Een tijd geleden heb ik een bestelling gedaan in het buitenland, welke verzonden was via een transport bedrijf.
Ik was niet op de hoogte dat de leverancier BTW moest betalen en deze bij mij in rekening zou brengen.
Verder geen probleem, want ik kan die BTW terug vorderen.
Het pakket is op ons bezoekadres afgeleverd, de factuur schijnt ook hier te zijn afgeleverd, maar ik heb hier geen brievenbus, dus post wordt, als de TNT, het goed doet terug gezonden naar de afzender.
Uiteindelijk kreeg ik een aanmaning, die de postbode, bij de buren heeft afgeleverd, toen ik deze brief kreeg heb ik meteen contact op genomen met het transport bedrijf, deze zouden de fout herstellen en de factuur naar het postadres sturen.
k heb toen aangegeven dat ik zonder factuur geen betalen verricht, een kopie van de factuur via een E-mail bericht was niet mogelijk.
Toen dit na twee weken nog niet geregeld was, heb ik ze nogmaals gebeld, er bleek toen nog niets te zijn ondernomen.
Nu heb ik mail contact met een incassobureau, die allerlei kosten in rekening wil brengen.
Uiteraard ga ik hier niet mee akkoord.
De factuur die zij als bewijs aanvoeren heeft nog het adres van de opslag en niet het postadres.
In de laatste E-mail zeggen zij het volgende:
Cliënte werkt met gegevens welke door de verzender kenbaar zijn gemaakt. De gegevens welke bij de verzender bekend zijn, zijn door u als besteller doorgegeven.
Het is voor ************** financieel en administratief niet mogelijk, niet wenselijk en niet verplicht de gegevens welke kenbaar worden gemaakt te verifiëren.
Klopt dat?
Nu ik eindelijk een factuur heb zal ik de betaling van het openstaande bedrag ook gewoon voldoen.
Ik voel er alleen weinig voor om de incassokosten te betalen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Zomaar iemand
Zomaar iemand
Een tijd geleden heb ik een bestelling gedaan in het buitenland, welke verzonden was via een transport bedrijf.
Ik was niet op de hoogte dat de leverancier BTW moest betalen en deze bij mij in rekening zou brengen.
Verder geen probleem, want ik kan die BTW terug vorderen.
Het pakket is op ons bezoekadres afgeleverd, de factuur schijnt ook hier te zijn afgeleverd, maar ik heb hier geen brievenbus, dus post wordt, als de TNT, het goed doet terug gezonden naar de afzender.
Uiteindelijk kreeg ik een aanmaning, die de postbode, bij de buren heeft afgeleverd, toen ik deze brief kreeg heb ik meteen contact op genomen met het transport bedrijf, deze zouden de fout herstellen en de factuur naar het postadres sturen.
k heb toen aangegeven dat ik zonder factuur geen betalen verricht, een kopie van de factuur via een E-mail bericht was niet mogelijk.
Toen dit na twee weken nog niet geregeld was, heb ik ze nogmaals gebeld, er bleek toen nog niets te zijn ondernomen.
Nu heb ik mail contact met een incassobureau, die allerlei kosten in rekening wil brengen.
Uiteraard ga ik hier niet mee akkoord.
De factuur die zij als bewijs aanvoeren heeft nog het adres van de opslag en niet het postadres.
In de laatste E-mail zeggen zij het volgende:
Klopt dat?
Nu ik eindelijk een factuur heb zal ik de betaling van het openstaande bedrag ook gewoon voldoen.
Ik voel er alleen weinig voor om de incassokosten te betalen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46883-discussie-over-incassokosten-na-ontbrekende-factuur/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag