Aanbevolen berichten

Je kan ook nog een canon kantoormachine twv 4000 euro krijgen.

Maar let op:

 

De afname van een Canon servicecontract is verplicht. Dit servicecontract bestaat uit alle service, incl. verzekering, onderhoud en toner tot een jaarlijks volume van 12.000 afdrukken. De kosten op jaarbasis bedragen € 400,- excl. BTW, gedurende een periode van 5 jaar. Eenmalige kosten voor aflevering, installatie en incl. instructie zijn € 143,-. Stroom en papier zijn hierbij uiteraard voor eigen rekening. De kosten voor eventuele meerafdrukken bedragen € 0,033 cent per stuk.    

 

Het kost je dus nog sowieso 2143 euro aan service :(

Link naar reactie

Heel goed initiatief maar voor zo'n rijke bank als de ING is het bedrag wel erg laag hoor ::)

 

maar 10K netto is wel vel geld hoor! ik weet niet wat voor rendement je maakt, maar stel dat je 5% nettowinst in een jaar draait, moet je voor 10K netto wel 200K omzet binnenhalen

 

Plus: als je meedoet: free publicity!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Zeker, de prijs is echt niet verkeerd hoor.

 

Naast dat je GRATIS geld krijgt, en een hoop publiciteit, is het ook erg handig voor als je nog meer geld nodig hebt om te investeren.

Ik denk dat veel mensen wel bereid zijn te investeren als je hebt gewonnen.

 

Normaal gesproken ook wel natuurlijk, want het is een goed plan. Maar het vertrouwen van een jury hebben is altijd meegenomen natuurlijk.

 

Kan je ergens ook de winnaar van vorig jaar vinden?

Link naar reactie

Zeker, de prijs is echt niet verkeerd hoor.

 

Naast dat je GRATIS geld krijgt, en een hoop publiciteit, is het ook erg handig voor als je nog meer geld nodig hebt om te investeren.

Ik denk dat veel mensen wel bereid zijn te investeren als je hebt gewonnen.

 

Normaal gesproken ook wel natuurlijk, want het is een goed plan. Maar het vertrouwen van een jury hebben is altijd meegenomen natuurlijk.

 

Kan je ergens ook de winnaar van vorig jaar vinden?

 

Het valt mij op dat bij veel wedstrijden van die publiciteit weinig terecht komt. Zoeken naar vorige winnaars is er weinig bij ???

 

Ook valt het mij op dat er weinig contact mogelijkheden zijn met winnaars en eventuele deelnemers, terwijl iedereen roept "ondernemen is netwerken" wordt een contact mogelijkheid bijna overal vergeten.

 

Misschien een mooi item voor HigherLevel.

Prijswinnaars opsnorren en op HL hun verhaal laten doen.(nieuwsbrief ?)

Dan heeft HL ook iets aan de wedstrijden businessplan schrijven.

 

Vreemd selectie crtiterium eigenlijk, ondernemen is toch wel iets meer dan met word en excel overweg kunnen ;)

Link naar reactie
Ik denk dat veel mensen wel bereid zijn te investeren als je hebt gewonnen.

 

Kijk dat is een goede insteek daar had ik nog niet aan gedacht. Dat extra kapitaal heb je zeker nodig het eerste of wellicht ook nog voor het tweede jaar want het valt het staat natuurlijk wanneer je winst gaat maken.

 

Bijvoorbeeld met 10.000 euro heb je nog geen bedrijf opgestart hoor althans niet zoals ik een bedrijf opstart dan. Alleen al een goede website bijvoorbeeld die interactief draait met alle toeters en bellen + betaalmogelijkheid, beetje voorraad, provider, zelf een beetje eten ??? en hosting ben je in 2 maanden zo door die 10.000 euro heen :o

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie

vergeet niet dat het bij ondernemen om marketing en verkoop gaat. marketing betekent o.m.: contactmomenten creeeren en lawaai maken.

 

als je wint kan je dus ZELF zorgen dat je zoveel mogelijk media-exposure krijgt en al je klanten en prospects er van af weten.

 

schrijf persberichten naar (lokale ) media, zet het op je website, in je email signature, nodig journalisten uit, organiseer een open dag/feest, waarbij je al je prospects, klanten, personeel + aanhang, concullega's etc etc uitnodigt.

 

hou een speech over hoe je tot hier bent gekomen, laat je beste klant wat vertellen, hapje+drankje, en het is letterlijk een feest.

 

daarna stuur je alle media een verslag van de party, inclusief foto's en je hebt wéér een contactmoment.

 

doe het zelfde met de gasten die wel op je feest waren en bedank ze.

 

stuur degenen die niet gekomen zijn een brief met een foto en een verhaaltje over wat ze gemist hebben.

 

je zult verbaast zijn over hoeveel (pers) aandacht je kan creeeren.

 

Kortom: je moet het ZELF doen. en nu maar winnen!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Hmm, niet alle plannen zijn gebaat bij veel publiciteit. Er bestaat ook nog zoiets als "over exposure". Als investeerders al van een plan "gehoord" hebben, hebben ook vaak al een (voor)oordeel klaar en willen niet meer serieus naar het plan kijken. "waarom heeft iemand anders het nog niet gefinanciert?". Ook richting de markt is vroegtijgige interesse niet altijd gewenst. Er gaat impliciet een belofte van uit. Als je een mooi product aankondigd, willen de trentsetters het graag hebben. Als ze te lang moeten wachten haken ze af en raken teleurgesteld. Als het product vervolgens op de markt komt, moet het verkocht worden aan de markt volgers, terwijl er niets te volgen valt.

 

Publiciteit is niet goed of slecht, maar je moet het moment wél goed kiezen.

 

Daarnaast, als ik investeerder was zou ik nooit de nummer één financieren. Die hebben namelijk de indruk dat ze er al zijn, terwijl ze nog moeten beginnen. De nummer twee daaentegen is vaak net zo goed, maar die hebben het gevoel dat ze nog beter zijn best moet doen. 8)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Daarnaast, als ik investeerder was zou ik nooit de nummer één financieren. Die hebben namelijk de indruk dat ze er al zijn, terwijl ze nog moeten beginnen. De nummer twee daaentegen is vaak net zo goed, maar die hebben het gevoel dat ze nog beter zijn best moet doen.

 

Dat ben ik niet met je eens hoor. Als je als investeerder slim bent dan blijf je grote lijnen zien en kijk je overal doorheen en baseer je je op de feiten dus het plan. Die eventuele exposure kun je als investeerder ook naar je toe trekken. Het valt en staat met een goed plan en dat kan nummer 1, 2 of 3 zijn. Het is maar net hoe die investeerder zijn geld wil beleggen en waarin en of dit op de korte of langere termijn is. Als er geld te verdienen is dan zijn ze er als de kippen bij ;D

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie

Hmm, niet alle plannen zijn gebaat bij veel publiciteit. Er bestaat ook nog zoiets als "over exposure". Als investeerders al van een plan "gehoord" hebben, hebben ook vaak al een (voor)oordeel klaar en willen niet meer serieus naar het plan kijken. "waarom heeft iemand anders het nog niet gefinanciert?". Ook richting de markt is vroegtijgige interesse niet altijd gewenst. Er gaat impliciet een belofte van uit. Als je een mooi product aankondigd, willen de trentsetters het graag hebben. Als ze te lang moeten wachten haken ze af en raken teleurgesteld. Als het product vervolgens op de markt komt, moet het verkocht worden aan de markt volgers, terwijl er niets te volgen valt.

 

Publiciteit is niet goed of slecht, maar je moet het moment wél goed kiezen.

 

Daarnaast, als ik investeerder was zou ik nooit de nummer één financieren. Die hebben namelijk de indruk dat ze er al zijn, terwijl ze nog moeten beginnen. De nummer twee daaentegen is vaak net zo goed, maar die hebben het gevoel dat ze nog beter zijn best moet doen. 8)

 

Daarnaast is die exposure natuurlijk ook "goed" voor de organisator.

Politiek speelt hier dus ook een rol, al zal dit stellig ontkend worden.

Maar ja "iets wat levens kan redden", of een hulpmiddel die het leven veraangenaamd, één keer raden wie er wint.

 

Wat dat betreft ben ik het met de Witte eens, ik vraag mij zelfs af, of we niet bezig zijn winnaars aan te wijzen die ondernemingsplannen kunnen schrijven i.p.v. starters op weg helpen.

Link naar reactie

<>

 

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het mee doen aan een ondernemers wedstrijd helpt wel degelijk bij het vormgeven van je plan. Een goede wedstrijd bestaat uit een aantal rondes, zoals die van NewVenture bijvoorbeeld (1.Idee, 2. haalbaarheid, 3.plan) Met name tussen fase 2 en 3 kun je van zinnige feedback genieten. Vergeet ook het netwerk niet dat om je heen ontstaat, voor je het weet heb je ook nog eens klanten, dan kun je echt niet meer terug:-)

 

Aan een goed ondernemingsplan druipt de daadkracht er dusdanig van af dat je het bijna niet kunt simuleren, zeker niet in een eind presentatie.

 

Bovendien, als het een goed plan is, loop je op een gegeven moment toch tegen de juiste mensen aan om het plan uitgevoerd te krijgen

 

Sommige wedstrijden keren de prijzen overigens alleen uit als je het plan ook werkelijk gaat uitvoeren. www.bidchallenge.org doet dat bijvoorbeeld. maar ook het winnen van een prijs waarbij een website voor je wordt gebouwd. Je zult dan wel door moeten gaan:-)

 

Als je eenmaal een wedstrijd wint, krijg je de smaak wel te pakken. Dat is waar:-)

 

Perry

Link naar reactie

Dat ben ik niet met je eens hoor. Als je als investeerder slim bent dan blijf je grote lijnen zien en kijk je overal doorheen en baseer je je op de feiten dus het plan. Die eventuele exposure kun je als investeerder ook naar je toe trekken. Het valt en staat met een goed plan en dat kan nummer 1, 2 of 3 zijn. Het is maar net hoe die investeerder zijn geld wil beleggen en waarin en of dit op de korte of langere termijn is. Als er geld te verdienen is dan zijn ze er als de kippen bij ;D

 

Kijk Denise, hier verschillen we nu fundamenteel van mening. Jij denkt dat een investeerder aan een plan kan zien of een initiatief succesvol zal zijn. Laat ik je uit de droom helpen. Helemaal niemand kan aan een plan zien of het succesvol zal zijn. Succes moet gemaakt worden! En wel dor de ondernemer. Voor goede investeerders geld dat de persoon van de ondernemer zwaarder telt dan een plan.

 

Je kan overigens wél zien aan een plan of het NIET succesvol zal zijn.

 

@Merkava, ik ben het helemaal met je eens (voor de verandering ;D).

 

@Perry, ook helemaal mee eens.

 

Dus verbind niet te veel conclusies aan de uitkomst van een businessplannenwedstrijd. Het is vooral een leuke exercitie voor de (aspirant) ondernemers en een beetje startkapitaal is nooit weg. Voor de rest gaat het toch voornamelijk om de meerdere eer en glorie van de initiatiefnemers/organisators/sponsors. Geef dat nou eens gewoon toe. Niemand vind dat erg.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Daarnaast, als ik investeerder was zou ik nooit de nummer één financieren. Die hebben namelijk de indruk dat ze er al zijn, terwijl ze nog moeten beginnen. De nummer twee daaentegen is vaak net zo goed, maar die hebben het gevoel dat ze nog beter zijn best moet doen. 8)

 

Ik denk dat investeerders alleen in nummer 1's investeren. Waarom zouden ze het risico nemen met een nummer 2?

Link naar reactie

<>

 

Tuurlijk! Doch het zou mij een biet zijn wie de wedstrijd uitschrijft, moet wel een beetje body hebben, als die prijs maar waar gemaakt kan worden.

 

Begrijp trouwens niet waarom er niet meer wedstrijden worden uitgeschreven, het is een schitterende lead generator voor zowel hosting providers, banken als informal investors. De laatste wedstrijd waar ik aan deel nam door de hosting provider bracht hen uiteindelijk zo'n 100 nieuwe klanten op en die hebben allemaal een website nodig:-)... Daar kun je echt geen reclame campagne tegen over zetten!

 

Meer ondernemers wedstrijden dus!

 

Perry

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.