[Artikel] ZZP Netwerk Nederland pleit voor 3 jaar geen belasting voor starters

Aanbevolen berichten

allemaal een standaard basis inkomen (...) en als je dat niet genoeg vindt mag je gaan werken.

http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2013-2014/de-noodzaak-van-een-utopie.html Zeer interessant

 

Leuke bijdrage. Met een link kun je soms meer zeggen dan met een heel betoog.

 

Maar werken doen mensen niet alleen maar als ze niet genoeg financiën hebben. Zelf ken ik niemand die niets doet. Werken zonder er geld mee te verdienen, dat zie ik veel. Vrijwilligerswerk, klusjes voor buren en bekenden doen, zonder betaling te vragen. Maar ook nog steeds het werk waarvoor traditioneel nooit is betaald. En een beetje bijverdienen is ook populair.

 

In de huidige opvatting van economie, wordt onbetaald werk niet geteld. Toch is het een belangrijk deel van alle werk dat wordt gedaan en waarschijnlijk zelfs onmisbaar voor de dingen die we wel tellen in de gangbare economische modellen.

 

Link naar reactie

Zo'n cultuur verandering heb ik al eens gezien.

 

In de 60-70 er jaren vorige eeuw, waren er veel mensen die minder belang hechtten aan betaling dan aan zinvolle tijdsbesteding. Omdat mijn ouders vonden dat ik op mijn 15e met ontheffing van leerplicht geld moest gaan verdienen, was ik genoodzaakt om mijn middelbare school opleiding in de avond uren te doen, nadat ik geld had verdiend voor mijn ouders. Pas na die langere weg om de vooropleiding te behalen, kon ik aan een universitaire studie beginnen. Daardoor was ik redelijk wat ouder dan mijn mede studenten. Tijdens die opleiding zag ik de studentenpopulatie omslaan naar zeer materialistisch. In een paar jaar tijd werd niet meer de inhoud van de studie belangrijk, maar vooral het financiëel perspectief dat het diploma zou bieden.

 

Dat gebeurde redelijk snel. Een andere omslag kan (dus ?) ook vrij snel plaatsvinden.

Link naar reactie

Zo'n cultuur verandering heb ik al eens gezien.

 

In de 60-70 er jaren vorige eeuw, waren er veel mensen die minder belang hechtten aan betaling dan aan zinvolle tijdsbesteding. Omdat mijn ouders vonden dat ik op mijn 15e met ontheffing van leerplicht geld moest gaan verdienen, was ik genoodzaakt om mijn middelbare school opleiding in de avond uren te doen, nadat ik geld had verdiend voor mijn ouders. Pas na die langere weg om de vooropleiding te behalen, kon ik aan een universitaire studie beginnen. Daardoor was ik redelijk wat ouder dan mijn mede studenten. Tijdens die opleiding zag ik de studentenpopulatie omslaan naar zeer materialistisch. In een paar jaar tijd werd niet meer de inhoud van de studie belangrijk, maar vooral het financiëel perspectief dat het diploma zou bieden.

 

Dat gebeurde redelijk snel. Een andere omslag kan (dus ?) ook vrij snel plaatsvinden.

 

Lijkt me een zwaren weg respect.

 

Ja de mens kan snel omslaan inderdaad maar zou er niet een kern zijn?

Of is deze kern die ik nu zie slechts een illusie en puur de culturele tijds geest waar we in leven.

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
Ja de mens kan snel omslaan inderdaad maar zou er niet een kern zijn?

Of is deze kern die ik nu zie slechts een illusie en puur de culturele tijds geest waar we in leven.

 

Waarschijnlijk is er ook zoiets als media invloed en het "sociaal gewenst" antwoord. De media hebben dan eens aandacht voor mensen met de ene levenshouding en daarna weer voor iets anders. Ze plakken er graag ook een etiket op. Groepsdieren conformeren zich dan weer graag aan de gestelde norm.

 

Hoe mensen echt denken is geen constant gegeven.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 305 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.