• 0

Bestelbus zonder activiteit, naheffing van belasting ?

Als ik nu een eenmanszaak opricht en ik schaf hiervoor een bestelbus van +/- 2500 euro aan, dan betaal ik aan motorrijtuigenbelasting 92 per kwartaal oid.

prive zou ik 350 per kwartaal betalen voor dezelfde bus.

 

Wat gebeurt er wanneer ik in een worst case scenario dus geen inkomsten zou hebben in mijn eenmanszaak en ik bijvoorbeeld na 2 jaar met de eenmanszaak zou stoppen ?

moet ik dan toch het verschil nog gaan terugbetalen omdat ik geen inkomsten heb gehad in mijn emz ?

 

Nee ik probeer niet goedkoop 2 jaar lang een bestelbus prive te rijden, maar ik wil gewoon voordat ik start weten wat de mogelijke financiele consequenties zouden zijn mocht ik geen of weinig inkomsten/activiteit in mijn eenmanszaak hebben.

 

Bedankt ,

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je de bestelbus (ook) prive gebruikt en er meer dan normaal prive gebruik van maakt dan kan dit nog tot een navordering wegens excessief privegebruik leiden.

 

Als je kunt aantonen de bus wel degelijk vooral zakelijk te hebben gebruikt maar de omzet tegenvalt dan zal het wel meevallen vermoed ik

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Ok, duidelijk

 

ik rij prive in een andere auto, dus dat zal op zich niet zo moeilijk zijn om aan te tonen,

maar het gaat er dus om dat ik in de opstartfase van het bedrijf dus zeg iets van 5000 km ga rijden in de bus. (potentiele klanten bezoeken, groothandels bezoeken, etc etc ) zonder dat dat misschien in de eerste tijd echt inkomsten uit komen, en omdat ik nu nog op school zit en dus niet zeker weet of ik nadat ik mijn diploma heb hiermee verder wil gaan, wou ik even weten wat de consequenties zouden zijn van een soort van ''slapend bedrijf''.

 

Overigens ook andere voor/nadelen van het hebben van een eenmanszaak zonder activiteit mogen hier gemeld worden, wil niet na 2 jaar ofzo voor een verassing komen te staan van een paar duizend euro.

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.