• 0

Bank die virtuele ondernemingen faciliteert

 

Ik ben al een tijdje op zoek naar een bank of instelling die een virtuele onderneming goed kan faciliteren.

 

Om dit uit te leggen heb ik hier een paar projecten leggen waarvan ik er één (een bekende voor jullie) concreet zal toelichten:

 

Stel je zet een website op waar een ieder online workshops kan gaan geven. Laten we degene die dan een workshop geeft even facilitator noemen. Vervolgens worden die workshops bezocht door deelnemers. Die deelnemers betalen een x bedrag om aan die workshop deel te kunnen nemen. Op dat moment zou een percentage van het betaalde bedrag direct naar de facilitator moeten gaan en een percentage naar de eigenaar van de website.

 

Er is geen bank zover als ik weet die hier een oplossing voor heeft. Punt is dat de facilitators immers het vertrouwen moeten hebben dat zij betaald worden. In de huidige situatie zou website eigenaar een bedrag door moeten sluisen. Nou hoeft hij dat natuurlijk maar een paar keer niet te doen en die site ligt op zijn gat, maar er zijn nog meer voorbeelden waarbij een bank dit zou moeten oplossen.

 

Zelfde geldt bijvoorbeeld ook voor de goede doelen constructie. Wie zegt mij dat een bedrijf werkelijk een percentage aan een goed doel af draagt, als hij dat beweert? Zou mooi zijn als de klant feitelijk direct aan een onafhankelijke bank betaald en die zorgt weer voor de afdracht naar ondernemer en goed doel.

 

Begrijpen jullie waar ik naar toe wil?

Bestaat er al niet zo is?

 

Bij wie zou ik dit eens neer moeten leggen?

 

Kort geleden heb ik dit concept nog bij een top functionaris bij de ING neer gelegd. Die keek me aan of die water zag branden, Vond het een goed idee, maar deed een plas en bleef zoals het was:-)

 

Suggesties, input...

 

Perry

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt wel een beetje op een escrow: ik wil iets van jouw kopen, maak geld over naar de escrow partij, jij weet dat je geld veilig is, jij levert het product en ik geef aan de escrow partij door dat ik blij ben en zij betalen jou uit. Tripledeal levert dat soort diensten, misschien dat ze ook zoiets kunnen doen.

 

Maar ja wel weer extra kosten en als ik de hoster van de dienst niet vertrouw zou ik ook niet snel diensten gaan leveren zelfs als betaling wel gegarandeert zou zijn met zo'n soort systeem.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt wel een beetje op een escrow: ik wil iets van jouw kopen, maak geld over naar de escrow partij, jij weet dat je geld veilig is, jij levert het product en ik geef aan de escrow partij door dat ik blij ben en zij betalen jou uit. Tripledeal levert dat soort diensten, misschien dat ze ook zoiets kunnen doen.

 

Maar ja wel weer extra kosten en als ik de hoster van de dienst niet vertrouw zou ik ook niet snel diensten gaan leveren zelfs als betaling wel gegarandeert zou zijn met zo'n soort systeem.

 

Daarom begrijp ik niet waarom een Nederlandse bank hier niet op inspeelt. Worden er weet ik niet hoeveel ontslagen, nieuwe diensten ho maar. IHet zou mij ook niet trekken als ik aan een of andere vage amerikaanse bank moet gaan betalen.

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wilde eigenlijk meer zeggen dat ik het doel van de dienst niet helemaal zie. Wanneer ik facilitor wil zijn maar de hoster van de dienst niet vertrouw dan heb ik weinig boodschap aan de extra garantie die zo'n systeem biedt.

 

Waarom niet? Dan weet je toch dat als je wat verdient dat de inkomsten in ieder geval goed zitten, die bank staat daar dan garant voor. Misschien moet die hoster wel een bepaald bedrag in deposito zetten.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Niet alles draait om geld :) Als ik de hoster niet vertrouw en dat blijkt terecht gaat hij misschien mijn naw gegevens zonder mijn toestemming aan een klant geven die niet blij is? Gebruikt hij mijn materiaal ineens voor een mooie online training tegen de voorwaarden in. etc.

 

Voor die schenkingen aan goede doelen geldt het minder natuurlijk. Maar de melding dat van mijn order van 10 euro, 1 euro naar het goede doel en 1 euro naar de bank gaat voor een stukje vertrouwen klinkt ook niet goed.

 

Er zijn situaties te bedenken waar het vertrouwen qua geld moeilijker is en daar zijn die escrows dus voor. Enige verschil is dat die maar 1 betaler en 1 ontvanger hebben. Bel ze eens misschien kun je ze overtuigen van je idee. Is overigens een Nederlands bedrijf dat o.a. ook voor marktplaats betalingen regelt.

Link naar reactie
  • 0

Perry,

maak je het niet ingewikkelder dan nodig? een klant kan toch aan de hoster betalen, die vervolgens de facilitator betaalt? daar lijkt mij niets tegen.

 

Dat lijkt in deze case misschien wel zo, het wordt anders als je 100 of misschien 200 facilitators gaat krijgen. Daar komt flink wat administratie en afhandeling bij kijken. Ook wel weer op te lossen natuurlijk, maar dit is niet de enige case. Denk ook nog even aan die goede doelen....Een ieder wil weten of er werkelijk wordt en is betaald.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

als je 100 facilitators hebt en die allemaal moet betalen, heb je een luxe probleem.

 

er is dan vast wel iemand (of jezelf) die een script kan schrijven om de mutaties uit je database te halen en dat te exporteren naar je boekhoudprogramma. Komt tijd, komt raad.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.