• 0

beoordeel mijn nieuwe webshop

Omschrijving van je concept:

na eerder bezig te zijn geweest met een ondernemingsplan of een fysieke winkel haalbaar was voor mij, besloten dat dit niet het geval was.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

nu toch verder gegaan met mijn hobby en er een webshop(je) aan gekoppeld.

aangezien deze net een week of 2 online staat en er nog wel een aantal dingen moeten gebeuren wil ik heel graag de mening van de higherlevel leden

 

wat er nog moet gebeuren is:

 

1.een voorpagina met een mooie slider en nieuwe producten.

2. inschrijven bij kvk indien dit nodig is.

3. betere product foto's met dezelfde achtergrond.

4. gratis lokale bezorging (omgeving apeldoorn) als mogelijkheid toevoegen aan verzendopties.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

een mooie en profesionele webshop ontwikkelen die goed loopt

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

dit is niet zozeer een ander concept maar ik wil uiteindelijk me meer richten op unieke en de wat duurdere items

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

ik wil graag de verbeter punten en tips ontvangen waar ik wat mee kan doen

 

 

 

 

 

 

[kleine opmaak technische aanpassingen gedaan o.a. dubbele koppen verwijderd -mod]

www.mooioudwonen.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb je bestelproces even doorlopen en:

 

- Ik zou de velden voor levering (en bijkomende kosten) boven de knop 'Doorgaan met afrekenen' zetten. Ik keek er bijna overheen, en had dus standaard voor afhalen gekozen.

 

- Als het mogelijk is, zou ik bestaande klanten meteen de mogelijkheid geven in te loggen. Dus moeten ze eerst verder klikken.

 

- Ik zie geen iDeal. Persoonlijk koop ik bijna nooit wat als ik niet met iDeal kan betalen. Tenzij je goud voor een dubbeltje aanbiedt. Dan wel.

 

- Sommige dingen lopen een beetje scheef, zie bijlage. (Firefox, Mac)

 

Dan nog ter aanvulling; Ik denk dat een shop als deze, met de huidige retro/vintage trend, ontzettend veel baat zou hebben bij een blog tbv content marketing. Ik zie op social media soms debiele prijzen voor dit soort spullen langkomen. Kijk ook eens of je wat in de vele vintage groepen op Facebook kan plaatsen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hi,

Ook even gekeken en ik zie persoonlijk een aantal puntjes

 

Als eerste de cookie-vraag (die is verplicht, ik zie Google Analytics in de broncode staan dus is hier sprake van, detail maarrr wel zo netjes)

 

Je richt je op duurdere en unieke items, de site is erg strak voor dit soort items, wellicht een iets rijkere uitstraling geven?

 

Fotos noemde je al, geef je fotos vooral een naam mee, als je een inkstel verkoopt, geef je foto dan namen als inkstel mee (nu is het IMG123) dit is erg belangrijk voor je Googleranking (en kom je ook sneller naar voren in google images) Geef daarnaast je foto ook een "alt-tag" mee

 

Je geeft aan: "2. inschrijven bij kvk indien dit nodig is.", als je serieus bezig gaat (en vertrouwen wilt uitstralen met een webshop) schrijf je je zeker even in, je doet een voorinschrijving online en maakt vervolgens afspraak bij de KVK, duurt een half uurtje en je bent good to go.

 

Voorwaarden: kan ik nergens vinden, gewoon standaardvoorwaarden gebruiken om te beginnen (hier te vinden: https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/voorbeeld-algemene-voorwaarden-webwinkel/)

(Het vermelden van voorwaarden is verplicht)

 

Betaalmogelijkheden zag ik hiervoor al langs komen: absoluut een must (mijn ervaring) ik zie dat je in WP werkt, die betaalmodule kost geld in WP volgens mij, is de moeite wel waard. Mensen kopen echt niet bij je als ze niet op zijn minst via iDeal kunnen betalen (hier is ook KVK nummer verplicht tegenwoordig, gebruik een partij als SISOW, die zitten redelijk in de tarieven)

 

Winkelwagen: layout is niet helemaal OK (hiervoor al genoemd overigens) ook zie ik geen BTW vermelding maar alleen een "lump sum"

 

Ik kan ook iets huren bij je, wat zijn hier dan de voorwaarden van?

 

Productbeschrijving: het heeft nu (met alle respect!!) een hoog marktplaatsgehalte, een goede productomschrijving is A. een must als je iets wilt verkopen, B. staat er nu zo weinig content op de site dat Googleranking een probleem zal worden (slecht voor de organische leads)

Vergeet niet dat je productomschrijving je verkooppraatje is, je moet het niet te lang willen maken maar als ik een damhert van E200,- aanklik en zie 27 woorden omschrijving is dit wellicht wat pover.

 

Buttons: een zwarte bestelknop is een van de slechtste kleuren voor de welbekende CTA (call to action) ik zou hier nog eens over nadenken persoonlijk

 

 

Hoop dat je er iets mee kan, succes

 

 

Link naar reactie
  • 0

top jongens!

 

een aantal dingen wist ik al, zoals kvk nummer en ideal. maar dat kon pas met een kvk nummer. ideal is al wel geinstalleerd.

 

de cookie vraag vind ik ook een goede en ook dat de product omschrijvingen te kort zijn en te weinig info bevatten.

 

ik ga van de week met deze punten aan de slag.

www.mooioudwonen.nl

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de moeite om te reageren vooral de opmerking over het bijhouden van een blog is mischien een heel goed en leuk idee aangezien ik er markten voor afga kan ik hier misschien ook over vertellen en zo volgers krijgen....

maar ik ben hier ook al een beetje mee begonnen op mijn facebook pagina die gelinkt staat aan de site, zou dit niet al voldoende zijn?

 

Ik heb je bestelproces even doorlopen en:

 

- Ik zou de velden voor levering (en bijkomende kosten) boven de knop 'Doorgaan met afrekenen' zetten. Ik keek er bijna overheen, en had dus standaard voor afhalen gekozen.

 

- Als het mogelijk is, zou ik bestaande klanten meteen de mogelijkheid geven in te loggen. Dus moeten ze eerst verder klikken.

 

- Ik zie geen iDeal. Persoonlijk koop ik bijna nooit wat als ik niet met iDeal kan betalen. Tenzij je goud voor een dubbeltje aanbiedt. Dan wel.

 

- Sommige dingen lopen een beetje scheef, zie bijlage. (Firefox, Mac)

 

Dan nog ter aanvulling; Ik denk dat een shop als deze, met de huidige retro/vintage trend, ontzettend veel baat zou hebben bij een blog tbv content marketing. Ik zie op social media soms debiele prijzen voor dit soort spullen langkomen. Kijk ook eens of je wat in de vele vintage groepen op Facebook kan plaatsen.

 

 

 

www.mooioudwonen.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de symbolen bij de foto's duidelijker maken. Het eerste (vergrootglas) wordt vaak gebruikt voor de zoek-functie en het tweede zal niet iedereen bekend overkomen.

 

Het gebruik van woorden als "mooi" in een artikelnaam ("mooi damhert", "mooi borstbeeld") vind ik persoonlijk niet handig. Alsof alle andere artikelen niet mooi zijn.

 

Geef bij artikelen in elk geval de basis-informatie aan. Zo zou ik bij die set spiegels willen lezen wat de afmetingen zijn.

 

Waarom moet ik verplicht een account aanmaken? Voor veel mensen is dit een (te) grote drempel.

 

Werk het restantje Engels nog even weg (cart, view cart). Spreek je bezoeker consistent aan met "u" of "je". En kijk nog even naar je layout, die gaat niet helemaal goed (zie plaatje).

mooioud.jpg.d9c0c63940931e6539a0596b4e8169b2.jpg

Link naar reactie
  • 0

Mooie website. Ik zou zelf de volgende dingen doen om de website te verbeteren:

 

1. Aanbod vergroten, er is nu weinig keuze.

2. De beschrijvingen flink langer maken. Mag best iets meer verkopend van aard zijn. Woorden als prachtig en mooi gebruiken.

3. In plaats van vaste prijzen, korting geven en dit ook aan de klant laten zijn. Van 14,95 voor 9,99. Zoiets, heb weleens een onderzoek gelezen waaruit blijkt dat dat goed werkt bij consumenten. Zoals je bij 'mooi damhert' hebt gedaan.

4. Zorgen dat je hoog komt te staan in Google. Voer je een actief beleid hierin? Zo niet, verdiep je er in, dit kan veel opleveren. Google Adwords misschien ook een idee?

5. Persoonlijk koop ik ook alleen in een webshop als dit kan via iDeal of overschrijving achteraf.

Taksgemak.nl - fiscale dienstverlening en advies

Link naar reactie
  • 0

maar ik ben hier ook al een beetje mee begonnen op mijn facebook pagina die gelinkt staat aan de site, zou dit niet al voldoende zijn?

 

Ligt er aan hoeveel volgers je op je pagina hebt. Ik zie vaak genoeg dat webwinkels hun producten aanbieden binnen vintage groepen en als je goede (dus echt vintage) producten hebt wordt dat altijd wel gewaardeerd. Meer bezoekers is nooit weg natuurlijk en zo creeer je weer wat meer exposure.

Link naar reactie
  • 0

ik ben druk aan het brainstormen hoe ik mijn homepage ga inrichten en vroeg mij af hoe je de bezoekers geïnteresseerd kunt houden bij aankomst op de homepage zodat ze verder winkelen.

 

zouden mensen dan geprikkeld worden als ze de producten zien die reeds verkocht zijn ( om vertrouwen te wekken) of met nieuwe producten?

 

 

en hebben jullie misschien nog een totaal ander idee?

www.mooioudwonen.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag Mike Siem,

 

Ik vind dat de webshop er overzichtelijk uitziet.

Opbouwende kritiek:

 

- Persoonlijk vind ik het mooi dat je hetzelfde formaat van de foto's aanhoudt en een overal een witte achtergrond. (Hierdoor oogt het direct professioneel)

- Als ik nu door je catalogus scroll dan wordt ik vrij afgeleid door de grote bestel-buttons waardoor ik niet meer op de producten ga letten. Ik denk wanneer je ze iets kleiner maakt en centreert of rechts uitlijnt dat je de nadruk meer op je producten kunt leggen.

 

Met vriendelijke groet,

Niels Vos

Niels Vos | Online marketing &  Professionele websites voor ondernemers

Meer info: Niels Vos  of vertaalbureau

Link naar reactie
  • 1

Leuke inhoud heeft je webshop. Ik heb hem even bekeken en zie dat je qua inhoud nog wel wat stappen te gaan hebt. Denk hierbij aan pagina titels, tekstuele inhoud en dergelijken. Hieronder een webpagina met wat tips om je content te verbeteren voor Google.

 

Google Tip 1: Zoekwoord in de domeinnaam

Ondanks dat Google aangegeven heeft dat de domeinnaam niet hard meetelt in het hoger komen in Google, zie we bij specifieke zoekwoorden websites met een bijpassende domeinnaam hoger komen in de zoekresultaten. Dit komt natuurlijk ook doordat er andere elementen aan deze websites goed zijn, maar de domeinnaam telt mee. Denk bijvoorbeeld aan de zoekterm "design stoelen", hier de domeinnaam met de zoekterm bovenaan.

 

Google Tip 2: Pagina titel

Aansluitend op de domeinnaam is de pagina titel van een unieke pagina binnen de website zeer belangrijk om hoog in Google te komen. Dit is de titel die je terug vindt als je in google je website zoekt. De grote tekst in het blauw is de pagina titel.

 

Google Tip 3: Meta gegevens

Bij de titel horen ook Meta gegevens. Deze hoeven zeker niet allemaal gevuld te zijn. De meta gegevens omschrijving "description" moet wel gevuld zijn. Schrijf in één zin of twee korte zinnen op wat er op deze pagina te vinden is. Raar genoeg hoeft de zoekwoordenlijst "Keywords" Meta gegevens niet ingevuld te zijn. Google kijkt hier niet naar. Er zijn zelfs geluiden over een negatief effect in de positie in Google door het opgeven van zoekwoorden in de metagegevens "Keywords".

 

Google Tip 4: Nieuwe, unieke en goede content

Internet gaat over nieuwe ontwikkelingen en mensen zoeken op dingen die hip zijn. Zorg er voor dat de producten en diensten goed omschreven zijn. Wederom gaat het hier om unieke omschrijvingen. Niet alleen per pagina, maar ook uniek te opzichten van je concurrenten. Teksten copieren en plakken van een andere website is SLECHT voor je Google positie.

Bij het schrijven van teksten en creëren van andere inhoud is een goede en duidelijke opbouw een must. Gebruik één Titel bovenaan (met zoektermen) en gebruik regelmatig subtitels om inhoud te benadrukken. Gebruik meer dan 300 woorden om de tekst body te geven, als dit kan.

 

 

Link naar reactie
  • 0

ja woocommerce is zeer fijn( heb geen ervaring met andere programma's maar alles kan met woocommerce)

 

heb de slider onlangs wel aangepast maar helemaal breed dan trekken de afbeeldingen uit.

 

en seo by yoast gebruik ik!:)

 

Goed dat je Woo commerce hebt gebruikt.

 

Een aantal tips:

Maak de header slider full whidt ...

 

Instaleer de onderstaande plugin

https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/

 

Voeg ook Google+ en Twitter toe.

 

En verder zou ik de product foto's iets kleiner maken.

www.mooioudwonen.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik wil niet bot overkomen maar ik vind je site er een beetje saai uitzien. Het is niet uitnodigend om verder te kijken als je op de home pagina komt. En eerlijk gezegd vind ik de site er een beetje amateuristisch uit zien.

 

Ik hoop dat je hier wat aan heb.

 

gr,

 

Maarten

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Wat wil je precies uitstralen met je webshop? Ik vind persoonlijk de groene kleur niet echt werken (niet uitnodigend/clean.

Wanneer ik op bijvoorbeeld de Indiase Kast klik, zie ik wel veel foto's (positief) maar ik moet een stuk naar beneden scrollen om de omschrijving te lezen.

 

Mijn inziens kan het allemaal wat compacter, zodat bezoekers minder snel hun interesse verliezen.

 

Mijn 2 cents,

 

Succes!

http://www.mkb-app.nl - Apps betaalbaar gemaakt voor het MKB
Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Het valt mij op dat de kleur groen vaak terug komt op de website. Uiteraard is groen een mooie en vriendelijke kleur, alleen hierdoor vallen de in winkelmand knoppen weg. Een idee is om de footer en de kortingslabels een andere kleur te geven.

 

Is het een idee om de betaalmogelijkheden en diverse landingspagina's in de footer neer te zetten?

Link naar reactie
  • 0

...

Voorwaarden: kan ik nergens vinden, gewoon standaardvoorwaarden gebruiken om te beginnen (hier te vinden: https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/voorbeeld-algemene-voorwaarden-webwinkel/)

(Het vermelden van voorwaarden is verplicht).....

 

 

 

Voorwaarden zijn niet verplicht (hoor) maar als je ze wilt laten gelden moeten ze er wel duidelijk zijn.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Hallo Mike,

 

Op het gebied van SEO en de afhandeling van orders heb je al hele goede feedback gehad. Lees die goed door en probeer die aanbevelingen ook zoveel mogelijk op te volgen.

 

Als ik naar jouw website kijk, dan weet ik eigenlijk niet waarnaar ik precies kijk. Mooi Oud: inkoop, verkoop & verhuur... van wat eigenlijk?Je hebt een gevarieerd aanbod van producten, van een jesusbeeld tot een hertengewei tot aan een studiolamp toe. Dit alles geeft me geen houvast over wat jouw bedrijf nu is, doet en wat ik er precies kan kopen. Ik denk dat jij eigenlijk doet in unieke woonaccessoires die je kunt kopen of huren. Onder die noemer kun je alles wat jij opkoopt weer proberen te verpatsen. Iets dergelijks zou ik om te beginnen als tagline of motto aan je site toevoegen.

 

Door te zeggen dat je alleen maar unieke items verkoopt, ben je ook van die onhandige voorraadpositie af in je webshop. Ik probeerde 2 lampen te bestellen... je hebt er maar 1. Gewoon zeggen dat ieder item uniek is en dat op = op is. Dat geeft mogelijke klanten ook meteen het gevoel van urgentie: van alles is er maar 1, bestel snel want anders grijp je er naast.

 

Je kleurstelling is misschien heel clean en rustig, je moet je afvragen of het bij jouw type site past. Als je wat meer de Art Deco hoek in duikt bijvoorbeeld, dan mag je daar gerust je stijl op aanpassen. Dat zullen je bezoekers ook min of meer verwachten.

 

Er werd al vaker wat over gezegd: je kiest groen voor eigenlijk alles. Dat is op zijn zachtst gezegd niet slim. De button waarmee mensen iets bestellen moet opvallen, daar wil je de aandacht op vestigen. Kijk ter inspiratie eens op sites als FonQ, Bol, Wehkamp etc. Het gaat om de conversie, om die klik op 'Koop dit product'. Die knop moet niet anoniem op de pagina staan maar er juist uitspringen!

 

Ik vond je navigatie verwarrend. Bij Winkel kreeg ik het idee dat je ook nog een fysieke winkel had. Niet, verwijst alleen nogmaals naar de webshop. Winkelwagen en Cart (rechtsboven) is ook dubbelop, ik zou het weglaten uit de navigatie. Bij Verkocht kreeg ik het idee dat ik naar gereserveerde items zou kijken, bleek het een soort galerij te zijn van jouw producten bij klanten (of bij jou thuis ;) )

 

Laatste technische dingetje nog: je header is dan nu wel responsive, je hebt nu wel heel veel witruimte. Door die grote header duw je het belangrijkste steeds verder naar beneden: je producten. Ik zou de header op de startpagina wat verkleinen. Je krijgt overigens wel een verkleinde navigatiebalk zodra je hebt gescrolld. Dat vind ik persoonlijk wat fijner.

 

Ik denk dat je nog heel hard moet werken voordat je van deze webwinkel een geoliede machine hebt gemaakt. Ik wens je in ieder geval veel succes.

 

Gr,

Frank

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de reacties weer!

 

ik heb nagedacht over mijn domeinnaam en ik ben van plan deze toch te gaan aanpassen naar mooioudwonen.nl

 

dit omdat ik spullen aanbied die tot 'wonen' behoren en de naam omschrijft van wat ik aanbied.

ook ben ik van mening dat deze beter bij mensen zal blijven hangen.

 

wat vinden jullie ervan en misschien hebben jullie nog wel andere mogelijke ideeën voor een naam?

 

 

www.mooioudwonen.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.