk en die hebben mij ook bij de belastingdienst uitgeschreven.

Ik heb vervolgens voor dat kwartaal nog belastingaangifte gedaan maar had niks aan te geven. En had vorige kwartaal ook niks aan te geven. Nu heb ik na veel op belastingdienst.nl en andere website gezocht wat ik verder nog moet regelen. Hieruit heb ik gevonden dat ik over de goederen die ik verkocht en nog in voorraad zijn de belasting moet betalen over de dagwaarde van die producten. In mijn geval ongeveer 10 pakjes met scheermesjes. En dat ik fiscaal moet afrekenen met de belasting, maar ik kom daar niet zo goed achter wat ik moet doen. Heb daarover al veel op internet opgezocht, maar kwam bijna overal neer op auto's die voor een groot deel zijn afgeschreven, maar zoals u misschien al snapt is het een simpele webwinkel vanuit huis met verder niks erbij dus geen bedrijfswagen etc.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Als iets niet duidelijk is hoor ik het graag zodat ik het nader kan toelichten.

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46546-stoppen-met-webwinkel/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Tweede post die ik lees op dit forum en alweer iemand die verschrikkelijk bang is hoe de belastingdienst hem gaat behandelen voor het beeindigen van een onderneming die niet eens successvol is geweest en waar niet eens winst is gedraaid. Is Nederland niet compleet doorgeslagen hierin. Mensen zijn bang om te ondernemen. WDPASSEN, jij hoeft helemaal NIETS te doen, je hebt NOOIT winst gemaakt, sterker nog waarschijnlijk zelfs verlies (ik kan zo een paar aftrekposten noemen voor je die je fiscaal in het rood drukken). Dan heb je nog die scheermesjes, maar hier hoef je natuurlijk geen belasting over te betalen, tenzij het een speciaal type antieke mesjes zijn die jij 5 jaar geleden voor 10 euro hebt aangekocht en die nu door een godswonder 10.000 euro waard zijn geworden. Je hebt er geen winst op gemaakt. Laat het lekker voor wat het is, wat je noemt over auto's afschrijven, fiscaal "afrekenen" heeft totaaaal niets met jouw situatie te maken. Als in Nederland mensen bang zijn voor de belastingdienst om 10 pakjes scheermesjes van misschien in totaal een paar honderd euro dan denk ik dat het eens tijd wordt voor Kamervragen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar