• 0

Bestelbus gekocht, verkoper kan niet leveren.

Hallo mensen,

 

Het volgende.

 

Ik heb op zaterdag 05-07-2014 een gebruikte bestelbus gekocht bij een garagebedrijf, direct een orderbevestiging en factuur ondertekend, (hierop staat geen enkel voorbehoud) levering zou in de daaropvolgende week plaatsvinden.

 

Maandagmiddag 07-07-2014 word ik door de verkoper gebeld dat hij de bus aan iemand anders verkocht heeft en dus de koop niet door kan gaan.

 

Ik heb hem op dat moment gezegd dat ik hier absoluut niet blij mee was en dat ik na zou denken over hoe ik hier op zou reageren.

 

Nu heb ik er in de vakantie nog eens rustig over nagedacht, maar ik vind toch dat ik recht heb op een schadevergoeding. Wat vinden jullie hiervan?

 

Het aankoopbedrag zou €14000,- excl. btw bedragen, wat is een normale vergoeding bij dit soort bedragen?

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

 

Groet,

 

Lavare

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ga een factuur + begeleidend briefje + aankoopbon van de auto die ik nu gekocht heb, naar de verkoper sturen, waarin ik hem verzoek om het verschil tussen de beide bedragen over te maken.

 

Ik wacht wel af hoe daarop gereageerd wordt, niet geschoten is immers altijd mis. Eventueel kan ik daaropvolgend mijn advocaat nog een brief laten sturen met wat meer dreigende taal.

 

Wie kaatst...

Link naar reactie
  • 0

Ik denk zelf zo van; op zaterdag koop bevestigd maar niet echt rond gemaakt (geen betaling/overschrijving) en maandag afgeblazen.

Sinds wanneer is een betaling een vereiste voor het rechtsgeldig sluiten van een koopovereenkomst?

 

Welke schade loop je hiermee op die kan claimen ??

Je hebt recht op levering van dat product, levering is blijvend onmogelijk, dus je moet op zoek naar een alternatief. Dat alternatief is 2k duurder, dat is dan pech voor de verkoper. Iets met afspraken en je daar aan houden.

 

Uiteraard alleen als TS redelijkerwijs geen andere (vergelijkbare) auto voor dezelfde prijs had kunnen kopen.

 

Mooi zou zijn als de verkoper hier nu reageerd, met contract in de hand en eist dat de TS nu de auto ook afneemt. Dan zijn de rapen gaar natuurlijk en is het leed niet te overzien.

Uhh...nee hoor.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Ik denk zelf zo van; op zaterdag koop bevestigd maar niet echt rond gemaakt (geen betaling/overschrijving) en maandag afgeblazen.

Je zit te lang in China Paul en bent vergeten wat een koopcontract is. Als jouw opvatting van een koopcontract is, dat het een waardeloos velletje papier is, zal ik geen enkele van mijn klanten ooit adviseren met jou een koopcontract af te sluiten. Het schijnt dat jij van mening bent dat je je daar niet aan hoeft te houden.

Ik denk dan erbij dat TS misschien een te lage prijs bedongen had voor een auto die eigenlijk meer waard is (dat bleek wel want hij is aan een ander verkocht die er natuurlijk meer voor betaalde)

Stel, ik bestel bij jou een container met LED verlichting en die staat klaar om verstuurd te worden. Nu komt er een klant die hetzelfde wil hebben en je 10% meer betaalt als hij die container die voor mij klaar staat onmiddelijk krijgt. Dan heb ik dus een te lage prijs bedongen en ben jij van mening dat je die aan een ander kunt verkopen? Een mentaliteit van een bepaald soort Chinese leverancier waar ik liever een grote boog omheen maak.

Ach ja... en dan nog denken ergens recht op te hebben, procederen, brieven schrijven etc etc. Heel Nederlands om dan in je "recht" aangetast te zijn.

Met koopcontracten heb je in Nederland rechten en plichten. Dat is in China hetzelfde. Waarvoor sluit je anders een koopcontract af?

Maar dat had TS ook direct door, daarom heft hij een andere auto gekocht. Volgens mij heeft niemand hem daartoe gedwongen en natuurlijk heeft hij ook niet meer betaald dan de auto waard was.

Heeft hij misschien een andere auto gekocht omdat hij die dringend nodig had voor zijn bedrijf? Hij heeft hem zeker niet gekocht om in de garage te zetten en alleen maar elke zaterdag te poetsen.
Lijkt me toch dat een normaal mens dan denkt; jammer, misgeschoten. En over op de orde van de dag.
Dus als jij van een toeleverancier niet geleverd krijgt wat je nodig hebt om de volgende dag te kunnen produceren heb je pech gehad en denkt "jammer ....over tot de orde van de dag"? Dat wil ik dan wel eens meemaken

 

Sorry Paul, je bijdragen zijn vaak erg nuttig maar hiermee sla je de plank volledig mis.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.