• 0

Eerst zwart?

Ik ben van plan een eigen computer bedrijf te beginnen (zoals zovelen met mij). Ik wil 't eerst rustig opbouwen naast mijn vier-daagse werkweek. In de avond- en weekenduren wil ik dit werk er naast gaan doen. Ten eerste meer om het extra zakcentje en omdat ik in de toekomst misschien een zelstandig ondernemer wil worden. Maar.. ik vraag me nu het volgende af:

Moet ik me nu inschrijven bij de KvK en een BTW nummer aanvragen bij de belastingdienst of mag ik eerst kijken hoe 't gaat. Ik wil wel reclame gaan maken en ik weet dat er nog een computerbedrijf bij mij in het dorp zit, dus ik vraag me af of dit mag of niet..

Wie kan me hierover informeren?

 

Groetjes,

de pc deskundige

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gewoon even ter orientatie naar de KvK gaan en een starterspakket ophalen.

Neem dat eerst eens door, daarna kun je verder.

 

Zonder KvK inschrijving e.d. kun je niets bestellen , geen BTW verrekenen enz.

Je zult dan alleen spullen bij een computershop op kunnen halen, verder niets.

 

Wie is je toekomstige klantenkring eigenlijk, particulieren zijn vaak niet de beste, dus beland je in het MKB circuit, en dan moet je wel met facturen gaan werken.

Link naar reactie
  • 0

voorlopig wil ik alleen zaken doen met particulieren. Gewoon om te kijken hoe het verloopt. Ik weet toevallig dat waar ik woon, er veel vraag is naar pc hulp en reparaties. Ik wil het dus ook gewoon 'erbij' doen en dus niet fulltime zelfstandig aan het werk, dat is me teveel risico. Op zich zie ik geen problemen als ik spullen zelf moet aanschaffen bij een pc shop. Ik vraag me alleen af of ik zo reclame mag maken zonder dat ik ingeschreven sta bij de KvK en wat als mijn concurrent doorkrijgt dat ik ook pc's ga repareren en software ga installeren?. Kan hij me dan wat maken of niet...

Zouden dit vragen voor de KvK zijn?

Link naar reactie
  • 0

voorlopig wil ik alleen zaken doen met particulieren. Gewoon om te kijken hoe het verloopt. Ik weet toevallig dat waar ik woon, er veel vraag is naar pc hulp en reparaties. Ik wil het dus ook gewoon 'erbij' doen en dus niet fulltime zelfstandig aan het werk, dat is me teveel risico. Op zich zie ik geen problemen als ik spullen zelf moet aanschaffen bij een pc shop. Ik vraag me alleen af of ik zo reclame mag maken zonder dat ik ingeschreven sta bij de KvK en wat als mijn concurrent doorkrijgt dat ik ook pc's ga repareren en software ga installeren?. Kan hij me dan wat maken of niet...

Zouden dit vragen voor de KvK zijn?

 

Hij niet, maar als je je inkomsten niet opgeeft dan zou je een probleem kunnen krijgen, zeker als je gaat adverteren, dat is toch net iets anders dan die handige buur die mensen weten te vinden.

 

En wat die particulieren betreft, die komen regelmatig voorbij, vaak stellen we vast dat om een bedrijf economisch te laten draaien de uurtarieven hoger liggen dan de particulier ervoor wil betalen.

 

Tuurlijk windhoos XP laten installeren is handig als iemand dat voor je doet, maar wat willen ze ervoor betalen ?

Link naar reactie
  • 0

Als je dit zeer kleinschalig voor particulieren doet, denk ik dat het op zich wel mag mits je de inkomsten aan de belastingdienst doorgeeft als 'uit overige activiteiten' of iets dergelijks. Zoals gezegd zijn particulieren meestal niet de handigste doelgroep, maar als je er zelf fiducie in hebt, why not?

 

Uiteraard heeft een gebrek aan inschrjiving ook wel zijn nadelen, bijvoorbeeld voor het aftrekken van je bedrijfskosten en de mogelijkheden om in te kopen.

 

Mocht je het uiteindelijk enigszinds serieus gaan aanpakken zou ik zeker de kvk inschrijving doen, schept een hoop duidelijkheid, heeft zn voorstellen en kost weinig... Zeker bij een eenmanszaak stellen de administratieve lasten erg weinig voor, je hebt waarschijnlijk geen administrateurs of accountants nodig.

Link naar reactie
  • 0

hoi

 

weer een pc winkel lieverd niet doen

ze schieten uit de grond!! even kijken in de vraag&aanbod hoeveel er falliet gaan. of probeer echt origineel te zijn dan en ga zeker geen voorraad opslaan

en messchien dan kun je beter via marktplaats ofzo gaan verkopen dat vlat niet op

 

gr sprinter

 

Link naar reactie
  • 0

hoi

 

weer een pc winkel lieverd niet doen

ze schieten uit de grond!! even kijken in de vraag&aanbod hoeveel er falliet gaan. of probeer echt origineel te zijn dan en ga zeker geen voorraad opslaan

en messchien dan kun je beter via marktplaats ofzo gaan verkopen dat vlat niet op

 

gr sprinter

 

 

Marktplaats heeft de belangstelling van o.a. de belastingdienst

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ongeveer 4 jaar heb ik een dergelijk computerreparatiebedrijf gehad.

Het lijkt een gat in de markt want er zijn genoeg particulieren met computerproblemen, punt is dat ze niet genegen zijn je uren te betalen.

Ik werkte met een vast tarief en een no-cure-no-pay garantie. Dit laatste was vooral om klanten te trekken, dit werkte goed. Meestal gingen de systemen weer werkend de deur uit, lukte het een keer niet dan hou je toch een tevreden klant omdat hij/zij niets hoeft te betalen.

 

Probleem is dat iedereen wel een buur of familielid heeft met verstand van computers. Die mogen allemaal eerst knutselen, werkt het dan nog niet (of meestal nog minder) dan komt het systeem bij jou. Het kost vaak uren om te achterhalen wat waar fout gaat.

 

Een paar jaar geleden was het nog te doen omdat toen veel reparaties eigenlijk het inbouwen van (vervangende) onderdelen inhield. Dat is een vast omlijnde opdracht en binnen korte tijd te doen. Tegenwoordig is het meer "soms als ik in Word typ doet hij dit of dat". Tja waar ga je dan beginnen.

 

Van de concurrent hoef je je niets aan te trekken. Wel moet je in ieder geval zorgen dat je papieren in orde zijn. Mocht hij je willen dwarsbomen dan is een 'informatief' telefoontje naar de belastingdienst snel gepleegd.

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik persoonlijk denk niet dat je iets succesvols op kunt bouwen door dat bedrijf zo marginaal op te zetten.

 

Je moet nu sowieso niet in de middenmoot zitten, dus óf dure, mooie en goede computers met alles erop en eraan qua functies, service en kwaliteit óf landelijk prijsvechter worden met iedere week 2 aanbiedingen ofzo. De laatste optie is voor jou misschien meer geschikt omdat je ernaast wilt blijven werken.

 

Bedenk dat als je iets succesvols op wilt zetten, hier vaak een hoop tijd energie en geld in gaat zitten.

Link naar reactie
  • 0

Ik persoonlijk denk niet dat je iets succesvols op kunt bouwen door dat bedrijf zo marginaal op te zetten.

 

Verkijk je niet op de moelijkheid om klanten op je webshop te krijgen. Ga voor de gein eens kijken hoeveel aanbod er wel niet is.

Er was toch geen webshop bij de vraagsteller?

Of bedoel je mij? Ik heb wel een webshop maar doe niets meer met computerreparaties.

 

VrGr

 

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik persoonlijk denk niet dat je iets succesvols op kunt bouwen door dat bedrijf zo marginaal op te zetten.

 

Verkijk je niet op de moelijkheid om klanten op je webshop te krijgen. Ga voor de gein eens kijken hoeveel aanbod er wel niet is.

Er was toch geen webshop bij de vraagsteller?

Of bedoel je mij? Ik heb wel een webshop maar doe niets meer met computerreparaties.

 

VrGr

 

 

Zat even met mijn gedachten ergens anders :D Is aangepast

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.