• 0

Is er markt voor CMS + Hosting voor 20 euro?

Veel bedrijven hebben een website. Vaak is dit een site bestaande uit

"platte html" en is niet interactief en niet eenvoudig aan te passen.

er is vaak wel veel geinvesteerd in een lay-out. Deze sites worden

doorgaangs gehost tegen tarieven rond de 20 euro per maand per

gigabite. Hier zit veel marge op omdat de bandbreedte de laatste jaren

veel goedkoper is geworden wat niet doorberekend is aan de klant.

 

Ik wil het volgende voorstellen aan potentiele klanten: ik neem de site

over en converteer het ontwerp naar een database gestuurd content

management systeem Dit doe ik kostenloos op voorwaarde dat ik de site

gedurende een bepaalde contractduur mag hosten tegen het tarief dat men

gewend is, rond die zelfde 20 euro.

 

lijkt me een win-win situatie.

 

hoe zouden jullie, als ondernemers op een dergelijk voorstel reageren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het zal wel lukken als je een concreter advies op maat geeft.

 

Je moet je dan iets meer verdiepen op iedere klant en de ondernemer concreter laten ervaren wat hij dan krijgt.

 

Bijvoorbeeld. Een schoonmaakbedrijf die een simpele brochure op zijn website heeft, bied je aan:

 

- een mogelijkheid om hun klanten specifieke wensen of problemen voor die dag op te kunnen laten geven.

- offerte kunnen laten berekenen. (zoveel bureaus, zoveel oppervlak, zoveel dagen in de week...kost zoveel)

- schoonmaak spullen kunnen bestellen

- extra opdrachten kunnen voor een bepaalde dag kunnen opgeven.

 

Maar dan beland je al weer gauw in maatwerk, moet het wel eenvoudig in het cms gedefineerd kunnen worden.

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Remco,

 

Uit jouw verhaal begrijp ik eigenlijk dat je vind dat veel organisaties te duur uit zijn voor hun website. En in plaats van een lagere prijs wil je hun meer functionaliteit aanbieden, door de website zo om te bouwen dat de organisatie zelf aanpassingen kan doen op de website.

 

De eerste vraag die je je daarbij moet stellen is of specifiek die organisaties inderdaad zitten te wachten op meer functionaliteit.

 

Natuurlijk zijn er wel [andere] organisaties die het willen en daarvoor zou zo'n concept kunnen werken. Dan kom je echter uit bij vraag 2. Kun jij het financieel bolwerken voor dat bedrag?

 

Als jouw hostingkosten aan inkoop zeg 5 euro per maand bedragen, dan houd je 15 euro per maand over om de investering van het ombouwen (en het cms) terug te verdienen. Stel dat dit per klant 16 uur kost (a 25 euro als je niet te veel eisen stelt) dan bedragen de kosten per klant 400 euro. Het duurt dan 26 maanden voordat je dat werk terugverdiend hebt.

 

Overigens zijn er wel al bedrijven die iets soortgelijks doen, want er zijn veel webdesignbureaus met een eigen cms die dit voor een vast tarief aanbieden. Een voorbeeld hiervan is www.simplesteps.nl, misschien moet je daar eens rondkijken.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Deze sites worden

doorgaangs gehost tegen tarieven rond de 20 euro per maand per

gigabite.

 

Que?

 

Dat is nogal prijzig, het kan voor een tiende van dat bedrag.. bedrijven zat die iets dergelijks aanbieden. Pakketten voor zeg 10 euro per maand met enkele GB's traffic zijn heel normaal, al jaren.

 

Als je voor 20 euro per maand een aardig CMS levert zonder al teveel startkosten of verplichtingen denk ik dat het best kan verkopen trouwens.

Link naar reactie
  • 0

Tja, heel eerlijk gezegd denk ik dat de meeste rek er wel uit is in de hostingwereld.

 

Vele bedrijven bieden inderdaad een goed hostingproduct aan voor aardig wat minder geld dan het bedrag dat je noemde, en tegenwoordig zitten er al gratis installatie-scripts in hun controle panel voor de meest fantastische webshops, forums en CMS software.

 

De meeste klanten van ons laten voor een klein bedrag een website bouwen, al dan niet CMS, en hebben in 9 van de 10 gevallen geen zin, tijd of interesse om hem zelf 'bij te houden'.

 

Desalniettemin wens ik je uiteraard succes.

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof nog wel in een concept waar in je meer bied dan alleen CMS, ik denk dan ook aan een relatie beheer oplossing. Ik heb daar wel ideeën over. Je gaat dan wel meer naar applicatie hosting dan webhosting, maar dan mag je ook weer wat meer vragen...

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

ik denk niet dat hier markt voor is, hele cms/hosting markt is verzadigd mi. kleine websites (en daar zet je op in denk ik) beheert men zelf eenvoudig met een gewone editor of met zoiets als macromedia contribute. Met nieuwere versies van office hangen mkb'ers vrij eenvoudig hun access catalogus aan het internet.

 

Toegevoegde waarde zit 'm volgens mij meer in gehoste applicaties (zoals perry al zei) waarvan bijv. het beheer niet altijd even makkelijk is. Mijn lijstje van favoriete asp/gehoste diensten:

- hosted crm: salesforce.com (schijnt heel goed te zijn)

- hosted backup: o.a. flexbackup.nl

- hosted mailserver: o.a. exchange van IS.nl

- en natuurlijk die boekhoud dingen als reeleezee, kleisteen.nl, etc.

 

tim

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.