• 0

Wat vinden jullie van mijn persoonlijk advies keuze accountant

Omschrijving van je concept:

Persoonlijk en onafhankelijk advies bij het kiezen van een accountant of boekhouder passend bij uw organisatie, wensen en voorkeuren.

 

Website: www.nieuwe-accountant.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Teksten geschreven, website + logo laten bouwen en business cards + flyers laten drukken. Website staat op de 1e pagina van google.nl bij de zoekopdracht "nieuwe accountant".

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ondernemers die ontevreden zijn over hun huidige accountant / boekhouder vinden het lastig om een opvolger hiervoor te vinden. Google op nieuwe - accountant en je komt duizenden accountantskantoren tegen die allemaal hetzelfde beloven, welke kies je en waarom?

 

Door mijn jarenlange ervaring als Headhunter in de Accountancy ken ik veel kantoren van binnen en van buiten. Deze kennis zet ik graag in om een ondernemer te begeleiden bij de keuze voor hun volgende Accountant.

 

De ene accountant is tenslotte de andere niet..

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Voor zoekende ondernemers zijn er voldoende websites waar ze hun gegevens moeten achterlaten en dan krijgen ze vervolgens 3 offertes toegestuurd per mail van accountantskantoren.

 

Dit is puur op basis van prijs en totaal niet op basis van een persoonlijk gesprek met de ondernemer. Wellicht heeft hij een totaal andere motivatie dan prijs om over te stappen van accountant.

 

www.nieuwe-accountant.nl gaat persoonlijke gesprekken aan met de ondernemer en gezamenlijk worden er een aantal kantoren geselecteerd.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Tips en trucs. Eventuele verbeteringen qua teksten. Daarnaast de voor mij belangrijkste vraag:

Hoe bereik ik ondernemers die ontevreden zijn over hun huidige accountant.

 

 

www.nieuwe-accountant.nl | Kosteloos, onafhankelijk en persoonlijk advies bij uw keuze voor een nieuwe accountant!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

@nieuwe-accountant: welkom op Higherlevel! (en lichte grinnik naar Hallo ;))

 

Dit is puur op basis van prijs en totaal niet op basis van een persoonlijk gesprek met de ondernemer. Wellicht heeft hij een totaal andere motivatie dan prijs om over te stappen van accountant.

www.nieuwe-accountant.nl gaat persoonlijke gesprekken aan met de ondernemer en gezamenlijk worden er een aantal kantoren geselecteerd

Ik vind je uitgangspunt in ieder geval verfrissend. Inderdaad is een keuze voor een vertrouwenspersoon als een accountant op basis van alleen prijs zelden goed.

 

Hoe bereik ik ondernemers die ontevreden zijn over hun huidige accountant.

Dat is gelijk een lastige. Op HL staan regelmatig posts van mensen die op zoek zijn naar een andere boekhouder of accountant, maar de focus lijkt daar toch vaak op prijs te liggen. Mede aan jou dan de schone taak om die mensen (zonder zelfpromotie uiteraard...) te overtuigen dat ze de match niet alleen op prijs moeten maken. En dat is gelijk een bruggetje naar mijn wedervraag: wat zijn volgens jou dan belangrijkste criteria voor een goede match tussen ondernemer en accountant? Ben daar erg benieuwd naar!

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Norbert,

 

Dank voor de reactie. Als de ondernemer puur op basis van prijs een nieuwe financiële dienstverlener wil uitkiezen, is dat natuurlijk prima.

 

Ik denk echter dat een goede match afhankelijk is van meer zaken dan alleen prijs. Zoals je zelf al aangeeft is je accountant een vertrouwenspersoon. Nou zeg ik niet dat een goedkope accountant geen goede vertrouwenspersoon zou zijn oid, maar aangezien een accountant zo belangrijk is voor je onderneming zou ik niet altijd op de prijs afgaan.

 

 

www.nieuwe-accountant.nl | Kosteloos, onafhankelijk en persoonlijk advies bij uw keuze voor een nieuwe accountant!

Link naar reactie
  • 0

Ik werd even op het verkeerde been gezet door het woord "zoekmachine"in de titel....

 

Ik zou je teksten nog even nalopen, iig op de pagina werkwijze:

 

De huidige situatie wordt in kaart gebracht met behulp van een overzicht van het huidige kantoor waar u zaken mee doet (indien aanwezig),

het factuurbedrag en de diensten die u hiervoor geleverd krijgt.

Door middel van het voeren van gesprekken proberen wij te achterhalen wat de wenselijke situatie voor u zal zijn.

 

En als je vanaf een subpagina teruggaat naar "welkom" is de url ineens http://www.nieuwe-accountant.nl/#about , dat zou ik laten veranderen in http://www.nieuwe-accountant.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik werd even op het verkeerde been gezet door het woord "zoekmachine"in de titel....

Een wat ongelukkig gekozen verduidelijking van de oorspronkelijke titel door een collega moderator :)

Ik heb het aangepast naar "accountant selectie dienst". Mocht topicstarter nog duidelijkere/betere suggesties hebben voor de titel dan verneem ik dat graag

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

ipv

Aan de hand van dit gesprek wordt er een vergelijking gemaakt tussen de huidige situatie en de wenselijke situatie.

De huidige situatie wordt in kaart gebracht met behulp van een overzicht van het huidige kantoor waar u zaken mee doet (indien aanwezig),

het factuurbedrag en de diensten die u hiervoor geleverd krijgt.

Door middel van het voeren van gesprekken proberen wij te achterhalen wat de wenselijke situatie voor u zal zijn.

Het is hierbij van belang om organisatiebreed te kijken en goed door te vragen.

Ook indien u een startende ondernemer bent en nog niet beschikt over een accountant kunt u met ons in gesprek gaan om de wenselijke situatie te in kaart te brengen.

 

Aan de hand van dit gesprek wordt er een vergelijking gemaakt tussen de huidige situatie en de wenselijke situatie.

Het is hierbij van belang om organisatiebreed te kijken en goed door te vragen.

Ook indien u een startende ondernemer bent en nog niet beschikt over een accountant kunt u met ons in gesprek gaan om de wenselijke situatie te in kaart te brengen.

 

En die url laten wijzigen is best wel belangrijk, anders ziet Google 2 urls met dezelfde inhoud, en daar houden ze niet van, bovendien wordt je "linkkracht" verdeeld over 2 urls

Link naar reactie
  • 1

Eerste indruk

Als ik naar je homepage ga dan is mijn eerste indruk dat het gaat om een site van een accountantskantoor dat de zaken op een nieuwe manier wil aanpakken 'Whatever that may be'. Om te weten wat je precies doet moet je de tekst lezen. Je zult echter eerst de aandacht moeten trekken voordat mensen gaan lezen.

 

Ik denk dat het scheelt als je meteen duidelijk maakt wat je doet voor de klant. Je bent geen accountant, je helpt mensen om er een te vinden. En dan is de vraag, waarom zou iemand daar hulp bij nodig hebben? Wat voeg jij toe? Daarnaast is het belangrijk meteen duidelijk te maken dat het voor de zoekers kosteloos en vrijblijvend is. Dat impliceert dat je werkt met commissies, subsidie en/of verbonden bent aan een commerciële partij. Je zult dus ook een manier moeten vinden om direct en overtuigend duidelijk te maken dat je onafhankelijk bent.

 

 

Teksten

Probeer je teksten scanbaar te maken. Kijk bijvoorbeeld eens naar het onderdeel werkwijze.

Dit is nu een grote lap tekst die lastig te doorgronden is. Nummer je stappen en onderscheid ze visueel. Je kan bijvoorbeeld ook werken met een kadertje waarin je zet hoe lang het proces duurt of iets anders relevants voor je werkwijze. Ik zie geen duidelijk call to action op deze pagina.

 

Doel van de website

Wat wil je precies bereiken? Nu lijkt het vooral te gaan om die rode contactknop onderaan de pagina. Als je daarop klikt kun je een bericht achterlaten. Maar wat dan? Wat zet je daarin als potentiële klant?

 

Je zou eens kunnen nadenken hoe mensen contact met jou willen opnemen en wat jouw wens daarin is. Ik kan me voorstellen dat je op elke pagina een telefoonnummer, adres en social media accounts opneemt.

 

NB: die rode knop viel mij in het begin niet eens op. Ik klikte in eerste instantie naar je contactpagina en daar las ik dat ik onderaan de pagina moest kijken. Waarom staat er bijvoorbeeld op de pagina contact geen contactformulier?

 

Wie ben jij

Vooral als het gaat om diensten waarbij je in persoon met iemand samenwerkt vind ik het prettig om wat meer over de mensen achter een bedrijf te lezen. Nu kun je daarvoor doorklikken naar je linkedin account. Overigens linkt deze naar een persoonlijk profiel van Marten Busstra waarop je moet scrollen om iets te zien over nieuwe-accountant.nl. Je kan hiervoor ook een pagina op je website maken die specifiek over jou in combinatie met nieuwe-account.nl gaat.

 

nieuws

Op de home page heb je een nieuwsfeed. Maar waarom staat er specifiek dat nieuws? Het versterkt voor mij het beeld dat je een accountant bent. Je zou hier ook nieuws kunnen laten zien over het kiezen van een accountant. Je ziet af en toe onderzoekjes over hoeveel mensen tevreden zijn, wat de gemiddelde prijzen zijn, etc. In ieder geval zou ik hier iets neerzetten wat te maken heeft met de keuze van een accountant en de beoordeling van zijn werk.

 

Wat is nu de reden dat je dat nieuws hebt staan? Je stuurt de mensen ook nog naar een andere site. Hetzelfde geldt voor de rss knop onderaan. Is dit hetzelfde bedrijf?

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 44 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.