• 0

Hoe boek ik een betalingsprovider factuur in met Acumulus?

Beste forumleden,

 

Ik gebruik het boekhoudprogramma Acumulus. Ik heb een webshop waar ik producten verkoop, iedere week krijg ik van Targetpay (betalingsprovider) een factuur met daarop de inkomsten en maken zij het geld naar mijn zakelijke rekening over. Targetpay haalt van mijn totale bedrag de kosten voor het gebruik van hun systeem er gelijk af.

 

Zie bijlage voor een voorbeeld factuur.

 

Nu heb ik na contact te hebben gehad met de boekhouder een extra rekening gemaakt in Acumulus genaamd "inkomsten Targetpay". Ik heb mijn bank mutaties ingeladen in het programma en ik boek dus de overschrijving in als interne overboeking van rekening: Inkomsten targetpay naar rekening "zakelijke rekening".

 

Dan boek ik vervolgens een nieuwe zakelijke uitgaven voor de kosten van targetpay.

Nu is mijn vraag: Wat zet ik bij het invoeren van de nieuwe zakelijke uitgave als bedrag excl. btw neer? Ik dacht 9,80 maar ik weet het niet zeker? Daarnaast zou ik graag willen weten of ik het goed doe met de interne overboeking van de targetmedia rekening naar de zakelijke rekening.

 

Ik hoop wat reacties te ontvangen. Alvast heel erg bedankt!

1-23594jgdf.thumb.png.50bb015a60e44dcf23643e56db2be7e4.png

Wilt u meer omzet en klanten via onafhankelijke klantbeoordelingen. Het is makkelijk en gratis via het: Feedbackplatform

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Heb je deze vraag al op het forum van Acumulus gesteld? Dan krijg je reacties van boekhouders die samenwerken met Acumulus.

 

Volgens mij doe je het bijna goed. Je krijgt je omzet via Targetpay (hoe vaak en wanneer er uitbetaald wordt naar je eigen bank doet er niet toe). Dat is je omzet en die boek je op een rekening genaamd inkomsten Targetpay in Acumulus. Hier staat het totale bedrag wat jij van klanten hebt gehad dus de kosten zijn er nog niet van af en de btw is nog niet ingehouden.

 

Op het moment dat Targetpay overschrijft naar je bank worden de kosten ingehouden. Dan boek je een bedrag via uitgave INC btw, dus 11,86 euro. Acumulus doet de rest. Je "betaalt" vanaf je inkomsten Targetpay rekening (in Acumulus) naar de relatie Targetpay.

 

Dan heb je dus een bedrag minus de kosten + btw over de kosten wat naar je zakelijke bankrekening is geschreven. Dit bedrag boek je dan als interne boeking van je inkomsten Targetpay rekening naar je zakelijke rekening.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.