• 0

Weet je de gegarandeerde methode om bij je ideale klant aan tafel te komen?

Je hebt een geweldig idee, een fantastische dienst of een bijzonder product. Maar je raakt het aan de straatstenen niet kwijt.

 

Een goed idee, mooie dienst of product is niet genoeg voor een goede omzet. Daarvoor moet je met je klant in contact komen, en dat vaak het probleem.

 

Hoe krijg je je voet tussen de deur? Hoe kom je voorbij de secretaresse of afdeling inkoop? Je wilt binnenkomen zodat je verbinding kunt maken en een relatie kunt opbouwen. Maar ja, zover kom je niet eens!

 

En hoe weet je eigenlijk dat jouw briljante idee, jouw dienst of product wel gewild is? Dat weet je waarschijnlijk niet! Je vindt het zelf vaak geweldig maar echt weten of er vraag naar is blijft vaak giswerk.

 

De beste, de numero uno, top of the Bill methode is het houden van een interview. Met een interview kom je niet alleen aan tafel bij je ideale klant, je leert meteen waar wel of geen vraag naar is en hoe ze dat formuleren. Wat als je de woorden gebruikt van je klanten, schiet je omzet omhoog!

 

Tijdens het interview, dus terwijl je met je ideale klant aan tafel zit, is er ruimte voor meer. Je kunt spontaan vragen stellen die meer te maken hebben met jou en jouw product of dienst.

 

Je kunt over jouw expertise, idee of product vertellen. En dat niet alleen, je kunt het vertellen aan iemand die geïnteresseerd is. Hij of zij heeft je toch uitgenodigd om langs te komen voor je interview!

 

Dus ben je een meubelmaker, dan maak je een interview over meubels. Over de kleuren die mensen willen, de ideale hoogte en stoffering.

 

Ben je meer van de diensten, dan zet je een interview op over jouw diensten. Stel je bent een makelaar, dan stel je vrGen over wat mensen prettig of onprettig vinden bij makelaars, wat ze vinden van commissies, bonusregelingen, etc.

 

Het maken van een interview zorgt er niet alleen voor dat je bij jouw ideale klant letterlijk binnenkomt. Het zorgt ook voor een verdieping van jouzelf en je expertise omdat je er heel geconcentreerd mee omgaat.

 

Het opzetten van een interview is best lastig. Wat vraag je wel, wat niet? Welke vragen zijn zinvol, welke niet? Geef je niet teveel weg, zeker bij dienstverleners een groot probleem! Stoot je mensen niet tegen het hoofd? Ben je niet te opdringerig of verkoperig? Pfffffff....!

 

Een goed opgezet interview bevat de juiste vragen. En die geven antwoord op jouw meest prangende vragen! Op wat jouw klant wil, hoe ze dat willen en hoe ze dat normaliter krijgen. Zelfs vragen over prijzen kunnen een onderdeel uitmaken van je interview.

 

Het houden van interviews bespaart je ook nog eens heel veel tijd! Natuurlijk kost het maken je tijd. Maar dat is eenmalig! Natuurlijk kost het houden zelf je tijd! Masr wel tijd besteed aan potentiele en geïnteresseerde lead.

 

Heel wat effectiever dan netwerksessies aflopen in de hoop dat je iemand vindt die je dienst of product wil kopen. Netwerken is ook goed, nodig zelfs, en ook leuk. Maar dan wel voor de juiste redenen. In een ander artikel vertel ik je precies hoe je effectief netwerk.

 

Dus, even alles op rij. Wil jij in contact komen met je ideale klant? Wil je weten waar jouw klant behoefte aan heeft? Wil je precies weten wat wel verkoopt en wat niet?

Het houden van een interview is een exclusieve én de meest effectieve methode om alles te weten te komen!

 

En met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb je dan ook meteen je eerste idee, product of dienst verkocht. Hoe geweldig zou dat zijn?! Het is allemaal mogelijk met een doordacht diepte-interview!

 

Succes!

 

Michael

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een interview voor wat? Als je geen serieuze aanleiding hebt om een interview voor te doen, dan denk ik niet dat veel prospects (of gatekeepers) op je zitten te wachten. Het is een leuk idee om relaties op een goede manier extra in de zon te zetten (vb. met een relatiemagazine waarin je klanten aan het woord laat), maar als salestechniek lijkt me dat de moeite die je in deze omtrekkende beweging steekt, beter in een echte salespoging kunt stoppen. Want na het 'interview' heb je nog geen beeld van behoeften, fase, budget en dergelijke, en is het maar de vraag of men het wel interessant vindt als je daarná alsnog je verkoop probeert te doen.

 

P.S. Ik heb je overigens wel een reus gegeven voor het stimuleren van ideeën, dus dit is mer bedoeld om er wat vraagtekens bij te zetten dan om de discussie niet aan te gaan :)

Link naar reactie
  • 0

Een interview is gewoon een heel goede manier om bij je potentiële klant in front of mind te komen, je hoeft er geen moeite voor te doen en je bypasses alle gatekeepers. Daarnaast een geweldige manier om ook meteen in depth marktonderzoek te doen. Juist voor behoeften, fase, budget, etc. Als je niet eerder een zo'n interview hield zul je versteld staan van de effecten. Dat wilde ik graag delen.

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar nogmaals, een interview voor wat? Kun je je aanpak eens delen, hoe doe je het nu precies? Je belt (of mailt?) een potentiële klant, vertelt hem dat je een interview wilt houden (waarvoor?) en hem hiervoor geselecteerd hebt (met welke reden?). Stel, je mag langskomen, maak je dan aantekeningen? Wat doe je daarmee? Wat doe je na afloop?

 

Kortom, ik denk dat we meer willen weten om het idee meer op waarde te schatten :)

Link naar reactie
  • 0

Ah, duidelijk. Nou, stel je wil een bepaalde dienst in de markt zetten, enerzijds kijken of er markt voor is, anderzijds ook meteen je dienst onder de aandacht brengen. Dan zet je een questionaire of interview op en vraagt simpelweg aan geïnteresseerden, bijvoorbeeld via je netwerk, of je met hen een interview kan houden.

 

Tijdens het interview stel je allerhande vragen die jou helpen een (nog) beter product te maken, en je hoort wel aan de antwoorden of je dienst aansluit. Met een paar gerichte vragen kun je uitvragen of zij behoefte zouden hebben aan zo'n dienst en hoe ze dat dan zouden willen. Is het antwoord nee, geen punt, je hebt nog steeds een geweldig marktonderzoek gedaan en je zit in front of mind. Is het ja, dan kun je meteen je aanbod doen. Kans dat dit wordt aangenomen is vele malen hoger dan anders. Ze waren immers als geïnteresseerd. Daarbij is jouw status als kenner ook nog eens toegenomen.

 

Zoals ik al zei, het is even wennen zo'n aanpak maar als je het doet zul je versteld staan van het effect ervan. Helpt dat om het idee beter tot zijn recht te laten komen?

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie
  • 0

Oh ja, over je aantekeningen en je doel moet je even goed nadeken zodat je dat duidelijk kunt uitleggen. Ik maak altijd aantekeningen en vertel dat ik ermee wil gaan doen. Verder bied ik altijd aan dat ze de resultaten voorafgaand aan wat ik ermee wil doen, nog mogen doornemen en feedback geven. Pas als de geïnterviewde tevreden is, ga ik het gebruiken, en dat vertel ik dan ook. Dat was ik nog even vergeten te melden ;)

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie
  • 1

Je kunt over jouw expertise, idee of product vertellen.En dat niet alleen, je kunt het vertellen aan iemand die geïnteresseerd is. Hij of zij heeft je toch uitgenodigd om langs te komen voor je interview!

Nou, dat is effe briljant zeg!!!! Ik bel mijn prospects en bied ze een interview aan en als ze beginnen te zeuren dat het een verhuld verkoopgesprek is, zeg ik dat zij mij uitgenodigd hebben.

 

Ik heb ooit een verzekeringspipo aan de deur gehad die zichzelf had uitgenodigd en aan het end van een uur aan loze praatjes verbolgen was toen ik niks wilde afnemen. Wat een arremoe als je zo je geld moet verdienen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nou, je komt binnen doordat je niet iets komt verkopen maar juist omdat je hulp vraagt bij het ontwikkelen van een dienst, een product of anderszins. Je gaat dus niks verkopen, sterker nog, daar hint je zelf niet aan.

 

Als geïnterviewde interesse heeft dan gaan ze je vragen naar je product. Je wilt inderdaad, dat ben ik eens, voorkomen dat er 'buyers remorse' of aversie ontstaat. Zie zo'n interview gewoon als een interessant gesprek over jouw dienst en een mooie manier om feedback te krijgen, wat het ook is, en laat gebeuren wat er gebeurt.

 

Mocht je geïnterviewde zeggen dat het een verhuld verkoopgesprek is, dan zijn je vragen gericht op verkopen, maar ze moeten gericht zijn op het krijgen van en uitwisselen van informatie. Ontkracht het dan ook meteen en stel ze gerust. Het gaat er dus niet om dat je in zo'n geval kunt zeggen dat 'zij je hebben uitgenodigd' daar zou ik ook kriegelig van worden, het gaat erom dat ze je uitnodigen omdat ze wat jij doet interessant vinden. Mijn ervaring is dat mensen je domweg vragen of je hen een aanbod wilt doen. En dat is natuurlijk wel heel fijn.

 

Hopelijk is het zo wat duidelijker geworden. Wel leuk dat het zoveel losmaakt. Dank voor de reacties.

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie
  • 0

Een hoop theoretisch xxxxx (eigen censuur) en een smoesje dat toch iedereen met een beetje verstand doorziet.

 

Ik krijg ook regelmatig telefoontjes van mensen die een "enquete" houden. Willen wat weten over eetgewoontes (willen dan die diepvriesrommel kwijt), of ik wijn drink (willen me dan Chateau Zwerversgeluk verkopen), vragen naar belgewoontes (willen me een ander abonnement aansmeren), vragen dan naar de kwaliteit van het drinkwater hier (willen me dan een of ander apparaat aansmeren) enz. enz.

 

Dat soort mensen dat me belt komt af en toe ook aan de deur. Bij mij luiden dan de alarmklokken en staan mijn haren al direct overeind als iemand zo plompverloren belt of voor de deur staat om mijn menig over het een en ander te horen.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Hopelijk is het zo wat duidelijker geworden.

Van mij mag het nog wel iets concreter. Want je zegt dat het voor jou werkt, maar hebt het in de uitleg steeds over "een" dienst en "een" product, niet over jouw dienst of jouw product. Ik ben wel benieuwd met welk interview-aanbod jij binnenkomt.

 

Dus ben je een meubelmaker, dan maak je een interview over meubels.

Als ik morgen gebeld wordt door een meubelmaker die zegt dat hij met mij een interview wil houden over meubels, dan vraag ik me serieus af waarom en denk ik niet dat ik hem welkom heet.

 

... maar juist omdat je hulp vraagt bij het ontwikkelen van een dienst, een product of anderszins.

Is het ja, dan kun je meteen je aanbod doen.

Maar dan vraag je dus hulp bij het ontwikkelen van een dienst en als er tijdens het gesprek interesse is in die dienst dan is die "opeens" al ontwikkeld en kun je direct een aanbod doen? Is dat niet erg doorzichtig?

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof dat niet helemaal uit de verf komt wat ik bedoel met zo'n interview. Dat is inderdaad heel wat anders dan iemand even bellen met een 'enquête'. Ben ik helemaal met je eens.

 

Je zegt het helemaal goed, trouwens, plompverloren onaangekondigd, niet gevaagd, allemaal signalen om op te passen. Het gaat dan ook om een diepte interview, niet of je wijn drinkt of ook worteltjes lust. Maar echt diepgang. Stel dat je meer zou willen weten over waar mensen nou tegenaanlopen als ze met China willen handelen, om maar even een praktisch en concreet iets te nemen. Dan zou je een interview kunnen opzetten om dat te achterhalen. Vervolgens vraag je binnen je netwerk of iemand die daar interesse in heeft je zou willen helpen met zo'n interview. Je kunt bijvoorbeeld als ruilmiddel aangeven dat je aansluitend wat tips geeft over handelen in of met China.

 

Zo kom jij te weten waar je eventuele potentiële klanten mee stoeien, waarmee jij eventueel je dienst kunt aanscherpen bijvoorbeeld zodat het nog beter aansluit bij hun behoeften, en bied jij hen extra waarde met je tips. Goed voor jou, goed voor hen. Er zit zo geen enkel verkoopelement in maar je komt wel in gesprek met potentiële klanten die anders mogelijk onbereikbaar voor je zouden zijn.

 

Ik houd zelf interviews over communicatie en hoe en waar om dat soms misloopt en bijvoorbeeld wat ZZP'ers bezig houdt, waar ze naar zoeken of tegenaan lopen.

 

Zoals John zegt, wordt je zomaar gebeld door een meubelmaker out of the blue, dan denk je 'huh?'. Maar als je al eens contact hebt gehad met een meubelmaker omdat je een bepaald meubel zoekt, en dan wordt je gebeld met zo'n interview vraag, dan is het al heel wat aannemelijker, toch? Dan past het ook meer.

 

Je kunt een aanbod doen als tijdens het gesprek blijkt dat iemand ergens tegenaan loopt wat je mogelijk al ontwikkeld hebt. Als je dat nog niet hebt, dan kun je dus geen aanbod doen want je hebt nog geen passende dienst of product. Maar je hebt dan wel uit de eerste hand informatie over hoe zo'n dienst of product er uit zou moeten zien wil het interessant zijn voor je mogelijke klant.

 

Zo wat duidelijker?

 

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie
  • 2

Waarom communicatie misloopt is gebrek aan luistervermogen, empathie, gevoel voor omgeving en een overmaat aan zendingsdrang en scoringdrift.

 

Dan gaan gegarandeerd de nekharen overeind! Als je op een get-rich-quick manier gegarandeerde methoden verkoopt en je doelgroep aanspreekt als een stel idioten.

 

De docerende toon sluit een dialoog bij voorbaat af.

 

Zo kan ook JIJ wat opsteken van zo'n topic!!! Door niet op een denkbeeldig podium met wapperende paardenstaart de goegemeente toe te spreken als succes-coach-guru-pipo met gratis e-book.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Stel dat je meer zou willen weten over waar mensen nou tegenaanlopen als ze met China willen handelen, om maar even een praktisch en concreet iets te nemen. Dan zou je een interview kunnen opzetten om dat te achterhalen. Vervolgens vraag je binnen je netwerk of iemand die daar interesse in heeft je zou willen helpen met zo'n interview. Je kunt bijvoorbeeld als ruilmiddel aangeven dat je aansluitend wat tips geeft over handelen in of met China.

Als consultant wordt er van me verwacht dat ik de mogelijke problemen bij het handelen met chinezen ken. Als ik net doe alsof ik dmv van een interview te weten wil komen wat de problemen zijn en welke diensten ik moet aanbieden om mijn service te verbeteren, geloof ik niet dat dit erg vertrouwenswekkend is en ik erg veel kans zou maken een opdracht te krijgen. En datzelfde geldt voor de meeste andere beroepen ook. Wil je een opdracht krijgen, zul je moeten laten zien dat je kennis van zaken hebt en niet de klant om hulp vragen om je concept en je doelstellingen te definiëren.

 

Bovendien heeft John gelijk als ie zegt dat het een beetje vreemd is dat je om informatie komt en dan ineens al een kant en klare oplossing hebt als je klant met een probleem voor de dag komt.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 1

Een topic waar ik graag een beetje mijn tanden in zet ;D

 

Wat je eigenlijk - met héél véél tekst - zegt, is dat je met een goed gevoerd gesprek, waarin je zelf zoveel mogelijk de regie houdt, je kans op verkoopsucces kunt verhogen. (zo interpreteer ik het maar)

 

Maar je verhaal staat bol van 'zekerheden', terwijl dat meestal in de praktijk de grootste onzekerheden zijn.

 

De ideale klant hoef je niet te interviewen, die hoef je ook niet op te zoeken, die weet van jouw bestaan, van wat jij voor hem kunt betekenen, die neemt jouw prestatie van je af tegen de prijs die jij hebt bepaald en de volgende keer dat het nodig is, komt hij weer terug bij jou en hij zal al zijn relaties ook bij jou langs sturen.

 

Alleen... die ideale klanten vind je niet zo vaak. Je zult ze echt moeten zoeken. Dus ik vind dat je hele verhaal daarop mank gaat. Je gaat interviews afnemen om zo de kans te vergroten bij iemand aan tafel te komen die wel wil afnemen met 100% slagingskans?

 

Noem het een goed gevoerd, koud acquisitiegesprek (telefonisch, netwerkend of misschien wel op afspraak) en ik kan je wellicht beter volgen, immers, de titel van jouw E-book is afgekort 'GOOD'.

 

Nu hanteer ik altijd 'GOED' als basishouding in een gesprek: Geïnteresseerd, Openhartig, Eerlijk, Duidelijk. Daarmee scoor je nog geen 100%, daarmee filter je alleen de potentiële klanten eruit en dat zal hooguit een paar procent zijn van alle contacten die je spreekt (interviewt?!). Maar elk GOED gesprek levert je wel drie dingen op: 1. Goede naamsbekendheid, 2. Bruikbare informatie en 3. De kans op een transactie.

 

GOED betekent dat je gesprek- en vraagtechnieken beheerst, het gesprek goed opbouwt en daarbij de informatie kunt inventariseren, analyseren en op basis daarvan kunt adviseren. Je kunt weerstand herkennen in gesprekken, deze ombuigen en pareren, je herkent koopsignalen, enz... Misschien weet je die enkele procenten slagingskans te verhogen, misschien zelfs de verdubbelen, maar jouw 'aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' is gewoon klinkklare onzin.

 

Iemand die denkt een interview te krijgen, is bij lange na nog geen klant. Probeer dat verkeerde beeld maar eens om te buigen tijdens een 'interview'.

 

Dat wilde ik erover kwijt.

 

Succes en groet,

 

Hans

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Beste mensen,

 

Mogelijk heb ik de verkeerde vorm gebruikt bij het delen van een manier en ervaring van mijzelf om elkaar te helpen. Ik heb niemand willen schofferen en wil met respect bejegend worden. Ik zal mijn post terugtrekken als dit mogelijk is.

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie
  • 0

Het is misschien raar, maar ik werk altijd zo. Alleen ben ik me er niet van bewust. Als een klant een vraag aan mij stelt d.m.v. telefoon email op het bedrijf of op een beurs is altijd mijn reactie een heleboel gerichte tegenvragen. Waar, hoe, wanneer, hoeveel etc. Ik vraag hem de oren van de kop om exact te weten te komen wat de klant zou willen. Ook laat ik hem altijd voordoen hoe hij nu aan het tobben is. Pas als ik alles heb geïnventariseerd en ik de klant met vragende ogen heb zien kijken wat ik nu precies te bieden heb, ga ik mijn verkoopverhaal vertellen.

 

Als ze me om een demonstratie vragen zeg ik altijd dat ik een inventarisatie kom houden en misschien, bij een zinvolle uitkomst wat zal demonstreren. Ik heb het idee dat het op deze manier beter werkt als dat ik aan kom stappen met mijn producten en kom uitleggen wat er allemaal mee kan.

 

Ja ik herken me wel in het verhaal van Michael

Link naar reactie
  • 0
Ja ik herken me wel in het verhaal van Michael
Mooi, toch leest jouw versie anders, jij bent dan blijkbaar meteen met de juiste persoon in contact gekomen (op diens initiatief zelfs) en je informeert dan naar diens wensen en behoeften. Da's toch wat anders dan jezelf introduceren als interviewer om dit later om te moeten buigen naar een verkooppraatje, blijkbaar met altijd 'aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' succes, dat is nogal utopisch. Succes en groet, Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Communicatie is hier het probleem volgens mij. Het houden van een interview wordt m.i. veel te letterlijk genomen. Een interview wordt algemeen gezien als het halen van informatie of een mening. Als je van interview een informatief gesprek maakt (zoals ook blijkt uit de omschrijving van TS) past het bij vrijwel elke introductie van product of dienst als nieuwkomer.

 

Het is wat in productontwikkeling de "get out of the office" fase wordt genoemd. Naast potentiële klanten is het vaak ook goed om ook de eindgebruiker liefst een autoriteit op te zoeken (liefst meerdere) en die naast je expertise te laten zien ook zijn of haar verhaal te laten vertellen. In mijn geval ging ik met het eerste product naar de technische commissies van een aantal caravanclubs en naar een paar grotere kampeerwinkels waar ik vrij eenvoudig de manager of directeur te spreken kreeg. De informatie van de een was zonder uitzondering interessant voor de ander zeker als ik daar mijn expertise aan toevoegde. Het product is diverse keren aangepast naar aanleiding van deze gesprekken. En orders volgde als vanzelf.

Soms moet je wat geluk hebben. Zo belde ik met de inkoop van de Vrijbuiter in Roden maar die bleek zelf ziek en ik kreeg Jaap van Zuijlenkom (de baas zelf) te spreken. De moest aan het einde van de dag naar China maar had nog wel een half uurtje voor me. De producten die ik in de auto had mocht ik meteen achterlaten en ik kreeg meteen een aantal tips. Vrijbuiter is nog steeds een van mijn klanten.

 

Als je eenmaal voet aan de grond hebt dat ontstaan producten vaak in samenspraak met de markt en is dat informatieve gesprek minder of niet noodzakelijk.

 

Link naar reactie
  • 0
Als je van interview een informatief gesprek maakt (zoals ook blijkt uit de omschrijving van TS) past het bij vrijwel elke introductie van product of dienst als nieuwkomer.

 

Dat hebben we recent nog iemand aangeraden. Noem het marktverkenning, noem het wat je wil: aanbieders en afnemers hebben gedeelde belangen, dus beide partijen zijn doorgaans wel bereid om met elkaar te praten.

 

Dat het voor uitvinderachtige ondernemers nodig is om het advies te krijgen Get Out of the Office (of het Lab) is begrijpelijk en de energie die coaches verkopen kan ook geen kwaad voor introverte types, maar als je in uitroeptekens gaat communiceren dringt het ook niet echt door. Lijkt me.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of die e-book bedenkers wel eens columns als deze lezen. Ik ben er nog geen één tegengekomen die wel de juiste toon weet aan te slaan. Zonder uitzondering zijn het lijsten vol aanmatigende onbewezen dooddoeners en open deuren, die uitblinken in vage maar stellige veronderstellingen.

 

Ben jij die briljante marketeer? Bedenk dan eens een vorm van e-books die wél weet te overtuigen. Succes!

 

Tip@TS: lees je eigen column nog eens...

Link naar reactie
  • 1
Mogelijk heb ik de verkeerde vorm gebruikt bij het delen van een manier en ervaring van mijzelf om elkaar te helpen. Ik heb niemand willen schofferen en wil met respect bejegend worden. Ik zal mijn post terugtrekken als dit mogelijk is.

 

Hé, nou niet meteen in je schulp terug kruipen, hoor! :) Ik vind de vorm hooguit wat 'schreeuwerig', maar zeker sympathiek, dus allerminst schofferend. Zo ook vind ik de reacties op jouw topic getuigen van respect, scherp geformuleerd hier en daar, maar zeker respectvol. Men neemt namelijk de moeite inhoudelijk te reageren. Geloof me, soms komt er iemand langs op dit forum, die vrij snel wordt af-geserveerd en in 99% van de gevallen is dat ook meer dan terecht.

 

Jij snijdt een onderwerp aan waar mijns inziens meer aandacht voor mag - misschien wel moét - zijn. Heel veel ondernemers laten op het punt acquisitie juist veel te veel liggen. Men durft niet te bellen, te bezoeken of op pad te gaan en laten dus kansen liggen. Die mensen komen hier ook veelvuldig langs en stellen dan vragen over het uitbesteden van acquisitie, omdat ze zelf die drempel niet over durven, kunnen of willen.

 

Juist door mensen als jij - met een andere invalshoek - kunnen we die discussie open blijven voeren zonder dat het gaat vervelen. Dat ik meen te mogen en te kunnen beweren dat jouw aanpak minder effectief is dan je ons lijkt voor te houden, komt voort uit mijn ervaring en kennis over dit onderwerp. Ik stel op basis daarvan dat jouw 'aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' onzin is.

 

Als jouw ervaring echter anders zegt, dus jou lukt het wel op jouw manier, wie zijn wij dan om te zeggen dat je daarmee moet stoppen? Misschien is jouw aanpak, gedrevenheid en persoonlijkheid voor jou wel de unieke combinatie voor succes op dat punt en ben je de positieve uitzondering. Iets om trots op te zijn, dunkt me.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Even voor de goede orde: De reacties van iedereen in dit topic zijn op persoonlijke titel en geen verwoording van moderatiestandpunten o.i.d.

 

Dat is over het algemeen wel bekend bij frequentere bezoekers maar bij deze toch nog even onder de aandacht gebracht :)

 

 

Verder snap ik de aard van de reacties wel. Als je beweert ´een beste methode´ te hebben en die als algemeen geldend verklaart dan vang je tegenwind. dan kun je gaan schuilen of de storm trotseren. Die keus is aan TS.

 

Voor mij is de beste manier compleet anders dan die van TS. Ik heb een abonnementje waarmee ik dagelijks een overzicht krijg van de bedrijven en bijbehorende telefoonnummers die op die dag mijn shops bezocht hebben. volkomen legaal en werkt helemaal prima.

 

Waarmee ik maar wil aangeven dat er geen ´algemeen geldende beste manier´ bestaat

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.