Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
maaike85
maaike85
Ik heb wat gezocht op het forum maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik ben zelfstandige en heb over een paar maanden zwangerschapsverlof.
Mijn vraag is hoe ik het beste vervanging kan regelen. Ik geef cursussen en de cursussen zelf zouden wel door andere freelancers gegeven kunnen worden.
Nu zoek ik nog een oplossing voor de administratieve zaken van het bedrijf zoals planning, telefoon,mail, marketing, offertes, inplannen van trainers/consultancy, boekhouding e.d. voor een paar uurtjes per week.
Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben en adviezen hebben om je bedrijf door te laten lopen als je zelf niet werken kan?
Zelf heb ik volgende opties bedacht maar misschien moet ik nog ergens op letten?
Optie 1 Mijn broer zou in deze periode de werkzaamheden willen overnemen maar hij is geen zelfstandige. Voordeel is wel dat ik het vertrouwen heb dat alles dan gaat zoals ik wil en hij ervaring heeft met deze werkzaamheden. Is er een andere manier om iemand tijdelijk in te huren? bijvoorbeeld via uitzendbureau en kan ik dan aangeven dat ik mijn broer de werkzaamheden wil laten doen? Maakt het uit dat hij in de wajong zit?
Optie 2 is alle werkzaamheden (administratie en het geven van cursussen) door een collega-zzper regelen die veel tijd over heeft, het risico is dan denk ik dat deze collega dan de opdrachten dan ook vanuit zijn eigen bedrijf kan aannemen in plaats vanuit mijn bedrijf.
Optie 3 Een zzper inhuren voor de administratieve taken en deze kan voor de cursussen een collega-zzper inplannen.
Alvast bedankt!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
0 antwoorden op deze vraag