• 0

Hardware Webshop beginnen (13 jaar)

Ik heb veel ervaring met computers bouwen en heb er ook aardig wat verkocht leverde me €300,- winst op ! omdat ik geen winst hoef te maken. Dus ik zou wel een webshop willen beginnen met Computers die ik in elkaar zet en met wat hardware onderdelen ik doe het met dropshipping. voorraad is niet nodig en hoef er geen winst op te maken en doe het voor de lol. Ik weet dat het moeilijk is maar ik wil het toch proberen. Ik ben 13 jaar en ik moet het nog aan mijn ouders presenteren die moeten mij bij de KvK inschrijven. alleen mijn ouders zullen me uitlachen. hoe kan ik het aanpakken en hun overtuigen?

 

mvg, deniol

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zouden je ouders je uitlachen? Ook niet aardig van hun dan. Maar ik denk dat je met een goede presentatie een boel kunt bereiken. Vertel er bij dat ze er niets aan verliezen en onderbouw dat dan ook. Zeg er gelijk dan bij dat je in het vervolg ook geen zakgeld meer hoeft. Wellicht raken ze dan helemaal overtuigd (nee hoor, geintje :) ). Heb je misschien een oudere vriend/kennis, die jou kan helpen met je ouders te overtuigen? Kvk inschrijving en bij de belastingdienst aanmelden is nog het minste, maar kost je verder ook niets meer dan een beetje tijd. Je doet het met dropshipping, dus ook geen gedoe met voorraad enzo. En heb je eventueel al een mooie webwinkel online, die je aan je ouders kunt laten zien? Veel succes.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Dat klinkt als een stoer plan - had ik dat maar gedaan toen ik 13 was, dan inmiddels heel veel over het hebben van een bedrijf geleerd.

 

Een hele slimme Amerikaanse professor die Clayton Christensen heet heeft wel eens gezegd dat een bedrijf alleen succesvol kan zijn als het iets anders kan doen dan andere mensen in dezelfde markt, in jouw geval dus de hardware markt.

 

Hij gaf daarbij 3 manieren van anders die tot succes zouden lijden:

 

- je doet iets beter dan de concurrent (jouw computers zijn veel sneller, gaan nooit kapot, of je website is veel makkelijker te gebruiken)

 

- je doet iets sneller dan de concurrent (als je bij jou een computer besteld is hij er morgenochtend)

 

- je doet iets goedkoper dan de concurrent (jouw computers kosten maar 250 euro en die van de concurrent 300 euro)

 

Dat laatste is een beetje gevaarlijk, want misschien kan de concurrent wel weer goedkoper etc. Mijn advies is dan ook dat je met je bedrijfje nu en altijd in de toekomst nadenkt over hoe je beter en sneller kan zijn dan de concurrenten.

 

Heel veel succes ermee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.