Social Venture Competition?

Aanbevolen berichten

Vanaf 2 december is de Social Venture Competition gestart. De bedoeling is dat je voor 15 april 2005 een ondernemersplan indient met een dubbele doelstelling. Voorbeelden: Jamie Oliver met fifteen die kansloze jongeren opleidt als kok of Nicole Mak met haar koeriersbedrijf ValidExpress die minder valide mensen als koerier in dienst heeft. Het totaal aan prijzengeld bedraagt 40.000 euro. Dit is interessant voor mensen die in Amsterdam Zuidoost een bedrijf willen vestigen. Iedereen mag meedoen.

 

Bij deelname krijg je begeleiding bij het vormgeven van je plan en je kunt 5 gratis workshops volgen die ontwikkeld zijn voor deze wedstrijd.

 

Heb je toch een leuk (start)kapitaal als je wint. ;)

www.wininamsterdamzo.nl

 

Wellicht leuk om tevens te brainstormen wat voor social ventures er allemaal opgestart kunnen worden. Dit mag in Nederland wel meer worden gestart. Wat vinden jullie ervan?

 

Nog een recent voorbeeld in Amerika is de Greyston Bakery daar worden langdurige werklozen aan een baan geholpen. Honderden mensen zijn zo aan een nieuw bestaan geholpen. De bakkerij heeft zo’n goede naam weten op te bouwen "als de maker van de lekkerste koekjes en deegwaren van Amerika" dat het leverancier is voor het Witte Huis en ijsgigant Ben & Jerry’s!

 

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie

Ook twee leuke vormen van social ventures zijn de projecten die het Leger des Heils heeft opgezet. Freeadvertisement door dakloze als je een donatie geeft als bedrijf en een tweedehands kledinglijn dat door de Bijenkorf wordt verkocht. Je moet er maar opkomen!

 

Je geeft wat, je neemt wat

 

Het Leger des Heils introduceert een eigen kledinglijn, exclusief verkrijgbaar op de hippe Chill Out!-afdeling van de Bijenkorf. "50/50 is een concept waarbij oude, ingeleverde kledingstukken worden samengebracht tot 'nieuwe' kledingstukken." Met behulp van dure reclamejongens, exclusieve ontwerpers en nuffige stylistes ontwikkelde het Leger een werkelijk briljant concept: u doneert uw oude kleding in de hoop er een dakloze de winter mee door te helpen, maar kunt de afdankertjes vervolgens in delen terugkopen in de exclusieve en peperdure Bijenkorf. Verdomme, hadden we het zelf maar bedacht! "Het staat voor samen delen, zorgen voor de ander, het opnemen van de zwakken in de samenleving. Gegoten in de meest positieve vorm: als een symbool waarmee je jezelf vol trots kunt laten zien. Als een product waarmee de koper en gebruiker zich kunnen onderscheiden." Dat 'onderscheiden' houdt dus voornamelijk in dat u en ik de kleding wél kunnen betalen, maar de 'zwakken' die bij de uitgang van het warenhuis staan te bedelen niet.

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie

Vanaf 2 december is de Social Venture Competition gestart. De bedoeling is dat je voor 15 april 2005 een ondernemersplan indient met een dubbele doelstelling. Voorbeelden: Jamie Oliver met fifteen die kansloze jongeren opleidt als kok of Nicole Mak met haar koeriersbedrijf ValidExpress die minder valide mensen als koerier in dienst heeft. Het totaal aan prijzengeld bedraagt 40.000 euro. Dit is interessant voor mensen die in Amsterdam Zuidoost een bedrijf willen vestigen. Iedereen mag meedoen.

 

Iedereen mag mee doen ?

Je bedoeld het is een wedstrijd voor deelnemers uit Amsterdam e.o.

 

Het voorbeeld als koeriersbedrijf vind ik niet zo geweldig.

Het mag dan goed zijn dat dit bedrijf minder valide mensen aanneemt, het feit dat ze slecht management en slecht voorraad beheer bevorderen, en hierdoor bepaalt mileubelastendgedrag vertonen wat als klap op de vuurpijl ook nog files veroorzaakt doet hier behoorlijk afbreuk aan.

Link naar reactie

Mooi initiatief, bedankt Denise !

 

Het is wat jammer dat Sociaal Verantwoord Ondernemen teveel is overgenomen door bedrijven/mensen die er vervolgens vooral over praten.

 

Gelukkig weet ik uit betrouwbare bron :D dat het Social Venture Network juist wel actief bezig is. (Oud)-ondernemers die echt iets doen. Ik heb geen idee hiervoor, maar ik kan het HL van harte aanbevelen.

Link naar reactie

Het is wat jammer dat Sociaal Verantwoord Ondernemen teveel is overgenomen door bedrijven/mensen die er vervolgens vooral over praten.

Daarom organiseren we er ook een wedstrijd over. Het is de bedoeling dat je zowel een economische als sociale winst genereert. Als het bedrijf niet op zichzelf kan staan dan keuren wij het niet goed als social venture!

 

Het is een leuke uitdaging en we krijgen goede plannen/ideeen binnen. Mag alleen natuurlijk niets verklappen. Zodra ik nieuws heb dan vertel ik het zeker.

 

Iedereen mag meedoen?

Ja iedereen mag inderdaad meedoen en je hoeft niet uit Amsterdam te komen. Zolang het bedrijf maar gevestigd wordt in Amsterdam Zuidoost want dat is een voorwaarde.

 

 

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie

Mooi initiatief, bedankt Denise !

 

Het is wat jammer dat Sociaal Verantwoord Ondernemen teveel is overgenomen door bedrijven/mensen die er vervolgens vooral over praten.

 

Gelukkig weet ik uit betrouwbare bron :D dat het Social Venture Network juist wel actief bezig is. (Oud)-ondernemers die echt iets doen. Ik heb geen idee hiervoor, maar ik kan het HL van harte aanbevelen.

 

Is het Social Venture Network beter dan de rest? Zitten volgens mij dezelfde mensen achter als al die andere clubs. De gevestigde orde in social venture land is erg hecht en ze hebben veel belangen over en weer. SVN is nou niet bepaald een "outsider" in dat segment.

 

Ik ben overigens niet negatief over SVN. Waar mogelijk werken we met ze samen. Maar daar lijken ze weinig behoefte aan te hebben. Ze zijn erg territoriaal ingesteld en claimen het SV domein als het "eigen".

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

 

Iedereen mag meedoen?

Ja iedereen mag inderdaad meedoen en je hoeft niet uit Amsterdam te komen. Zolang het bedrijf maar gevestigd wordt in Amsterdam Zuidoost want dat is een voorwaarde.

 

 

Je mag meedoen zolang je bedrijf maar in ZuidOost komt ?

 

Dat moet dus zijn

 

Heb je plannen om een sociaal verantwoord bedrijf op te zetten in Zuid Oost, doe dan mee met............

 

Dus niet iedereen kan of mag meedoen, over sociaal verantwoord gesproken ?

 

Link naar reactie

Je mag meedoen zolang je bedrijf maar in ZuidOost komt ?

Dat moet dus zijn

Heb je plannen om een sociaal verantwoord bedrijf op te zetten in Zuid Oost, doe dan mee met............

Dus niet iedereen kan of mag meedoen, over sociaal verantwoord gesproken ?

 

Denk jij dat alle bedrijven die in zuidoost gevestigd zijn mensen in dienst hebben die in Amsterdam wonen? Moet je eens kijken wat een file er staat vanuit Amsterdam naar bijvoorbeeld Almere :o Iedereen mag meedoen of je nu in Bussum woont of in Rotterdam. Het blijft een keuze eventueel 40.000 euro winnen, professionele begeleiding, gratis workshops volgen en in de file staan :P.

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie

Taartenwinkel Sweetstore vanaf 13 december geopend, een uniek project van de Kingmaschool in samenwerking met het Leerwerkbedrijf Zuid-Oost in Amsterdam Zuidoost. Op deze manier krijgen zeer moeilijk opvoedbare kinderen de kans om uiteindelijk door een leertraject van taarten bakken in het arbeidsproces te komen.

 

Ik word gewoon blij van dit soort initiatieven. Ik heb het zelf gewoon ontzettend goed en gun dat andere ook!

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie

Taartenwinkel Sweetstore vanaf 13 december geopend, een uniek project van de Kingmaschool in samenwerking met het Leerwerkbedrijf Zuid-Oost in Amsterdam Zuidoost. Op deze manier krijgen zeer moeilijk opvoedbare kinderen de kans om uiteindelijk door een leertraject van taarten bakken in het arbeidsproces te komen.

 

Ik word gewoon blij van dit soort initiatieven. Ik heb het zelf gewoon ontzettend goed en gun dat andere ook!

 

Ja, gebak daar wordt ik ook blij van.

 

Gaan deze mensen hollandse taarten bakken, of is er ook exotisch gebak verkijgbaar?

Ik zit even te denken aan dit draadje:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=38;action=display;threadid=5940;start=msg49469#msg49469

Misschien een leuk stukje gebaksassortiments uitbreiding voor de bakkers in de regio die te lijden hebben onder de concurrentie van supermarkten

Maar misschien moet ik mijn mond houden, en een poging doen die veertig mille te cashen ;D

Link naar reactie

Ja hou jij je mond eens even dicht ;D

 

Voordeel van zo'n Social Venture is dat je veelal enorm veel free publicity kunt genereren. Dat is een bijkomend voordeel. Als het bedrijf zoals sweetstore dan ook nog sociaal is opgebouwd met een kwalitatief goed product dan kun je gewoon niet stuk. Voor de bakkers zeker een opsteker om eens creatiever om te gaan met hun eigen product. Vroeg opstaan en wit en bruin brood bakken kan tegenwoordig ook anders ;)

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.