• 0

Aangifte inkomstenbelasting ouder dan 5 jaar?

Vorige maand kreeg ik een brief van de belasting dat er een verschil zat tussen mijn aangifte omzetbelasting en inkomstenbelasting uit 2012. Na alles uitgezocht te hebben bleek dat ik een fout had gemaakt met de verlegde btw aftrekken bij Adwords. Dit fout heb ik herstelt en het bleek in mijn voordeel te zijn voor zowel de omzetbelasting als de inkomstenbelasting.

 

Ik ben er echter achter gekomen dat ik dit fout sinds 2007 maak. De suppletie omzetbelasting voor 2007 t/m 2013 zijn ingediend. Maar voor de inkomstenbelasting kan ik bij de belastingdienst niet verder terug dan 2009.

 

Hoe kan ik alsnog de correcte aangifte inkomstenbelasting doen voor 2007 en 2008?

 

p.s. via Google kan ik wel de oude installatiebestanden vinden, maar weet niet of dit de correcte werkwijze is. Op de website van de belastingdienst staat dat ik maar tot 5 jaar terug het kan doen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Recent heb ik voor een nieuwe cliënt nog een aangifte IB van 2007 en 2008 voor de zekerheid ingediend i.v.m. "vergeten hypotheekrente" . Ook hier kwam een standaard antwoord van de belastingdienst dat de 5 jaarstermijn is verstreken en dat de gecorrigeerde aangifte (c.q. ambtshalve bezwaar) niet meer in behandeling werd genomen. Overigens had ik dit ook wel verwacht.

 

M.a.w. je kunt het altijd wel proberen maar de kans op succes is in dit geval ver te zoeken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.