• 0

ICL levering aan belgie, hoe te verzenden?

Ik heb een belgische klant (ondernemer met geldig BTW nummer) waarvoor ik wat producten ontwikkel.

Nu heb ik hem een offerte gestuurd en die heeft hij goedgekeurd en vervolgens de factuur betaald.

Op de factuur heb ik de BTW verlegd en hem de producten met 0% BTW gefactureerd

Nu sta ik op het punt hem de spullen te verzenden, maar loop hier vast.

Volgens de belasting dienst moet ik bewijzen dat ik de spullen Nederland uitgevoerd heb naar de ontvanger.

Ik maar een kleine zelfstandige en raak verdwaald in het bos van pakbonnen en douane documenten.

Moet ik persee dit pakket (wat tevens ook nog wat niet gefactureerde spullen bevat die ik van mijn klant in bruikleen heb gehad) via TNT of een andere professionele vervoerder verzenden, met pakbon etc?

Of kan ik het gewoon op de simpele manier als pakket verzenden zoals ik ook zou doen als particulier?

Stel dat ik het via TNTexpress zou verzenden, moeten hun dan niet weten dat ik de BTW verlegd heb, omdat hun zelf anders nog btw rekenen aan mijn klant?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Om te beginnen, Belgie is in de EU dus je hebt helemaal niets te maken met douanedocumenten. TNT Express heeft er niets mee te maken of jij BTW berekent aan je klant of niet. Waarom zou TNT uberhaupt iets in rekening brengen aan de klant? Wie betaalt het vervoer?

 

Als je zelf het vervoer regelt en betaalt kun je de track&trace informatie van de vervoerder gebruiken als bewijs dat je naar Belgie geleverd hebt. Die is bij praktisch alle koeriers adhv van het zendingnummer op internet op te zoeken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.