Auto jonge ondernemer

Aanbevolen berichten

Goedemorgen mensen!

 

Als beginnend jonge, begin 20, ondernemer zoek ik een auto. Momenteel woon ik samen, en er kan binnen 1-3 jaar een zuigeling ^^ komen. Het moet dus een auto zijn waar ook een kind achterin kan.

 

Wat voor een auto is dan goed voor een startende ondernemer? Een directe aankoop is helaas geen optie, dus ben ik genoodzaakt om te gaan leasen.

Ik zit zelf te denken aan een VW Polo of een Audi A1. In het vooruitzicht dat er een kind achterin moet, kan het dus geen Aygo, UP of iets dergelijks worden.

 

Wat zeggen jullie? Toch beginnen met klein, en later die Polo of A1 óf tweedehands beginnen en later een wat grotere auto kopen?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Een directe aankoop is helaas geen optie, dus ben ik genoodzaakt om te gaan leasen.

Nonsens :).

 

Wat zeggen jullie? Toch beginnen met klein, en later die Polo of A1 óf tweedehands beginnen en later een wat grotere auto kopen?

Kosten en vooral financiële verplichtingen als kennelijke startende ondernemer vooral zo laag mogelijk houden. Begin dus klein en tweedehands en permitteer je die grotere en/of nieuwere wagen pas als je het kunt betalen

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ik zie hier de relatie met ondernemen niet zo 1,2,3...?

 

Daarom staat 'ie ook off-topic.

 

Kosten en vooral financiële verplichtingen als kennelijke startende ondernemer vooral zo laag mogelijk houden. Begin dus klein en tweedehands en permitteer je die grotere en/of nieuwere wagen pas als je het kunt betalen

 

Het gaat niet direct om permitteren. Een financial-lease kan al goedkoop worden gedaan, en kan fiscaal ook voordelig zijn. Veel van de lasten draag je natuurlijk ook privé, want dat zou je anders ook hebben gedaan: verzekering, wegenbelasting, privé brandstof.

 

Dan verschilt het qua tweedehands auto natuurlijk nogsteeds, maar wel veel minder.

 

 

[mod edit: quote hersteld]

Link naar reactie

Los van de klasse zou ik bij gezinsuitbreiding eerder een stationwagon en/of achterdeuren wensen. In zowel een Up! als een Aygo, Polo en A1 past een kinderstoeltje, maar moet ook wel eens een kinderwagen met tassen en meer mee!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Kosten en vooral financiële verplichtingen als kennelijke startende ondernemer vooral zo laag mogelijk houden. Begin dus klein en tweedehands en permitteer je die grotere en/of nieuwere wagen pas als je het kunt betalen

 

Helemaal mee eens. Over 2 tot 3 jaar ben je hopelijk een ervaren ondernemer met een degelijke kring vaste klanten en kun je veel beter inschatten wat je kunt en wilt betalen.

Link naar reactie

Kosten en vooral financiële verplichtingen als kennelijke startende ondernemer vooral zo laag mogelijk houden. Begin dus klein en tweedehands en permitteer je die grotere en/of nieuwere wagen pas als je het kunt betalen

 

Helemaal mee eens. Over 2 tot 3 jaar ben je hopelijk een ervaren ondernemer met een degelijke kring vaste klanten en kun je veel beter inschatten wat je kunt en wilt betalen.

 

Dus wat zou jouw advies zijn? Wat voor een auto in het begin?

Link naar reactie

Een minder duur merk zoals Skoda ofzo. Prima auto, waar je meer auto krijgt voor je geld.

 

Skoda heeft niet een model als de A1 of Polo wat zo, relatief, weinig afschrijving heeft en zo snel verkoopt. Een A1 schrijft 'slechts' 5000 - 9000 af in 5 jaar. Een Skoda Fabia doet dat bijvoorbeeld ook. Een A1 rijdt alsof je in een A4 zit. Daar zit me het verschil.

Link naar reactie

 

Gaan we nou een discussie over gezinswagens houden op HL?

 

Haha nee.

Maar help jij me even dan. (Niet dat er geen bruikbare tips hierboven staan; integendeel.).

 

Qua begroting kan het beide. Maar ik ben een startende ondernemer. Is het verstandig om een duurdere auto te kopen, of klein te beginnen en later (wanneer? :S) te switchen naar duurder?

 

 

Link naar reactie

Skoda heeft niet een model als de A1 of Polo wat zo, relatief, weinig afschrijving heeft en zo snel verkoopt. Een A1 schrijft 'slechts' 5000 - 9000 af in 5 jaar. Een Skoda Fabia doet dat bijvoorbeeld ook. Een A1 rijdt alsof je in een A4 zit. Daar zit me het verschil.

Met die afschrijving doel je op een tweedehands A1 van 3 jaar oud die je nu zou kopen, neem ik aan.

 

Koop een oude Volvo. Kosten niets, rijden super relaxed en relatief zuinig. Als je al iets moet repareren dan zijn onderdelen een scheet en drie knikkers, en als repareren niet je ding is doe je hem gewoon weg en koop je weer een ander.

 

Is het verstandig om een duurdere auto te kopen, of klein te beginnen en later (wanneer? :S) te switchen naar duurder?

 

Een auto is nooit verstandig, want hij kost je alleen maar handen vol met geld en hij zal je nooit geld opleveren. Koop alleen een dure auto als je toch geld over hebt en/of als je denkt dat je image belangrijker is dan je werk.

Link naar reactie

Skoda heeft niet een model als de A1 of Polo wat zo, relatief, weinig afschrijving heeft en zo snel verkoopt. Een A1 schrijft 'slechts' 5000 - 9000 af in 5 jaar. Een Skoda Fabia doet dat bijvoorbeeld ook. Een A1 rijdt alsof je in een A4 zit. Daar zit me het verschil.

Met die afschrijving doel je op een tweedehands A1 van 3 jaar oud die je nu zou kopen, neem ik aan.

 

Koop een oude Volvo. Kosten niets, rijden super relaxed en relatief zuinig. Als je al iets moet repareren dan zijn onderdelen een scheet en drie knikkers, en als repareren niet je ding is doe je hem gewoon weg en koop je weer een ander.

 

Is het verstandig om een duurdere auto te kopen, of klein te beginnen en later (wanneer? :S) te switchen naar duurder?

 

Een auto is nooit verstandig, want hij kost je alleen maar handen vol met geld en hij zal je nooit geld opleveren. Koop alleen een dure auto als je toch geld over hebt en/of als je denkt dat je image belangrijker is dan je werk.

 

 

Nieuwe A1 á 18.000. Zelfde uitvoering staat model 2009/2010 voor € 9.000 - 13.000 nog op Marktplaats. Inruilen zou hij waarschijnlijk minder opleveren inderdaad. Maar let wel: persoonlijk rij ik maar 10.000 - 15.000 in 't jaar.

 

- Hoewel ik relatief representatief moet overkomen is het natuurlijk waar dat een Volvo een geschikte kandidaat is. Ik ga is narekenen wat het verschil precies is.

Link naar reactie

Nieuwe A1 á 18.000. Zelfde uitvoering staat model 2009/2010 voor € 9.000 - 13.000 nog op Marktplaats. Inruilen zou hij waarschijnlijk minder opleveren inderdaad. Maar let wel: persoonlijk rij ik maar 10.000 - 15.000 in 't jaar.

 

- Hoewel ik relatief representatief moet overkomen is het natuurlijk waar dat een Volvo een geschikte kandidaat is. Ik ga is narekenen wat het verschil precies is.

Die rekensom klopt niet helemaal; de prijs voor een kale A1 was in 2010 (in 2009 werd hij nog niet gemaakt) 19.490 euro. Dat is dus zonder opties en in de meest sobere uitvoering.

Het is wat moeilijk vergelijken want er is vrijwel niemand die een nieuwe auto zonder opties besteld.

 

Als voorbeeld dit wagentje:

http://www.autowereld.nl/audi/a1/1-4-tfsi-amb-pl-b-s-line-navi-xenon-led-8876446/details.html

Die wordt aangeboden voor 13,250 euro.

Hier zie je de nieuwprijs en de prijzen voor de opties; http://www.autoweek.nl/auto/57014/audi-a1-14-tfsi-attraction-pro-line

De kale nieuwprijs was 23.720 euro. Hij heeft Xenon, dat was 1500 euro extra. Mistlampen, 254 euro extra. Enz. enz.

 

Die auto heeft dus zeker 13.000 euro afgeschreven. De vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk nog minder voor gekregen..

 

Ga er maar gerust van uit dat je in 3 jaar tijd 50% van de nieuwprijs aan afschrijving kwijt bent, zo niet nog meer..

 

Als je al zo'n auto zou willen kopen -ik zou het afraden- neem hem dan tenminste tweedehands, zodat je ruim tienduizend euro over houdt om van te ondernemen of van te leven.

Link naar reactie

Koop een oude Volvo. Kosten niets, rijden super relaxed en relatief zuinig.

Als we dan toch off topic in off topic gaan: ;)

 

Grappig, mijn eerste auto als zelfstandige was een oude Volvo (V40 uit '99 met 2 ton op de teller). Hij kostte niets, reed super relaxed en extreem zuinig. Heb 'm uiteindelijk met 4 ton op de teller ingeruild voor een luxe auto die me in 1 jaar tijd meer kostte dan die Volvo in 5 jaar....

 

Een anekdote van wijlen Ruben over een van zijn Oude Volvo's : hij stond eens met panne langs de weg. De Wegenwacht vroeg hoeveel kilometer de auto op de teller had "Nog net geen 700.000" antwoordde Ruben, waarop de wegenwacht heel droog reageerde met "Ok, dus daar kan het ook niet aan liggen"

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Nieuwe A1 á 18.000. Zelfde uitvoering staat model 2009/2010 voor € 9.000 - 13.000 nog op Marktplaats. Inruilen zou hij waarschijnlijk minder opleveren inderdaad. Maar let wel: persoonlijk rij ik maar 10.000 - 15.000 in 't jaar.

 

- Hoewel ik relatief representatief moet overkomen is het natuurlijk waar dat een Volvo een geschikte kandidaat is. Ik ga is narekenen wat het verschil precies is.

Die rekensom klopt niet helemaal; de prijs voor een kale A1 was in 2010 (in 2009 werd hij nog niet gemaakt) 19.490 euro. Dat is dus zonder opties en in de meest sobere uitvoering.

Het is wat moeilijk vergelijken want er is vrijwel niemand die een nieuwe auto zonder opties besteld.

 

Als voorbeeld dit wagentje:

http://www.autowereld.nl/audi/a1/1-4-tfsi-amb-pl-b-s-line-navi-xenon-led-8876446/details.html

Die wordt aangeboden voor 13,250 euro.

Hier zie je de nieuwprijs en de prijzen voor de opties; http://www.autoweek.nl/auto/57014/audi-a1-14-tfsi-attraction-pro-line

De kale nieuwprijs was 23.720 euro. Hij heeft Xenon, dat was 1500 euro extra. Mistlampen, 254 euro extra. Enz. enz.

 

Die auto heeft dus zeker 13.000 euro afgeschreven. De vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk nog minder voor gekregen..

 

Ga er maar gerust van uit dat je in 3 jaar tijd 50% van de nieuwprijs aan afschrijving kwijt bent, zo niet nog meer..

 

Als je al zo'n auto zou willen kopen -ik zou het afraden- neem hem dan tenminste tweedehands, zodat je ruim tienduizend euro over houdt om van te ondernemen of van te leven.

 

Ik snap je punt. Je pakt hier wel de duurste versie: 1.4 TFSI. Hoe duurder, hoe harder hij afschrijft. Pak nou bijvoorbeeld deze. Is 21K incl. afleverkosten en het goedkoopste 2010 model (sportback) wat ik kan vinden is nogsteeds € 11.000.

 

Maar die jij hebt: 1.4 TFSI is inderdaad veel duurder, en schrijft daardoor meer af.

 

Ik snap je punt, ik denk ook niet dat het haalbaar is. Eerder een tweedehands inderdaad.

Link naar reactie

De auto die ik noemde was de middenklasse van de A1 modellen die destijds aangeboden werden, maar inderdaad, het is niet de goedkoopste.

 

Lees ook die advertentie even goed door; EDIT zie nu pas dat je de afleverkosten al gezien heb

We gaan ervan uit dat u een auto inruilt en daar hebben wij € 500,- extra voor over in de vorm van een inruilpremie (reeds meegerekend in de genoemde actieprijs). Daarnaast rekenen wij de standaard afleverkosten á € 1.100,- zodat uw auto rijklaar wordt afgeleverd.

 

Voor alleen de afleverkosten heb al ik een Volvo 440 gekocht, inclusief benzine, verzekering en wegenbelasting voor de eerste drie maanden ;)

 

Als ik jou was zou ik gewoon een goedkoop scheurbakkie kopen. Gaat ie stuk, dan koop je gewoon een ander. Voor de afschrijving van een nieuwe auto kan je gemakkelijk vijf tweedehands auto's per jaar verslijten. De tijd dat je geld genoeg hebt voor een dikke, nieuwe Audi komt heus nog wel :)

Link naar reactie

De auto die ik noemde was de middenklasse van de A1 modellen die destijds aangeboden werden, maar inderdaad, het is niet de goedkoopste.

 

Lees ook die advertentie even goed door;

We gaan ervan uit dat u een auto inruilt en daar hebben wij € 500,- extra voor over in de vorm van een inruilpremie (reeds meegerekend in de genoemde actieprijs). Daarnaast rekenen wij de standaard afleverkosten á € 1.100,- zodat uw auto rijklaar wordt afgeleverd.

 

Voor alleen de afleverkosten heb al ik een Volvo 440 gekocht, inclusief benzine, verzekering en wegenbelasting voor de eerste drie maanden ;)

 

Als ik jou was zou ik gewoon een goedkoop scheurbakkie kopen. Gaat ie stuk, dan koop je gewoon een ander. Voor de afschrijving van een nieuwe auto kan je gemakkelijk vijf tweedehands auto's per jaar verslijten. De tijd dat je geld genoeg hebt voor een dikke, nieuwe Audi komt heus nog wel :)

 

Haha doe ik! Thanks! :)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.