• 0

veel bezoek op website uit zuid-amerikaanse landen

Hopelijk is deze vraag niet eerder gesteld. Anders mijn excuses.

 

Ik merk de laatste weken en groeiend aantal bezoekers op mijn website uit zuid-amerikaanse landen. Bezoekers die 0 minuten op de website zijn volgens analytics en ook geen specifieke pagina's bezoeken. Oftewel, het zijn geen mensen, maar bots.

 

Op dit moment begin ik me af te vragen wat de consequenties zijn van deze 'bezoekers' en ik begrijp niet wat deze bezoekers als doel hebben. De bezoekers lijken geen zoekmachines te zijn.

 

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en of ik hier nadelen van kan ondervinden / me ertegen moet wapenen?

 

Dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

damn... ik zie nu dat het toch weer semalt.com en semalt.semalt.com zijn en ook nog een kambasoft.com. Vind het vreemd, want het staat toch echt geblocked in de htaccess en dat werkte voorheen ook maandenlang goed.

 

Geen idee waarom dat nu niet meer werkt. Ik ga maar eens expirimenteren.

 

thanks!

Link naar reactie
  • 1

Alles werkt weer naar behoren. Ik bleek per vergissing een verkeerd bestand te hebben teruggezet.

 

Heb gelijk de rewriterules verbeterd. Voor wie hetzelfde probleem heeft; deze regels in je .htaccess plaatsen en zowel semalt.com als kambasoft.com als savetubevideo.com, alledrie met alle variaties, worden geblocked.

 

 

## BLOCK SEMALT.COM

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_REFERER} ^http(s)?:\/\/(.*\.)?semalt\.com.*$ [NC]

RewriteRule .* - [F]

 

### BLOCK KAMBASOFT.COM

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_REFERER} ^http(s)?:\/\/(.*\.)?kambasoft\.com.*$ [NC]

RewriteRule .* - [F]

 

### BLOCK SAVETUBEVIDEO.COM

RewriteEngine on

RewriteCond %{HTTP_REFERER} ^http(s)?:\/\/(.*\.)?savetubevideo\.com.*$ [NC]

RewriteRule .* - [F]

Link naar reactie
  • 0

Tip: naast het blokkeren van spiders en bots via robots.txt of .htacces kun je deze tegenwoordig ook uit je weergave filteren in Google Analytics:

 

Beheerder > Dataweergave > Instellingen weergeven > Vink "Alle treffers van bekende bots en spiders uitsluiten" aan > Opslaan.

Link naar reactie
  • 0

Nee, voorheen deed je dat met IP -en uitsluitingsfilters etc. Nu middels een simpele checkbox filteren uit de dataweergave. Het is ook geen "probleem", het enige nadeel is dat spiders/bots hits veroorzaken en geen werkelijk verkeer zijn.

 

Na het inschakelen zou je een afname in traffic moeten zien. De data is hierdoor een stuk accurater, je krijgt een betrouwbaarder beeld van je werkelijke traffic (ofwel menselijk verkeer). Sommige cijfers suggeren zelfs dat 1/3 van alle web traffic afkomstig is van geautomatiseerde bots. Het is dus zeker aan te raden.

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg regelmatig bezoekers uit Zuid-Amerika die als "referral" in Google Analytics staan, hoewel op de daarbij genoemde sites duidelijk geen link naar mijn website staat. Dat gaat dan bijvoorbeeld om een website van een kapper of een tandartspraktijk. Omdat het steeds andere domeinnamen zijn, zijn die dus niet te blokkeren met htaccess.

 

Ik vraag me af of het dan om marketingbureaus gaat die het bezoek aan die websites proberen omhoog te schroeven. En als dat het geval is, hebben die dan toegang tot de beheeromgeving van die sites om dit op die manier te kunnen doen?

 

Het lijkt me overigens weinig effectief om zo reclame te maken voor een kapper in Brazilië. Tenzij ze aan hun klant alleen de bezoekersaantallen laten zien en niet waar die vandaan komen.

Link naar reactie
  • 0

Sommige cijfers suggeren zelfs dat 1/3 van alle web traffic afkomstig is van geautomatiseerde bots. Het is dus zeker aan te raden.

 

Dat is een beetje afhankelikj van hoe je traffic definieert. Als je het hebt over dataverkeer in de zin van gigabytes zal het niet zoveel zijn. Als je ermee doelt op 'hits' dan zal het aardig in de buurt zitten.

 

Als je op je website beschikt over server-side statistieken dan zie je veel meer langs komen dan je met analytics ziet. Dat komt onder meer omdat bots normaliter geen javascripts uitvoeren, geen tracking pixels laden en dergelijke.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben dagelijks bezoek uit Rusland. Allemaal bouncers.

Bezoekers met "forum" en "darodar" in de url? Ik heb dat vorige maand gehad. Volgens berichten op internet blijken dat niet eens echte bezoekers te zijn, maar komen ze van een spammer die via een trucje met jouw GA-code een fictief bezoek in Google Analytics weet te krijgen.

 

Blokkeren via htaccess blijkt in dit geval ook niet te lukken (logisch, als het niet om een echt bezoek gaat).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb weer een nieuwe: 20 bezoekers binnen een minuut, referral vanaf simple share buttons punt com en afkomstig uit Amerika, China, Duitsland, Canada, Spanje, Frankrijk, Engeland, Japan en Taiwan. Lijkt ook weer zo'n bezoeker die niet echt fysiek op je site is geweest, maar het hiervoor genoemde google trucje gebruikt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.