• 0

"Duits model" groothandel?? Wat mag dat voorstellen?

L.s,

 

Mijn vertegenwoordiger had het recentelijk over het feit dat zij, de groothandel, overgaan op "het duitse model". (ze hebben geheel toevallig een nieuwe directeur, een duitser)

Op mijn vraag wat dat nou mag wezen kwam een vaag verhaal waar ik nog niets mee kon.

 

Kortom: wat kan dit duitse model inhouden?!?

Ik kan me er nog niets bij voorstellen! (vandaar dat dit ook eventueel in het verkeerde topic staat.)

 

Vr. groet,

 

Popma

www.popmaprima.nl

Dé lijstenmaker van Joure

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een typisch geval van een arrogante vertegenwoordiger die een of andere niet populaire wijziging in de leveringsvoorwaarden moet mededelen en dat dan zo doet in de hoop dat de ander niets vraagt om zich niet te blameren.

 

Als je dan wat vraagt staan ze met de mond vol tanden en komt er een war verhaal.

 

Ik zou ze gewoon een mail sturen en zeggen dat de vertegenwoordiger je gezegd heeft dat de groothandekl met een "duits model" gaat werken en vragen of ze je precies kunnen zeggen wat er dan gaat veranderen. Dan moeten ze met de billen bloot.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

@Chinatrade

Zoiets dacht ik zelf ook al, maar mogelijk is er wel een "duits model"...wie weet.

Wat betreft de vertegenwoordiger: arrogant is hij wel een beetje ja, vlotte prater/typische verkoper...prik je daar doorheen dan is 't opzich wel een aardige vent.

Helaas zit m'n oude vertegenwoordiger nu definitief op kantoor, dát was een topvent zonder lulpraat!

www.popmaprima.nl

Dé lijstenmaker van Joure

Link naar reactie
  • 0

Als iemand dat tegen mij zou zeggen komen de volgende dingen in mij op.

 

Je zit in de lijsten en kunst handel. Dan verwachten ze dat je er verstand van hebt en er voor geleerd hebt. Je deze papieren kan tonen.

Het is in Duitsland stukken moeilijker een zaak te beginnen als hier.

 

Bijv. je wilt wat bloemetjes verkopen moet je gelijk je Meister Florist hebben.

Barcode scanners - IR thermometers - 12V voedingen www.electronixs.nl

Link naar reactie
  • 0

Maakt niet uit wat Electronicxs.nl wil zeggen. Het klopt sowieso niet.

 

Om en bloemenhandel / winkel in Duitsland te beginnen heb je geen Meisterbrief nodig. Je moet bij de gemeente waar je je handel wilt beginnen een "Gewerbe" aanmelden en krijgt dan automatisch van de belastingen een BTW nummer. Als je dat hebt, kun je de bloemetjes buitenzetten.

 

Een "Meisterbrief" heb je alleen maar nodig voor het uitvoeren van bepaalde werkzaamheden in een beperkt aantal bedrijven. Bijvoorlbeeld electro-installatiebedrijf, garage, loodgieter, timmerman en dergelijke. En dan hoef je als eigenaar van het bedrijf niet eens je Meisterbrief te hebben. Het is al voldoende als een van je medewerkers die heeft.

 

Voor een lijstenhandel heb je er dus geen nodig in Duitsland. En ook al zou je er een nodig hebben in Duitsland, zal geen zinnig mens dat in Nederland van je verwachten. Ook niet als de baas een duitser is.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

@Electronixs.nl: papieren tonen als in opleidingspapieren/diploma's?

Zo ja: leuk bedacht, maar in het lijstenmakersvak zijn geen papieren te verkrijgen :)

 

Ik zal er nog weleens achter aan gaan wat 't duitse model mag wezen, maar de vertegenwoordiger zal me in elk geval (nog) niet verder kunnen helpen. Kon hij 14 dagen terug ook al niet.

 

Wordt vervolgd...

 

 

 

www.popmaprima.nl

Dé lijstenmaker van Joure

Link naar reactie
  • 0

Ik heb 7 jaar lang bloemen verkocht in Duitsland. Je mag echter niet zomaar een winkel beginnen zonder papieren. Zo zag ik vaak dat vader/moeder de winkel runde en zij moesten wachten tot hun zoon/dochter de papieren hadden gehaald om de winkel over te nemen.

 

Uiteraard het personeel wel!! Dit geldt alleen voor de eigenaar.

 

Of ze aan jou in Nederland willen verkopen geen idee. Ze kunnen dit gewoonweg niet verlangen vermoed ik.

 

We gaan het horen ik ben benieuwd

Barcode scanners - IR thermometers - 12V voedingen www.electronixs.nl

Link naar reactie
  • 0

@Electronixs

 

Volgens mij maak je er een beetje je eigen verhaal/creatie van.

 

"Of ze aan jou in Nederland willen verkopen geen idee", daarmee suggereer je dat de groothandel in Duitsland zit.

Dit is niet het geval, die lui zitten gewoon in Nederland. Levering is hoe dan ook geen probleem.

 

Het geval is alleen dat de (nederlandse ;) ) groothandel op (korte?) termijn een bedrijfsstructuur (of hoe zo iets mag heten) a la het duitse model gaat hanteren.

Ik ben enkel benieuwd wat dat moge voorstellen...de levering gaat onverminderd door.

www.popmaprima.nl

Dé lijstenmaker van Joure

Link naar reactie
  • 0

Vrijdag = beldag, we lezen hier morgenavond graag wat het Duitse model inhoudt. Wordt Claudia Schiffer misschien het gezicht van de onderneming? ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zal er nog weleens achter aan gaan wat 't duitse model mag wezen, maar de vertegenwoordiger zal me in elk geval (nog) niet verder kunnen helpen. Kon hij 14 dagen terug ook al niet.

 

 

Eigenaardig dat iemand iets roept en niet uit kan leggen wat hij roept.

 

Link naar reactie
  • 0

@Electronixs

 

Volgens mij maak je er een beetje je eigen verhaal/creatie van.

 

"Of ze aan jou in Nederland willen verkopen geen idee", daarmee suggereer je dat de groothandel in Duitsland zit.

Dit is niet het geval, die lui zitten gewoon in Nederland. Levering is hoe dan ook geen probleem.

 

Het geval is alleen dat de (nederlandse ;) ) groothandel op (korte?) termijn een bedrijfsstructuur (of hoe zo iets mag heten) a la het duitse model gaat hanteren.

Ik ben enkel benieuwd wat dat moge voorstellen...de levering gaat onverminderd door.

 

Excuus dat had ik dan niet goed begrepen. Dacht dat het in Duitsland was.

 

Barcode scanners - IR thermometers - 12V voedingen www.electronixs.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.