• 0

Hoe snel wordt BTW uitbetaald?

Beste hl'ers,

 

Ik ben een nieuwe ondernemer en in september gaan de deuren van mijn parfumerie open als er niks buitengewoons gebeurt. Al maanden ben ik bezig met de voorbereiding van mijn zaak en hierbij heb ik tot nu toe alleen maar kosten gemaakt. De belastingdienst is mij het één en ander dus verschuldigd.

 

Mijn boekhouder heeft voor de 2e kwartaal mijn belastingaangifte gedaan. Hierbij hoor ik een behoorlijk bedrag terug te krijgen en eigenlijk heb ik het geld wat ik hiervan moet krijgen eind deze maand nodig.

 

Mijn vraag is: Kan ik dit bedrag in augustus nog verwachten of bestaat er een kans dat het pas in september wordt uitgekeerd? Op de website van de belastingdienst heb ik niks kunnen vinden en ook google leverde voor mij geen resultaten op. Mijn excuses als ik het niet heb kunnen vinden.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Je krijgt binnen zes weken nadat we je aangifte hebben ontvangen een teruggaafbeschikking. Als je al langer wacht, kun je het beste met ons bellen (0800-0543). Mijn collega kan nakijken of er binnen afzienbare tijd een teruggaaf aan zit te komen.

 

Succes met je bedrijf!

 

Guido

Webcareteam Belastingdienst

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
  • 0

Als het je eerste btw aangifte was, of je eerste teruggaaf dan is het ook belangrijk om te zorgen dat de belastingdienst je bankrekeningnummer kent..

 

Desnoods moet je die alsnog zsm opgeven. om de uitbetaling te versnellen want in dat geval zorgt afwachten voor vertraging, je kunt ook even bellen om te vragen of het nummer bekend is of dat je dit alsnog moet opgeven..

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, daarvoor gelden andere termijnen. Bij de IB/PVV is dat vrij ingewikkeld, maar meestal krijg je binnen 3 maanden na aangifte bericht. Dat wil niet altijd zeggen dat je dan ook de teruggave krijgt. Wettelijk gezien mogen we over die aangifte 3 jaar doen, maar dat is vrij uitzonderlijk.

Suppleties handelen we over het algemeen binnen 3 weken af, maar zeker binnen 6 weken. In beide gevallen ontvang je het geld binnen 10 werkdagen na het bericht, als we je rekeningnummer kennen.

 

Nick

Webcareteam Belastingdienst

 

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
  • 0

Let erop dat de Belastingdienst een goed uitbetaal rekeningnummer van je heeft. Ik ben nu sinds februari bezig om een BTW teruggave te krijgen, wat langzaam ging door het woud van formulieren bij de Belastingdienst.

 

Dus ik zou sowieso even bellen voor de status, dan weet je meer! :)

 

Mee eens :) Bellen kan natuurlijk altijd. Dan weet je gelijk of alles goed is binnengekomen. Wellicht is de IB opgave wat verwarrend de 1e keer. Bij de BTW opgave kan eigenlijk weinig fout gaan.

 

Zelf eigenlijk nooit lang hoeven te wachten op een teruggave van de BD. Altijd netjes op tijd.

www.smartwatch-centre.nl/nl/samsung-galaxy-gear-kopen-prijs

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.