• 0

Monsters en offerte sturen

Beste Higherlevellers,

wij zijn een pas opgestartte bedrijf die relatiegeschenken en kado artikelen verkoopt. En nu willen wij een aantal bedrijven benaderen die een mogelijke doelgroep voor ons kan zijn, daarom willen hun wat monsters en offerte etc. sturen.

En ik wilde eigenlijk van jullie weten waar ik nog meer rekening mee moet houden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste L,

 

Op 10 januari had je een handel in: woningtextiel en aardewerken, met daarnaast sieraden van glas, puur vrouw gerichte producten.

Nu relatiegeschenken. Voor de beeldvorming: Zijn het dezelfde artikelen als op 10 janurai die je nu in de b2b markt wil slijten, of heb je inmiddels een ander assortiment?

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Advies....;

 

Ik zou het niet doen, mits je de juiste contactpersonen hebt van die bedrijven. Mijn inziens kost het heel veel geld en blijft het schieten met hagel. Daarnaast wil je de bedrijven direct een offerte sturen? Lijkt me te agressief en zal niet het gewenste resultaat opleveren.

 

Misschien moet je nog wat langer over je marketingplannen nadenken. Wat zijn je doelstellingen en hoe kun je die bereiken. Zijn er evenementen waar je doelgroep aanwezig is en waar je ze persoonlijk kunt benaderen? Kun je misschien meeliften met andere bedrijven die uitingen doen? Is het wat om internet als marketingkanaal in te zetten of emailmarketing? etc...

 

Succes met jullie plannen, hoop dat je wat aan mijn advies hebt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb vroeger in een telemarketing actie wel eens demo materiaal op proef gestuurd (van die voorzet ramen waren voor een beeldscherm tegen de zon), maar moest dan wel binnen drie weken retour gestuurd worden als ze het niet wilde hebben. Als ze het nog drie weken in huis hebben, kun je contact opnemen, vragen of ze er nog meer willen hebben en in ieder geval vooor die ene actie voorzet raam een faktuur sturen.

 

Misschien dat je zoiets ook met relatieschenken kunt doen....weet het niet..er zijn zoveel van die gadgets, dat je door de bomen het bos niet meer ziet,maar goed misschien heb je hier iets aan.

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Beste L,

 

Op 10 januari had je een handel in: woningtextiel en aardewerken, met daarnaast sieraden van glas, puur vrouw gerichte producten.

Nu relatiegeschenken. Voor de beeldvorming: Zijn het dezelfde artikelen als op 10 janurai die je nu in de b2b markt wil slijten, of heb je inmiddels een ander assortiment?

 

Hahaha,

jah de aardewerken die ik aanbied kunnen ook als relatiegeschenken....

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb vroeger in een telemarketing actie wel eens demo materiaal op proef gestuurd (van die voorzet ramen waren voor een beeldscherm tegen de zon), maar moest dan wel binnen drie weken retour gestuurd worden als ze het niet wilde hebben. Als ze het nog drie weken in huis hebben, kun je contact opnemen, vragen of ze er nog meer willen hebben en in ieder geval vooor die ene actie voorzet raam een faktuur sturen.

 

Misschien dat je zoiets ook met relatieschenken kunt doen....weet het niet..er zijn zoveel van die gadgets, dat je door de bomen het bos niet meer ziet,maar goed misschien heb je hier iets aan.

 

Perry

 

 

Dat is wel een goed idee denk ik.. Dat ik mijn monsters terug ontvang...Maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat ik nog meer bij moet sturen?

Link naar reactie
  • 0

ongevraagd iets sturen, met de optie dat als ze het niet binnen drie weken terugsturen, ze dan een rekening krijgen, is:

a. NOT DONE!

b. volgens mij in strijd met de colportagewet.

 

kortom: NIET DOEN.Je maakt hier geen vrienden mee en je krijgt er narigheid mee.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

ongevraagd iets sturen, met de optie dat als ze het niet binnen drie weken terugsturen, ze dan een rekening krijgen, is:

a. NOT DONE!

b. volgens mij in strijd met de colportagewet.

 

kortom: NIET DOEN.Je maakt hier geen vrienden mee en je krijgt er narigheid mee.

c. je hebt geen leveringsopdarcht, dus de ontvanger kan het product houden zonder te hoeven betalen. En dat zal een groot deel van de ontvangers zijn.

 

Misschien kan Kermie je wat adressen van HLers geven, stuur je die wat leuke dingen en dan kijken wat er gebeurt ;D

Link naar reactie
  • 0

. Als ze het nog drie weken in huis hebben, kun je contact opnemen, vragen of ze er nog meer willen hebben en in ieder geval vooor die ene actie voorzet raam een faktuur sturen.

 

Ho even,

Ik denk dat ik hier wat vekeerd wordt begrepen. Ik lanceer maar een idee, of dat toepasbaar is in de geschenken wereld is maar de vraag.

 

Doel van dit idee is uiteraard niet om zomaar faktuurtjes te gaan zitten sturen. Daar zul je echt geen relaties mee maken, wat je ook schenkt:-) Doel wat ik hier meer mee wil bereiken is het eenvoudiger vergroten van het aantal contact momenten en de kans om een bezoekafspraak te maken te benutten. Met name in de verkoop van relatiegeschenken wereld heb je gewoon veel afspraken nodig. Dat was/is ook het geval met werkplek verbeterende achtige oplossingen.

 

Direct maken van een afspraak valt vaak niet mee, wel als je eerst belt en zegt dat je wat leuks wilt laten zien als relatiegeschenk en dat wel op wilt sturen. Volgende dag bel je weer op en vraag je wat ze er van vonden en wanneer je langs mag om hetgeen je nog meer hebt te laten zien en om eventueel de samples weer op te halen. Met die beeldschermen hadden we het meen ik ook nog zo gemaakt dat het terugsturen heel gemakkelijk ging, mits ze de doos goed bewaarde., ik geloof dat je de doos binnenste buiten kon keren, of zo'n plastic etiket mapje op de doos, waar je je eigen adres uit kon halen en zo kon terug sturen.

 

Probleem met de beeldscherm bescherm was feitelijk ook dat het produkt te laag in prijs was om er persoonlijk heen te gaan en te duur was om zomaar gratis weg te geven. Vandaar de oplossing om eenvoudig te retourneren. Bovendien ging er volgens mij ook nog een mailing aan vooraf waarin duidelijk werde verteld hoe een demo aangevraagd kon worden. Met relatiegeschenken hebben we met andere doelstellingen te maken en heeft ook een andere aanpak nodig.

 

Hoop dat ik hiermee de lucht een beetje klaart en kan allleen maar nogmaals onderschrijven:

 

Zomaar faktuurtjes sturen is uiteraard NOT DONE en zal je echt niet verder helpen.

 

Perry

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.