Ik heb me volledig verdiept in de KORregeling en het is duidelijk dat ik daar dit jaar voor in aanmerking kom. Nu moet ik voor de eerste keer aangifte doen voor de omzetbelasting. Nu wil ik graag weten welke manier de juiste is:
1. Aangezien ik het tweede kwartaal geen omzet heb behaald, kan ik bij de aangifte bij 5a € 0,-- invullen. Bij vraag 5b mag ik € 97,- invullen (een paar aankopen gedaan). Bij 5d vul ik € -97,-- in.
2. Ik beantwoord de vraag 'heeft u iets aan te geven' met nee in.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Toontje13
Toontje13
Beste lezer,
Ik heb me volledig verdiept in de KORregeling en het is duidelijk dat ik daar dit jaar voor in aanmerking kom. Nu moet ik voor de eerste keer aangifte doen voor de omzetbelasting. Nu wil ik graag weten welke manier de juiste is:
1. Aangezien ik het tweede kwartaal geen omzet heb behaald, kan ik bij de aangifte bij 5a € 0,-- invullen. Bij vraag 5b mag ik € 97,- invullen (een paar aankopen gedaan). Bij 5d vul ik € -97,-- in.
2. Ik beantwoord de vraag 'heeft u iets aan te geven' met nee in.
Hoor graag jullie reacties hierop.
Met vriendelijke groet,
Toon
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46601-omzetbelastingnihilaangifte/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag