• 0

Beginnersvragen

Hier weer een regelrechte beginnersvraag van mij ;) :

 

Ik ben er na veel wikken en wegen uit wat de bedrijfsnaam van mijn op te richten B.V. moet gaan zijn (heb dit ook laten controleren bij KvK) en wil nu eigenlijk zo snel mogelijk van start gaan.

 

Maarrrrr. waar begin ik!?!

 

- Ik heb 18.000 euro, hoef niets hiervoor te lenen en wil dit eigenlijk ook niet. dus dat is geregeld.

 

- Locatie is ook geregeld, want ik heb een grote zolderkamer welke ik als kantoor aan huis kan gebruiken, verder heb ik nog geen extra ruimte nodig.

 

- De bedrijfsnaam is zogezegd ook geregeld.

 

- Nu moet ik dus aanmelden bij KvK, Belastingdienst en ik moet naar de notaris en naar de bank (die 18.000 euro moeten toch op een rekening van de B.V.)??

 

Nu de hamvraag: ---> Deze laatste stappen, in welke volgorde moet dit gebeuren?!!? Moet ik eerst naar de notaris, of eerst naar de bank, of moet er nog iets gebeuren.

 

Misschien echte beginnersvragen, maarja eens moet de eerste keer zijn.

 

Ik hoop dat iemand mij hier op weg kan helpen.

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Wanneer je direct wilt gaan ondernemen is het zaak eerst naar de notaris te gaan. De oprichting van je BV vangt dan officieel aan. De notaris zorgt voor een concept oprichtingsakte en uiteraard voor de verklaring van geen bezwaar welke wordt opgevraagd bij justitie. Tot het moment waarop de akte daadwerkelijk passeert, spreek je van een BV i.o. Het is belangrijk om de inschrijving bij de KvK met deze toevoeging te doen, en alle contracten en verplichtingen (zoals huur/lease e.d.) te ondertekenen namens de BV i.o. Wanneer namelijk de BV daadwerkelijk staat dan neemt de BV deze contracten en verplichtingen als rechtspersoon over. Let wel: zolang je opereert vanuit de BV i.o., dan ben je wel prive aansprakelijk tot het moment van de feitelijke oprichting.

 

Stappen:

 

Notaris

Inschrijven KvK (kan ook door de notaris gedaan worden)

Belastingdienst

Bank

 

Uiteindelijk kom je weer terug bij de notaris voor de feitelijke oprichting.

 

Succes

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

volgens mij is de volgorede zo:

 

-Eerst KvK, BV inschrijven onder I.O. (in oprichting) status. Dat is in feite een eenmanszaak en je krijgt een jaar om de zaak rond te maken.

-Dan bankrekening openen en geld storten

-Dan naar de notaris, vragen of die een oprichtigsacte voor een BV (www.degoedkoopstenotaris.nl) (bankverklaring meenemen)

-Terug naar KVK met oprichtingsacte en BV af maken

-Verklaring sturen aan bank en ieder ander waar je een contract mee getekend hebt in de IO fase om aan te geven dat de BV al jouw persoonlijk aangegane verplichtingen overneemt (anders blijf je hoofdelijk aansprakelijk jegens die partijen)

-BTW nummer aanvragen bij de belasting dienst (kan ook al eerder)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

Voor het inschrijven van een BV i.o. bij de KvK, moet een notaris een verklaring afgeven waarin staat opgenomen dat hij belast is met de oprichting daarvan. De (goede) notaris heeft daarnaast alle KvK bescheiden liggen die direct kunnen worden ingevuld.

 

 

 

 

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.