• 0

Deugtniet, zo simpel zet je een eigen kledingmerk op...

We zien hier regelmatig mensen voorbij komen die fantaseren over hun eigen kledingmerk. Een mooi voorbeeld wat illustreert hoe simpel dat kan, is Deugtniet.

 

Volgens mij gaat dat ongeveer zo.

 

Twee meiden (Jozefien en Stefanie - kom er maar in ;)) willen hun eigen streetwear verkopen. STOUT is van de vorige generatie, maar DEUGTNIET pas prima als label. Dat had eigenlijk deugniet moeten zijn, maar die domeinnamen waren niet meer beschikbaar. De extra T maakt het bovendien registreerbaar als merk.

 

Hun inkoop bestaat uit tamelijk standaard streetwear uit het Verre Oosten (caps en t-shirts, niks mis mee) dat lokaal voorzien wordt van kenmerkende badges en patches. Elke leverancier van promowear kan daarbij helpen. Er is een simpele website met speelse fotografie, blogblurbs en links naar social media. De afhandeling is uitbesteed, waarschijnlijk aan de drukker die ook de kleding lokaal bewerkt.

 

De voorraad kan gefinancierd worden door een suikertante, maar veel startkapitaal is helemaal niet nodig. Verkoop van de eerste voorraad financiert de volgende aankopen, en dan is het vliegwiel in beweging.

 

Deugtniet verkoopt op festivals en zo ontstaat buzz die gebruikt kan worden om ook te verkopen (groothandel) aan zelfstandige detaillisten. Naarmate het beter gaat lopen, ontstaat ook ruimte voor meer ingewikkelde producten: jeans, jurken en jackets.

 

Misschien willen J&S helpen om een handleiding Streetwear Startup te maken? ;D

Deugtniet.thumb.jpg.32e7e7bd52781f479d9c9284674454f4.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aanvullend

 

Je besteedt je geld niet aan dure webshopoplossingen maar pakt gewoon Wordpress in combinatie met Woocommerce.

Je verhaal, je merk, je foto´s, je offline aanwezigheid etc. zijn in de beginfase belangrijker dan alle extra mogelijkheden die een geavanceerd(er) webshopsysteem bieden.

 

Leuke vondst twa

Link naar reactie
  • 0

Mooie voorbeelden! Ik vind het mooi om te zien dat beide bedrijven goed weten wie hun doelgroep is, en daar ook goed op inspelen. Daarbij heeft GWS ook een duidelijke boodschap. Dat is een 'fingerspitzengefühl' welke lastig te leren is uit de ellenlange entrepreneurship theorieën.

 

Een ander voorbeeld (weliswaar niet eigen kleding) is Poppy's parade. Deze meiden hebben zeer effectief gebruik gemaakt van de kracht van social media (Facebook): http://www.poppysparade.com/

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Getoonde voorbeelden zijn ook erg sterk qua styling, vormgeving en taal. Zou mooi zijn als dat overspilt naar technologie en uitvindersproducten zoals toiletkorrels. Uit de hoek komen vooral rationele benaderingen van marketing, maar de verbeeldingskracht is gering. Denk eens na over naamgeving, verpakking en presentatie. Schakel een vormgever in en doe niet zo pietluttig over taal.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.