• 0

Advies en hulp gezocht bij afwenden faillissement.

Goedemorgen,

 

Sinds een aantal jaar bekijk ik wekelijks dit forum en heb hier al heel veel informatie gevonden waarvoor dank.

 

Nu zit ik in een situatie dat ik advies nodig heb, wat ik hier hoop te krijgen. Kortom ik balanceer op de rand van een faillissement als er geen financiering komt om mijn zaak op de rit te krijgen. Ik zal mijn situatie voorlichten en ben benieuwd naar de adviezen.

 

Ik ben 23 jaar, heb een eenmanszaak. Getrouwd in 2013 in gemeenschap van goederen en woon in een huurhuis. Mijn vrouw heeft een inkomen waar we privé mee kunnen rondkomen.

 

In 2011 ben ik voor mezelf begonnen, dat jaar heb ik mezelf op urenbasis verhuurd en een omzet gedraaid van €36.000 en daaruit een winst van € 10.000.

 

In 2012 heb ik mijn eigen business opgestart, een omzet van € 243.000 en daaruit een netto winst van € 3.000 euro. Dit is niet veel, maar opstarten van een business kost geld en ik woonde toentertijd nog thuis dus was er geen druk om elke maand een salaris uit de zaak te halen.

 

in 2013 draaide ik € 582.000 omzet en een winst van € 20.000. Dit werd al beter maar de omzet werd groter en vanaf midden 2013 werd het duidelijk dat er extra werkkapitaal aan te pas moest komen om alles goed te kunnen financieren.

 

In die tijd had ik een boekhouder die op z'n voorzichtigst gezegd nog nooit een jaarrekening gemaakt had met alle gevolgen van dien. Midden 2013 naar een juiste boekhouder gegaan. (beste beslissing tot nu toe, anders was ik al failliet geweest) en deze heeft de jaarrekeningen etc. gemaakt. Ik wist dus pas eind 2013 wat er in al die jaren op papier gebeurt is. Ik bleek ook teveel privé opgenomen te hebben waardoor ik een negatief eigen vermogen opgebouwd heb. En ja, dat is lastig financieren bij de banken.

 

Dus er moest verandering komen. Begin 2014 nieuw bedrijfsplan geschreven, voor een lening van 150.000 euro om zo mijn projecten goed te kunnen voorfinancieren, want wat in 2013 heel duidelijk werd is dat ik met te weinig kapitaal werkte, dit de efficiëntie en de winst niet ten goede komt.

 

In februari aanvraag naar de bank. Afgewezen. De situatie was toentertijd niet zo dringend zoals die nu is dus mijn prognose voor 2014 bijgesteld. de geraamde omzet van € 1.000.000 die ik met financiering wilde draaien in 2014 omlaag gesteld en doorgegaan en eind mei mijn zaken weer eens bekeken en toch bedacht dat er echt geld moest komen. In die tijd 50.000 geleend bij een kennis tegen 5% rente zonder aflossingsverplichting. Toen met de halfjaarlijkse cijfers van 2014 naar de bank. Omzet € 200.000 winst €20.000. Winst is dus beter als in 2013. Maar weer geen financiering omdat er een negatief eigen vermogen was. Ik heb de banken helemaal platgebeld, maar het mocht niet baten :(

 

Er moet gewoon extra geld bij. Ik heb een negatief eigen vermogen en dat moet ik gaan dichten. Ik loop nu steeds achter de feiten aan. Wat ik zoek is € 75 a 100.000 om een gedeelte daarvan de belastingdienst te betalen en wat om werkkapitaal over te houden, zodat ik zogezegd een streep kan trekken en met een frisse lei verder kan gaan. En dan ben ik met 1,5 jaar uit mijn negatieve vermogen. Er zit voldoende potentie in mijn bedrijf. Maar nu heb ik het idee steeds achter de feiten aan te lopen. En de belasting wil €45.000 zien wat ik geen halfjaar meer op kan rekken. Kortweg, er moet binnen nu en een maand geld zijn...

 

Aanvraag via Qredits, deze herfinancieren geen bedrijven blijkt. Afgelopen dagen me verdiept in gemeentelijke kredietbank. Deze blijken tot € 190.000 te kunnen lenen aan bedrijven in problemen. Prima dat is wat ik nodig heb, maar ik lees telkens in de voorwaarden: Heeft u een partner met inkomen dan komt u niet in aanmerking.... :(. Is dit echt waar? kan ik om deze reden geen aanspraak maken op een krediet?

 

Ook nagedacht alle schuldeisers een voorstel te doen om de vordering maandelijks te gaan aflossen en om mijzelf weer te gaan verhuren zoals in 2011. Voordeel is dat ik dan maandelijks een soort van vast inkomen heb en op deze manier na 2 jaar weer een schone lei heb. Nadeel is dat de belastingdienst dit niet gaat pikken en dan het plan dus niet gaat lukken.

 

Hier mijn situatie. wat is de manier om dit te tackelen zodat ik weer volgas de omzet en winst kan maken die ik wil maar ook kan maken....

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er moet gewoon extra geld bij. Ik heb een negatief eigen vermogen en dat moet ik gaan dichten. Ik loop nu steeds achter de feiten aan. Wat ik zoek is € 75 a 100.000 om een gedeelte daarvan de belastingdienst te betalen en wat om werkkapitaal over te houden, zodat ik zogezegd een streep kan trekken en met een frisse lei verder kan gaan. En dan ben ik met 1,5 jaar uit mijn negatieve vermogen. Er zit voldoende potentie in mijn bedrijf. Maar nu heb ik het idee steeds achter de feiten aan te lopen. En de belasting wil €45.000 zien wat ik geen halfjaar meer op kan rekken. Kortweg, er moet binnen nu en een maand geld zijn...

 

Wat je eigenlijk wil zeggen is dat indien je niet in staat bent om 25k tot 50k werkkapitaal los te weken de onderneming niet verder kan bestaan?

 

En tsja, 45k belastingschuld in 2 jaar ondernemen (2013/2014).... daar kom je niet zomaar aan toch? Heb je boetes opgelegd gekregen of is dit alleen maar IB? Als je bijna 600k omzet draait, dan blijkt een goede boekhouder toch wel essentieel.

 

Een privélening voor 50k bij een bank aangaan zou toch een optie zijn. Dan kun je van daaruit gaan werken om je schulden af te lossen. Als de bank dat, gezien jouw cijfers, accepteert dan. Anders bij je vriendin aankloppen?

 

Groetjes,

Sharon

maakeenstart.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Wat je eigenlijk wil zeggen is dat indien je niet in staat bent om 25k tot 50k werkkapitaal los te weken de onderneming niet verder kan bestaan?

 

Klopt helemaal. Ik moet groot inkopen dus werkkapitaal heb ik gewoon nodig. Stel dat ik 75K krijg dan zal 50K naar schuldeisers gaan en 25K als werkkapitaal.

 

En tsja, 45k belastingschuld in 2 jaar ondernemen (2013/2014).... daar kom je niet zomaar aan toch? Heb je boetes opgelegd gekregen of is dit alleen maar IB? Als je bijna 600k omzet draait, dan blijkt een goede boekhouder toch wel essentieel.

 

Klopt, Doordat ik een boekhouder gehad heb die verkeerde BTW berekeningen gemaakt heeft. I.v.m. inkopen in buitenland e.d. En doordat ik in 2013 een kwartaalaanslag a 30.000 euro niet kon betalen. Dit is ontstaan in 2012 en 2013. In 2014 loop ik helemaal bij met het betalen van mijn belastingen dankzij een goede boekhouder.

 

Een privélening voor 50k bij een bank aangaan zou toch een optie zijn. Dan kun je van daaruit gaan werken om je schulden af te lossen. Als de bank dat, gezien jouw cijfers, accepteert dan. Anders bij je vriendin aankloppen?

 

De bank zegt letterlijk dat de deur voor mij dichtzit. En een privélening is dat niet hetzelfde als wat ik al geprobeerd heb. De bank accepteert geen lening. De bank zegt: Mooie cijfers, leuke groei, maar negatief eigen vermogen. Zorg dat je negatief eigen vermogen eruit is en dan willen we alles voor je doen.

 

Je stelt voor om via mijn vriendin op haar salaris 50k te lenen? Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Mijn voornemen is om financiering te krijgen voor de zaak en dan privé en zakelijk gescheiden te maken door het risico e.d.

Link naar reactie
  • 0

Je stelt voor om via mijn vriendin op haar salaris 50k te lenen? Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Mijn voornemen is om financiering te krijgen voor de zaak en dan privé en zakelijk gescheiden te maken door het risico e.d.

 

En daar zit nu juist de crux... Als jij met geen mogelijkheid de financiering kan rondbreien steven je af op een faillissement. De bank(en) willen er niet aan, deuren via qredits en kredietbank blijven gesloten.

 

Als je private investeerders voor risicokapitaal ook al hebt geprobeerd, dan heb je alleen nog bij de 3F's (friends, family and fools) beschikbaar...

maakeenstart.nl

Link naar reactie
  • 0
En daar zit nu juist de crux... Als jij met geen mogelijkheid de financiering kan rondbreien steven je af op een faillissement. De bank(en) willen er niet aan, deuren via qredits en kredietbank blijven gesloten.

 

Als je private investeerders voor risicokapitaal ook al hebt geprobeerd, dan heb je alleen nog bij de 3F's (friends, family and fools) beschikbaar...

 

Oke, duidelijk dat snap ik! Maar ik krijg geen financiering. Zal mijn vrouw waarmee ik in gemeenschap van goederen getrouwd ben dan wel de financiering verkrijgen?

Link naar reactie
  • 0

In gemeenschap van goederen getrouwd... dan zal ook zij in jouw faillissement worden betrokken. Tenzij je een BV hebt, en jij niet van nalatigheid (mismanagement) wordt beticht.

 

Jouw vrouw kan altijd een pl aanvragen, maar ik weet niet of deze door de bank wordt toegekend. Dat zal o.a. afhangen van de hoogte van haar inkomen, lasten etc.

 

Ik zou zeggen, wie niet waagt niet wint.

 

 

maakeenstart.nl

Link naar reactie
  • 0
In gemeenschap van goederen getrouwd... dan zal ook zij in jouw faillissement worden betrokken. Tenzij je een BV hebt, en jij niet van nalatigheid (mismanagement) wordt beticht.

 

Jouw vrouw kan altijd een pl aanvragen, maar ik weet niet of deze door de bank wordt toegekend. Dat zal o.a. afhangen van de hoogte van haar inkomen, lasten etc.

 

Ik zou zeggen, wie niet waagt niet wint.

 

Ik heb een eenmanszaak dus zal zij ook meegetrokken worden. Stel zij kan een persoonlijke lening krijgen, dan zal de bank toch ook naar mijn zaak kijken?

Link naar reactie
  • 0

Voorbeeld:

 

https://www.rabobank.nl/particulieren/producten/lenen/hoeveel_kan_ik_lenen/

 

en andere banken bieden natuurlijk ook deze "service".

 

Je zou ook eens kunnen aankloppen bij een kredietverstrekker. Je betaald dan mogelijk wel een hogere rente, maar het lijkt me dat je op dit moment alles wat mogelijk is om een faillissement af te wenden met 4 handen aanpakt.

 

Of de bank naar jouw situatie kijkt weet ik niet. Mogelijk hangt dit af van de bank of kredietverstrekker. Andere forumleden hebben hier wellicht meer ervaring mee.

maakeenstart.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Afgelopen dagen me verdiept in gemeentelijke kredietbank. Deze blijken tot € 190.000 te kunnen lenen aan bedrijven in problemen. Prima dat is wat ik nodig heb, maar ik lees telkens in de voorwaarden: Heeft u een partner met inkomen dan komt u niet in aanmerking.... :(. Is dit echt waar? kan ik om deze reden geen aanspraak maken op een krediet?

 

 

 

Dat klopt helaas...Je partner mag niet meer verdienen dan de bijstandsnorm om voor deze bbz regeling in aanmerking te komen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Dat klopt helaas...Je partner mag niet meer verdienen dan de bijstandsnorm om voor deze bbz regeling in aanmerking te komen.

 

klopt, zojuist met gemeente gebeld. Zeer goed te woord gestaan!!! Ik zit volgens mij enkel het inkomen van m'n partner al 5 a 600 euro boven bijstand, en dan moet die mijn inkomen er nog bij optellen... De gemeente kan niets voor me doen....

Link naar reactie
  • 0

 

Onderweg heb je ook nog van een kennis 50.000 geleend, aflossingsvrij. Zit dat nu allemaal in voorraad of is dat verdampt? Ook valt op dat je schulden veel hoger zijn dan de winsten die je meent gemaakt te hebben de afgelopen jaren. Ergens klopt iets niet. Waardeer je je voorraad wel op actuele waarde? Onttrek je zoveel privé? Lijkt erop dat je nu heel snel uit voorraad moet gaan verkopen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Onderweg heb je ook nog van een kennis 50.000 geleend, aflossingsvrij. Zit dat nu allemaal in voorraad of is dat verdampt? Ook valt op dat je schulden veel hoger zijn dan de winsten die je meent gemaakt te hebben de afgelopen jaren. Ergens klopt iets niet. Waardeer je je voorraad wel op actuele waarde? Onttrek je zoveel privé? Lijkt erop dat je nu heel snel uit voorraad moet gaan verkopen.

 

Goede opmerking! En wat is de waarde van alle boedel die je in de loop van de tijd met privégeld hebt aangeschaft (auto bijvoorbeeld)? Als je alles wilt doen om een faillissement af te wenden: garagesale!

 

Zo snel mogelijk aanmelden bij de gemeente voor een minnelijkheidstraject zou ik zeggen. En daarna zo snel mogelijk de WSNP in, als dat al geaccepteerd wordt. Je bent pas 23 jaar, dus een paar jaar op minimum leven en daarna met een schone lei verklaring weer opnieuw het ondernemerschap oppakken. Maar dan op een goede en verantwoorde manier.

maakeenstart.nl

Link naar reactie
  • 0
Onderweg heb je ook nog van een kennis 50.000 geleend, aflossingsvrij. Zit dat nu allemaal in voorraad of is dat verdampt? Ook valt op dat je schulden veel hoger zijn dan de winsten die je meent gemaakt te hebben de afgelopen jaren. Ergens klopt iets niet. Waardeer je je voorraad wel op actuele waarde? Onttrek je zoveel privé? Lijkt erop dat je nu heel snel uit voorraad moet gaan verkopen.

 

Actuele voorraad is € 48.500, dit wil ik dan ook versneld gaan afbouwen. Dat is prio 1. Gewerkt wordt er aan om zo snel mogelijk te saneren. En als ik de tijd krijg van mijn schuldeisers moet dat lukken om zonder WSNP de boel recht te trekken. Ik had begin van het jaar een tekort van ruim € 115.000. Nu z'n € 85.000, op het moment dat ik mijn voorraad e.d. afbouw kom ik heel ver.

 

 

Goede opmerking! En wat is de waarde van alle boedel die je in de loop van de tijd met privégeld hebt aangeschaft (auto bijvoorbeeld)? Als je alles wilt doen om een faillissement af te wenden: garagesale!

 

Zo snel mogelijk aanmelden bij de gemeente voor een minnelijkheidstraject zou ik zeggen. En daarna zo snel mogelijk de WSNP in, als dat al geaccepteerd wordt. Je bent pas 23 jaar, dus een paar jaar op minimum leven en daarna met een schone lei verklaring weer opnieuw het ondernemerschap oppakken. Maar dan op een goede en verantwoorde manier.

 

Ik heb hier ook nog een auto staan die z'n € 10.000 moet opbrengen en die staat inmiddels ook al te koop. Dus als er nog iemand op zoek is naar een andere auto?:) En als ik de tijd krijg van mijn schuldeisers moet dat lukken om zonder WSNP de boel recht te trekken. Ik moet er niet denken om een bewindvoerder o.i.d. te krijgen.

 

Ik heb besloten om ook weer de verhuur in te gaan, 4 dagen per week ga ik 40 uur (10 uur per dag) verhuren tegen een goed tarief. De overige 2 dagen ga ik dan verder met mijn eigen business. Een flinke stap terug maar dan kan ik wel weer gaan opbouwen, en als ik in de WSNP terecht kom zie ik die mogelijkheid niet.

 

Het mooiste was natuurlijk geweest als ik € 75.000 ergens kon lenen, dan zou ik geen stap terug hoeven doen wat mijn business betreft. Maar ik vrees dat dat echt niet gaat lukken.... of heeft iemand een idee van een instantie, maar als ik daar 10% rente moet gaan betalen is het ook dweilen met de kraan open...

Link naar reactie
  • 0

Wat is jouw business? Wat is de brutomarge op verkoop-inkoop? Wat zijn vaste kosten? Wat zijn verdere bezittingen? Je schrijft namelijk voorraad e.d.

 

Ik snap de verhouding omzet/kosten/resultaat/belasting/schulden totaal niet, maar ik ben dan ook geen boekhouder.

 

Volledig stoppen met dit verhaal en je fiscaal laten adviseren is mogelijk de enige oplossing. Alles wat je leent moet terugbetaald worden, daar kijk je echt op een vreemde manier tegen aan.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Wat is jouw business? Wat is de brutomarge op verkoop-inkoop? Wat zijn vaste kosten? Wat zijn verdere bezittingen? Je schrijft namelijk voorraad e.d.

 

Ik snap de verhouding omzet/kosten/resultaat/belasting/schulden totaal niet, maar ik ben dan ook geen boekhouder. Volledig stoppen met dit verhaal en je fiscaal laten adviseren is mogelijk de enige oplossing. Alles wat je leent moet terugbetaald worden, daar kijk je echt op een vreemde manier tegen aan.

 

Brutomarge in 2013 is 14 a 15% en vaste kosten zijn z'n 11.5%. Netto winst in 2013 was 3.6%. Ik zit in een business met weinig marge en waar een hoge omzet van belang is. Nu krijg ik de bruto en netto winst steeds verder omhoog. in 2014 is de brutomarge z'n 18% en vaste kosten 10%. Vandaar dat ik de omzet op 1 miljoen wil hebben om 80K winst schoon te hebben. Deze doelstelling wat de winst betreft haal ik nu al, alleen met een veel kleinere omzet van tot nu toe € 200.000. Met als gevolg een kleinere winst die eigenlijk niet voldoende is. Stel dat ik dit jaar € 350.000 omzet is mijn winst te laag om de achterstallige posten weg te werken.

 

Ik word nu goed fiscaal geadviseerd. Ik snap alleen niet goed met wat je bedoelt dat ik op een vreemde manier tegen lenen aankijk? Ik moet 75% van mijn opdrachten direct zelf financieren, de klant betaalt een gedeelte vooraf, wat ik ook gebruik voor de financiering van de opdracht, dat er met vreemd geld gefinancierd moet worden is nodig.

Het vermogen om zelf te financieren zelf opbouwen zou te lang duren.

 

Ik hoop dat het duidelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap de verhouding omzet/kosten/resultaat/belasting/schulden totaal niet, maar ik ben dan ook geen boekhouder.

 

Ik zit ook nog te puzzelen hoor.. Ik snap in elk geval de belastingschulden niet, zeker niet in verhouding tot genoemde winsten..

 

Als ik het even ietwat bot mag samenvatten lijkt het dat Adviesgezocht, een hele dure route naar (ondernemers)volwassenheid aan het nemen is..

Daar staat tegenover dat ik wel zie aan de vraagstelling en reacties dat er serieus aangepakt word. nog iets minder hopen en dromen, nu willen financieren lijkt op basis van de info hier voor mij een beetje op proberen een brandend huis te verzekeren..

 

Ik zal straks kijken of ik nog inhoudelijk iets gerichter kan schieten..

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij (anderen zullen het hier niet mee eens zijn misschien) werken er bij de belasting dienst ook echte mensen. Ik heb dat wel eens gehoord.

 

En met mensen kun je praten. Maar misschien is jouw bandje al een beetje grijsgedraaid bij ze dus denk je dat er geen heil meer in zit.

 

Maar je hebt nog tijd het onheil af te wenden. Waarom tik je niet gewoon 10.000euro af. ZSM.

 

Maak dan een afspraak met diegene die over jouw zaak gaat.

 

Waar een wil is is een weg maar het begint bij jou nu, je zult wat moeten laten zien, ook al is het minder dan ze verwachten.

 

In het slechtste geval ga je toch op het hakblok, in het beste geval redt je jouw bedrijf.

Link naar reactie
  • 0
Ik zit ook nog te puzzelen hoor.. Ik snap in elk geval de belastingschulden niet, zeker niet in verhouding tot genoemde winsten..

 

Bij inkoop uit buitenland binnen EU, betaal je geen BTW maar dit wordt afgedragen aan het eind van elk kwartaal. Deze BTW is in 2012 en begin 2013 een aantal keer misgegaan, waardoor er te weinig btw is berekend en aangegeven. Dit was z'n €15.000 en in eind 2013 kon ik doordat het misliep een kwartaalaangifte van €30.000 niet voldoen.

 

Als ik het even ietwat bot mag samenvatten lijkt het dat Adviesgezocht, een hele dure route naar (ondernemers)volwassenheid aan het nemen is..

Daar staat tegenover dat ik wel zie aan de vraagstelling en reacties dat er serieus aangepakt word. nog iets minder hopen en dromen, nu willen financieren lijkt op basis van de info hier voor mij een beetje op proberen een brandend huis te verzekeren..

 

Ja die gedachte is ook wel bij me opgekomen. Als het veel geld kost en langs een randje faillissement is dit een wijze les, wat ik echt niet wil is failliet gaan en in de WSNP terechtkomen!!!

 

Je stelling over een brandend huis ben ik met je eens. Al wil ik wel aangeven dat het eerste halfjaar van 2014 de winst hetzelfde is van in totaal 2013. Als ik deze lijn maar goed kan doorzetten dan ben ik wat dat aan gaat al aan het blussen ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Je bent naar mijn voorlopige inschatting helemaal niet in staat om pakweg 125.000 EURO op redelijke termijn af te lossen. Eén wanbetaler onder je klanten/projecten en je sleept je partner mee in een nog groter drama. In H1 2014 heb je 50.000 EURO bijgeleend.

 

Sterkte en veel wijsheid, natuurlijk moet je nu direct 'vechten' om schade/risico te verkleinen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Volgens mij (anderen zullen het hier niet mee eens zijn misschien) werken er bij de belasting dienst ook echte mensen. Ik heb dat wel eens gehoord.

 

En met mensen kun je praten. Maar misschien is jouw bandje al een beetje grijsgedraaid bij ze dus denk je dat er geen heil meer in zit.

 

Maar je hebt nog tijd het onheil af te wenden. Waarom tik je niet gewoon 10.000euro af. ZSM.

 

Maak dan een afspraak met diegene die over jouw zaak gaat.

 

Waar een wil is is een weg maar het begint bij jou nu, je zult wat moeten laten zien, ook al is het minder dan ze verwachten.

 

In het slechtste geval ga je toch op het hakblok, in het beste geval redt je jouw bedrijf.

 

Word al aan gewerkt. Wat de belasting betreft heb ik contact met de juiste mensen. Eind augustus moet ik met ze in onderhandeling. Een maand terug heb ik controle van de belasting gehad, omdat de belastingdienst de hoge btw aanslagen etc niet konden plaatsen. Conclusie na de hele boekencontrole: Geen enkele fout en een serieus groeiend bedrijf.

 

Je bent naar mijn voorlopige inschatting helemaal niet in staat om pakweg 125.000 EURO op redelijke termijn af te lossen. Eén wanbetaler onder je klanten/projecten en je sleept je vriendin mee in een nog groter drama.

 

Wat is redelijke termijn? als ik ergens 125.000 vandaan haal en daar een redelijke rente en aflossingstermijn 5-10 jaar moet dat prima te doen zijn denk ik.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Wat is redelijke termijn? als ik ergens 125.000 vandaan haal en daar een redelijke rente en aflossingstermijn 5-10 jaar moet dat prima te doen zijn denk ik.

 

Maar niemand gaat je die 125k lenen in deze situatie!

 

Hoeveel schuldeisers heb je naast de fiscus? Zijn er deurwaarders bij betrokken? Heb je nu afloscapaciteit en is dat helder op papier te zetten?

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Maar niemand gaat je die 125k lenen in deze situatie!

 

Hoeveel schuldeisers heb je naast de fiscus? Zijn er deurwaarders bij betrokken? Heb je nu afloscapaciteit en is dat helder op papier te zetten?

 

Daar ben ik inmiddels ook achter...

 

ik heb in totaal z'n € 35.000 naast de fiscus, ik kan z'n €15.000 tot €20.000 aan bezittingen verkopen wat ik ook wil gaan doen, en wat al te koop staat. Er ligt 1 vordering bij een incassobureau waar een regeling mee getroffen is.

 

Vaste Afloscapaciteit is of beter gezegd komt er. Wat ik nu wil gaan doen is mijzelf op urenbasis 4 dagen per week (40uur) weer gaan verhuren wat €5000 ex btw. per maand oplevert en dan houd ik nog 2 dagen per week over om mijn business verder en minder versneld uit te bouwen, wat natuurlijk ook inkomsten oplevert maar dit even buiten de €5000 gehouden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Vaste Afloscapaciteit is of beter gezegd komt er. Wat ik nu wil gaan doen is mijzelf op urenbasis 4 dagen per week (40uur) weer gaan verhuren wat €5000 ex btw. per maand oplevert en dan houd ik nog 2 dagen per week over om mijn business verder en minder versneld uit te bouwen, wat natuurlijk ook inkomsten oplevert maar dit even buiten de €5000 gehouden.

 

 

 

Zodra er duidelijk een afloscapaciteit is zou je met alle partijen ene minnelijke regeling kunnen proberen te treffen. Door openheid van zaken te geven en een goed onderbouwd,realistisch voorstel te doen over een aantal jaren heb je een kans dat zij instemmen. Die berekening zal gaan aan de hand van een VTLB ( Vrij Te Laten Bedrag) berekening. Daarin worden ook de inkomnsten van je partner meegenomen. Ga er dan vanuit dat je de aankomende jaren op bijstandsniveau zal moeten leven mocht je een kans maken op een akkoord bij al je schuldeisers.

 

Een voorstel doen nu er geen zekerheid is over je maandelijkse inkomsten heeft geen zin helaas.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Zodra er duidelijk een afloscapaciteit is zou je met alle partijen ene minnelijke regeling kunnen proberen te treffen. Door openheid van zaken te geven en een goed onderbouwd,realistisch voorstel te doen over een aantal jaren heb je een kans dat zij instemmen. Die berekening zal gaan aan de hand van een VTLB ( Vrij Te Laten Bedrag) berekening. Daarin worden ook de inkomnsten van je partner meegenomen. Ga er dan vanuit dat je de aankomende jaren op bijstandsniveau zal moeten leven mocht je een kans maken op een akkoord bij al je schuldeisers.

 

Een voorstel doen nu er geen zekerheid is over je maandelijkse inkomsten heeft geen zin helaas.

 

Oke duidelijk, als ik 2 a 3 jaar met weinig rond moet komen daar zal ik niet moeilijk over doen. Waar het mij voornamelijk om gaat als ik dan maar zie dat ik weer aan het opbouwen ben. Al moet ik privé op de centen letten maak ik me niet druk om. Dat gebeurt nu ook al, en het is nog een sport ook ;)! Zolang dat maar niet via de WSNP hoeft. Ik begin volgende week met het verhuren zoals gezegd, dus vanaf dat moment is er 'zekerheid' wat de 'vaste' inkomsten betreft

Link naar reactie
  • 0

Zodra er duidelijk een afloscapaciteit is zou je met alle partijen ene minnelijke regeling kunnen proberen te treffen. Door openheid van zaken te geven en een goed onderbouwd,realistisch voorstel te doen over een aantal jaren heb je een kans dat zij instemmen. Die berekening zal gaan aan de hand van een VTLB ( Vrij Te Laten Bedrag) berekening. Daarin worden ook de inkomnsten van je partner meegenomen. Ga er dan vanuit dat je de aankomende jaren op bijstandsniveau zal moeten leven mocht je een kans maken op een akkoord bij al je schuldeisers.

 

Een voorstel doen nu er geen zekerheid is over je maandelijkse inkomsten heeft geen zin helaas.

 

Oke duidelijk, als ik 2 a 3 jaar met weinig rond moet komen daar zal ik niet moeilijk over doen. Waar het mij voornamelijk om gaat als ik dan maar zie dat ik weer aan het opbouwen ben. Al moet ik privé op de centen letten maak ik me niet druk om. Dat gebeurt nu ook al, en het is nog een sport ook ;)! Zolang dat maar niet via de WSNP hoeft. Ik begin volgende week met het verhuren zoals gezegd, dus vanaf dat moment is er 'zekerheid' wat de 'vaste' inkomsten betreft

 

Zodra je zekerheid hebt over je inkomsten kan je het traject starten. Je kan wel alvast gesprekken aangaan met professionele partijen die dit kunnen gaan begeleiden. Ik zou dit, schuldeisers waaronder de fiscus accepteren dit vaak ook niet, niet zelf gaan opzetten.

 

Als je me je gemeente per PM stuurt kan ik kijken of de desbetreffende gemeente met een bepaald kantoor samenwerkt voor deze begeleiding.

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.