• 0

Wat er meer gedaan worden voor starters?

Beste mede-Higherlevelaars,

 

Later vanmiddag neem ik deel aan een gesprek met ondernemers over de dienstverlening van de KvK. In het bijzonder wordt er gekeken naar mogelijkheden om starters beter te ondersteunen.

 

Zijn er punten die ik namens HigherLevel ter tafel kan brengen?

Of te wel; wat zou de KvK meer kunnen doen om de slagingskans van starters te vergroten?

 

Edit: Titel topic gewijzigd van "Wat kan de KvK meer doen voor starters?" naar "Wat kan er meer gedaan worden voor starters"

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee, wat ik bedoel is dat de Kamer juist wat minder zelf moet gaan doen en wat meer moet hepen bij de doorverwijzing naar "goede" initiatieven van derden.

 

Uit hoofde van het handelsregister heeft de KvK bij wet een monopoliepositie verworven. Dat is al bedenkelijk, maar a la. Iedere ondernemer MOET langs bij de KVK. Als die ondernemer daar dan zit, is het gepast om wat voorlichting te geven en misschien een korte knelpuntenanalyse, maar vervolgens moet die "klant" zo snel mogelijk de deur uit en verwezen worden naar "anderen" wiens werk het is die klanten "echt"te helpen.

 

Dat doet de kamer niet. Ze houden die "klanten" zolanf mogelijk binnenshuis en verwijzen bij voorkeur naar "eigen" organisaties. Dat is ongepast. Die "klant" hebben ze onrechtmatig verkregen en moeten ze zo snel mogelijk teruggooien in de vijver.

 

Waarom verwijst de KvK niet naar HL? Wat is de belemmering? Waarom beginnen ze zelf een forum wat vervolgens een stille dood sterft?

 

Ja, mijn eerste antwoord was een beetje kort, maar er zat echt wel wat achter.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

HE verdorie, jammer dat er zo weinig tijd is.

Misschien moeten ze gewoon een enquete doen onder de inschrijvingen van het afgelopen half jaar.

Per KvK vind ik dat er nogal wat verschil is in wat een KvK doet voor zijn ingeschrevenen.

Dus bij elkaar in de keuken en kijken.

En tercht meld Nils kijk een sop HL, hier zitten soms vragen bij die bij de Kvk thuis horen, oftewel daar mankeert iets aan het aanbod van die KvK

Link naar reactie
  • 0

Dus;

  • KvK moet niet te veel zelf willen doen, wanneer de expertise al ergens anders is moeten ze daar naar verwijzen
  • Het aanbod dat ze hebben moet beter gecommuniceerd worden zodat mensen weten dat ze met vragen daar terecht kunnen.
  • KcK regio's moeten beter met elkaar communiceren om aanbod af te stemmen

 

De Witte geeft aan dat de KvK teveel "onrechtmatig" naar zich toegetrokken heeft. Aan de andere kant kun je zeggen dat het een instrument van de overheid is om goed ondernemersschap te stimuleren en in dat kader kunnen wellicht meerdere activiteiten ontplooit worden.

 

Zo staat er ergens anders hier op het forum dat het % nederlanders dat erover denkt ondernemer te worden erg laag is. Wellicht zou het KvK al op scholen kunnen beginnen met het propageren van het ondernemersschap. Of zou ze andere drempels weg kunnen nemen.

 

Waarom zou een KvK niet een bedrijfspand kunnen kopen en dat verhuren tegen kostprijs aan startende ondernemers, waarbij een grens van 3 jaar wordt aangehouden bijvoorbeeld. Dit stimuleert het onderlinge netwerk en biedt professionaliteit. Natuurlijk "marktwerking" is het niet, maar er is altijd een "wip" tussen marktwerking en overheidsinmenging, dit zou in balans moeten zijn.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

 

 

Laten ze mijn initiatief op www.moreresults.nl om online workshop te geven sponsoren:-) Hun adviseurs kunnen dan weer meer eenvoudiger een bijdrage leveren op de ondernemersplannen die daar uitgewerkt worden.

 

Bespaard kvk een hoop geld, kunnen ze meer initiatieven ondersteunen en ondernemers worden beter, sneller en op maat geholpen.

 

Op higherlevel vind dan de algemene kruisbestuivingen plaats.

 

Het is maar een idee:-)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ik ben 4x bij de KvK geweest. Steeds een ander gezicht, iedere keer opnieuw het verhaal vertellen en alleen maar globale antwoorden. Het zou mooi zijn als de KvK wat meer branchegericht zou werken.

 

Ik heb ook nog steeds geen idee wat de KvK nu eigenlijk nog voor mij doet nadat ik gestart ben. Ik betaal netjs mijn contributie en daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Maar misschien komt het ook wel door HL dat ik nu geen contact meer zoek met de KvK.

 

Gr, Niek

 

Link naar reactie
  • 0

Vanmiddag het gesprek gehad. Het bleek wat breder te zijn dan alleen de KvK. Het betrof een onderzoek naar de begeleiding van starters.

 

Dus wellicht kunnen we dit topic ook wat breder trekken en willen jullie aangeven welke initiatieven er ontplooit kunnen worden (of beter gecommuniceerd moeten worden) om starters van dienst te kunnen zijn.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Welleke,

 

Ben je toevallig vanmiddag geïnterviewd door ETIN Adviseurs uit Tilburg?

 

Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar je ervaringen. Ik heb namelijk volgende week een gesprek met hen over de voorlopige resultaten van hun onderzoek naar startersprojecten en begeleiding in West-Brabant...

 

Karen

(die sowieso jouw resume van genoemde verbeterpunten even wilde printen om te kijken of ze daar wat mee kan tijdens dat gesprek)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja Karen dat klopt. Ik heb echter net ook de interviewer uitgenodigd om deel te nemen aan deze post om zodoende meer informatie te vergaren dus ze weet nu ook wat ze van jou kan verwachten ;)

 

Het was een prettig gesprek met helaas weinig (3) ondernemers en ging over West-Brabant in het bijzonder inderdaad. Thirza (de adviseur) liet ons vrijuit praten, maar gooide ook wat ideetjes ter tafel uit eerdere gesprekken.

 

Wat is jouw relatie tot dit geheel?

 

Edit, ik weet het al :D: van jouw eigen website - "Tegenwoordig geniet ze van het leven als zelfstandige zonder personeel en werkt ze op projectbasis met diverse partijen samen aan het ondernemender maken van Nederland. Ze initieert, doceert, publiceert, geeft presentaties en adviseert organisaties over startend en klein ondernemerschap. Het is haar missie om ondernemende mensen te informeren en inspireren"

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.