Hallo, ik ben nieuw hier en weet ook niet of ik dit bericht in het juiste gebied heb gezet. Indien niet, wellicht wil iemand mij dan laten weten waar ik dat wel kan doen.

Mijn vraag is nav. wat ik op de website van de Belastingdienst lees over het starten van een B&B.

Zoals ik de informatie begrijp, moet ik een licentie aanschaffen als ik mijn gasten de mogelijkheid biedt om op hun kamer naar de tv te laten kijken.

Heb ik dit correct begrepen?

Er worden géén uitzendingen vooraf aangekondigd en ook wordt er géén entree of geld gevraagd voor het tv kijken op de kamers.

Is er iemand die mij hierover meer kan vertellen dan wat de Belastingdienst en de website van Videma aan informatie geven?

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46752-bb-beginnen-en-tv-op-de-kamers/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Als je tv-uitzendingen doorgeeft naar verschillende tv's, dan maak je die uitzendingen opnieuw openbaar. Voor iedere openbaarmaking heb je toestemming nodig...ofwel een licentie van Videma.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

• 0

Beste mensen,

Reuze bedankt voor jullie antwoorden. Met name de folder (pdf) is direct heel duidelijk. Wellicht heb ik dus de website van de Videma niet goed bekeken want die folder was mij nog niet opgevallen.

Het is wel; iedere tv is een nieuwe doorgifte van signaal/beelden en dus een verplichte licentie.

Hartelijk dank nogmaals.

• 0

Volgens mij gaat het niet om meerdere licenties, maar om een licentie met meerdere aansluitingen.

Ik ben dan nieuwsgierig wat zoiets kost, dus ik heb even in de prijslijst gekeken. Het gaat hier om drie tientjes per tv per jaar. Dat valt me mee.

Daarnaast lees ik dat er per brancheorganisatie speciale (kortings)regelingen overeengekomen zijn. Mogelijk kan het dus nog goedkoper, informeer er eens naar. Voor leden van Koninklijke Horeca Nederland is er een apart tarievenblad en kom je uit op 21,75 per tv per jaar. Dat scheelt toch weer.

Per licentie komt er nog wel € 22,75 administratiekosten bij.

Succes met het starten van de B&B!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar