• 0

Verkoop van derden op webshop

Beste allemaal,

 

Ik heb een webshop, daar wil ik ook de producten van een vriendin op gaan aanbieden. Dit zal op commissiebasis zijn. Ik krijg een bepaald bedrag per verkocht artikel.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Mensen kopen het product wel in mijn webshop en ik ontvang het gehele bedrag. Hoe kan ik dit het gemakkelijkst en het snelst administratief afhandelen?

 

Of hebben jullie andere goede ideeeen over wat de beste manier is om producten van derder aan te bieden op een webshop? Tips en opmerkingen zijn welkom!

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Missmore,

 

Er zijn volgens mij verschillende manieren om dat te doen, bijvoorbeeld:

 

- Je zou de producten bij je vriendin kunnen inkopen tegen inkoopprijs en ze aanbieden om jouw shop tegen verkoopprijs. Je loopt hierbij alleen wel risico dat je blijft zitten met een voorraad wanneer er niet wordt verkocht.

- Je kan een duidelijke afspraak maken met je vriendin over de te verdelen winst. Zet dit eventueel op papier. Dit gaat echter wel op goed vertrouwen, dus zorg dat de afspraken bindend zijn.

 

Succes ermee!

 

Groetjes

Link naar reactie
  • 0

Waarom niet gewoon deze inkopen bij je vriendin tegen een inkoopprijs die bestaat uit jouw verkoopprijs minus jouw commissie?

 

Weet niet om hoeveel het gaat maar je zou kunnen overwegen om je vriendin dan nog wekelijks, 2 wekelijks of maandelijks een factuur aan jou te laten sturen voor het totaal geleverde, zodat je niet iedere inkoop apart hoeft te factureren en boeken

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

??? Waarom zou er zonder btw worden ingekocht?

 

Het lijkt mij in deze situatie het meest eenvoudige als je een raamovereenkomst opstelt, waarin je de voorwaarden vastlegt, bijvoorbeeld hoe je omgaat met retouren (zowel vanwege een gebrek als vanwege het consumentenrecht) en vervolgens bij iedere binnenkomende bestelling dezelfde bestelling bij die vriendin plaatst. Dan loop je verder geen voorraadrisico en merkt de klant er verder niets van. Maar het is net hoe jullie er mee om willen gaan.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

??? Waarom zou er zonder btw worden ingekocht?

 

Het lijkt mij in deze situatie het meest eenvoudige als je een raamovereenkomst opstelt, waarin je de voorwaarden vastlegt, bijvoorbeeld hoe je omgaat met retouren (zowel vanwege een gebrek als vanwege het consumentenrecht) en vervolgens bij iedere binnenkomende bestelling dezelfde bestelling bij die vriendin plaatst. Dan loop je verder geen voorraadrisico en merkt de klant er verder niets van. Maar het is net hoe jullie er mee om willen gaan.

 

Omdat de eigenaar van het webshop de producten van haar vriendin gaat verkopen met een commissie. Wat mij als eerst opkomst is dat dit een soort margeregeling is. Je betaalt geen btw over je inkoopprijs noch over je verkoopprijs maar je betaalt btw over het winstmarge.

 

Verbeter me als ik fout zit ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.