• 0

Wachtwoord belastingdienst zakelijk

Ik moet voor het eerst aangifte omzetbelasting doen over 2e kwartaal 2014. Ik heb ergens in juni al ingelogd op de belastingdienst-site en heb daarbij mijn wachtwoord gewijzigd. Daarbij keurig de controlevraag ingevuld.

 

Nu wilde ik inloggen, maar volgens de site een fout wachtwoord. Controlevraag: vul uw initiele wachtwoord in dat op de brief stond. Ook fout!#@>>?? Ofwel, ik kan mijn wachtwoord niet via de mail meer ontvangen. Belastingdienst gebeld en die gaf aan dat ik nog wel een paar pogingen had om direct in te loggen. Na 3x fout moet ik een uur wachten.

 

Ik weet wat mijn wachtwoord ongeveer moet zijn. Ik heb een aantal varianten op een thema. Weet iemand wat de karakter-eisen zijn van dit wachtwoord (dus niet de eisen van het digid-wachtwoord, want dat is iets anders). Als ik dat weet, moet het lukken. Anders moet ik 10 dagen wachten en mis ik de 1 augustus deadline.

 

Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de reactie. Ja, dat weet ik. Ik heb ook alle smaakjes al geprobeerd. Moet iedere keer een uur wachten en dan mag ik weer 3x.

 

Het meest vreemde is dat het originele wachtwoord dat op de brief staat als antwoord op de controlevraag ook fout is. En de capslock staat echt niet aan.

 

Vrees dat er niets anders opzit dan verzoek belastingdienst. Of kijken of ik ergens intermediair kan vinden die het wil doen via software. Stelt niets voor, dus een factuur heb ik er ook niet echt voor over.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Stelt niets voor, dus een factuur heb ik er ook niet echt voor over.

 

Daar kun je je wel eens in vergissen. Ten eerste moet de boekhouder jouw gegevens invoeren en daarna opvoeren als klant in zijn aangiftesoftware. Daarna jouw aangifte overnemen en indienen. Ik denk niet dat je iemand gaat vinden die dat gratis gaat doen, temeer omdat de boekhouder dan mede verantwoordelijk is voor de ingediende aangifte, terwijl hij/zij de juistheid van die aangifte niet zelf kan controleren. Tenzij je hem/haar daar tijd voor gunt, die ook betaald moet worden.

 

Ten tweede omdat je blijkbaar ook geen cliënt bent die weer terugkeert bij die boekhouder.

 

Tip: als je vorige aangifte tijdig was dan heb je 7 dagen respijt zonder boete. Morgen dus sowieso een nieuw wachtwoord vragen per 0800-0543

 

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Waarom geen aangifte doen per brief?

Ik vraag me af of men dat kan weigeren (algemeen recht) en je kan beschuldigen van geen aangifte doen.

Indien je het betalingskenmerk hebt (zie e-mail voor herinnering aangifte) is het nog aannemelijker als je daarop betaalt.

 

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond,

 

Ik heb even voor je ingelogd en gekeken bij "wijzigen wachtwoord" wat de eisen zijn:

 

Let op!

Uw wachtwoord moet:

anders zijn dan uw vorige wachtwoorden

minstens 3 karakters bevatten die niet in het oude wachtwoord voorkwamen

minstens 6 karakters lang zijn

niet meer dan 3 dezelfde karakters bevatten

minstens 3 letters bevatten

minstens 1 cijfer bevatten

 

Wat hier niet bijstaat maar wel in de brief van de BD is dat het hoofdlettergevoelig is.

 

Hopelijk kom je er nu wel uit. Aanvraag nieuwe inloggegevens duurde bij mij wel iets langer dan 10 dagen nml.

 

Succes.

 

Ferry

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
  • 1

Is het nog gelukt?

Anders helpt deze tip misschien nog: als je als controlevraag ‘wat is je initiële wachtwoord’ hebt gekozen, moet je hetzelfde antwoord geven als wat je ingevuld hebt toen de je de controlevraag uitkoos. Dit hoeft niet het originele initiële wachtwoord te zijn zoals het in de brief staat. We controleren niet op het wachtwoord wat we je ooit verzonden hebben, maar op wat je zelf als antwoord op de controlevraag ingevoerd hebt.

 

Mocht het echt niet lukken om je wachtwoord per e-mail te achterhalen, dan is bellen naar de BelastingTelefoon de enige optie: 0800-0543. Toesturen kan dan tot 10 werkdagen duren.

 

Ronald

Webcareteam Belastingdienst

 

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.