• 0

Weet je de gegarandeerde methode om bij je ideale klant aan tafel te komen?

Je hebt een geweldig idee, een fantastische dienst of een bijzonder product. Maar je raakt het aan de straatstenen niet kwijt.

 

Een goed idee, mooie dienst of product is niet genoeg voor een goede omzet. Daarvoor moet je met je klant in contact komen, en dat vaak het probleem.

 

Hoe krijg je je voet tussen de deur? Hoe kom je voorbij de secretaresse of afdeling inkoop? Je wilt binnenkomen zodat je verbinding kunt maken en een relatie kunt opbouwen. Maar ja, zover kom je niet eens!

 

En hoe weet je eigenlijk dat jouw briljante idee, jouw dienst of product wel gewild is? Dat weet je waarschijnlijk niet! Je vindt het zelf vaak geweldig maar echt weten of er vraag naar is blijft vaak giswerk.

 

De beste, de numero uno, top of the Bill methode is het houden van een interview. Met een interview kom je niet alleen aan tafel bij je ideale klant, je leert meteen waar wel of geen vraag naar is en hoe ze dat formuleren. Wat als je de woorden gebruikt van je klanten, schiet je omzet omhoog!

 

Tijdens het interview, dus terwijl je met je ideale klant aan tafel zit, is er ruimte voor meer. Je kunt spontaan vragen stellen die meer te maken hebben met jou en jouw product of dienst.

 

Je kunt over jouw expertise, idee of product vertellen. En dat niet alleen, je kunt het vertellen aan iemand die geïnteresseerd is. Hij of zij heeft je toch uitgenodigd om langs te komen voor je interview!

 

Dus ben je een meubelmaker, dan maak je een interview over meubels. Over de kleuren die mensen willen, de ideale hoogte en stoffering.

 

Ben je meer van de diensten, dan zet je een interview op over jouw diensten. Stel je bent een makelaar, dan stel je vrGen over wat mensen prettig of onprettig vinden bij makelaars, wat ze vinden van commissies, bonusregelingen, etc.

 

Het maken van een interview zorgt er niet alleen voor dat je bij jouw ideale klant letterlijk binnenkomt. Het zorgt ook voor een verdieping van jouzelf en je expertise omdat je er heel geconcentreerd mee omgaat.

 

Het opzetten van een interview is best lastig. Wat vraag je wel, wat niet? Welke vragen zijn zinvol, welke niet? Geef je niet teveel weg, zeker bij dienstverleners een groot probleem! Stoot je mensen niet tegen het hoofd? Ben je niet te opdringerig of verkoperig? Pfffffff....!

 

Een goed opgezet interview bevat de juiste vragen. En die geven antwoord op jouw meest prangende vragen! Op wat jouw klant wil, hoe ze dat willen en hoe ze dat normaliter krijgen. Zelfs vragen over prijzen kunnen een onderdeel uitmaken van je interview.

 

Het houden van interviews bespaart je ook nog eens heel veel tijd! Natuurlijk kost het maken je tijd. Maar dat is eenmalig! Natuurlijk kost het houden zelf je tijd! Masr wel tijd besteed aan potentiele en geïnteresseerde lead.

 

Heel wat effectiever dan netwerksessies aflopen in de hoop dat je iemand vindt die je dienst of product wil kopen. Netwerken is ook goed, nodig zelfs, en ook leuk. Maar dan wel voor de juiste redenen. In een ander artikel vertel ik je precies hoe je effectief netwerk.

 

Dus, even alles op rij. Wil jij in contact komen met je ideale klant? Wil je weten waar jouw klant behoefte aan heeft? Wil je precies weten wat wel verkoopt en wat niet?

Het houden van een interview is een exclusieve én de meest effectieve methode om alles te weten te komen!

 

En met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb je dan ook meteen je eerste idee, product of dienst verkocht. Hoe geweldig zou dat zijn?! Het is allemaal mogelijk met een doordacht diepte-interview!

 

Succes!

 

Michael

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit soort stellige postings lijkt me een gegarandeerde methode om tegenspraak te ontlokken. Dat is gewoon groepsdynamiek. Er staat altijd wel iemand op die tegenspreekt.

 

Michael, wat motiveert jouw als drijfveerexpert om op een willekeurig gezelschap af te stappen en daar je verhaal af te steken? Of anders gevraagd: hoe reageert een groep (in jouw ervaring met groepsdynamiek) als een wildvreemde daar plotseling op de spreekstoel stapt en gaat doceren? Of weer op een andere manier gevraagd: wat zou je iemand aanraden die zijn boodschap graag onder de aandacht brengt in een reeds bestaande gemeenschap? Hoe maak je daar een zinvol samenzijn van?

 

Al eens in Hyde Park geweest?

 

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Voor mij is de beste manier compleet anders dan die van TS. Ik heb een abonnementje waarmee ik dagelijks een overzicht krijg van de bedrijven en bijbehorende telefoonnummers die op die dag mijn shops bezocht hebben. volkomen legaal en werkt helemaal prima.

 

Waarmee ik maar wil aangeven dat er geen ´algemeen geldende beste manier´ bestaat

 

Hoe werkt zo'n abonnementje?

Link naar reactie
  • 0

Even voor de goede orde: De reacties van iedereen in dit topic zijn op persoonlijke titel en geen verwoording van moderatiestandpunten o.i.d.

 

Verder snap ik de aard van de reacties wel. Als je beweert ´een beste methode´ te hebben en die als algemeen geldend verklaart dan vang je tegenwind. dan kun je gaan schuilen of de storm trotseren. Die keus is aan TS.

 

Natuurlijk is het scherp geponeerd, het moet wel wat triggeren, wat klaarblijkelijk ook is gebeurd. En dat is juist heel goed en met ander meningen heb ik geen moeite. Toch zijn er reacties die m.i. over een grens van fatsoen gaan. Als dat het gevolg is van mijn post dan trek ik hem liever terug want dat accepteer ik niet en daar zit ik ook niet op te wachten. Kritiek is geweldig, zinvol en een kans om te groeien. Scanderen is beledigend, kwetsend en voegt niets toe.

 

Dat gezegd hebbende, dank voor alle reacties, ongeacht of ze het nu met me eens zijn of niet, want dat is ook helemaal goed. Prima zelfs, het gaat tenslotte om uitwisseling en delen.

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Michael, De laatste twee reacties staan naar mijn bescheiden mening haaks op je openingspost, waardoor je (nu al) lijkt op te geven en - bij mij althans - de indruk oproept dat je zelf ook niet meer zoveel geloof hecht aan de stelligheid in jouw verhaal.

 

Communicatie is minimaal tweerichtingverkeer, jij poneert iets op een publiek forum en je krijgt reacties uit dat publiek. De aard, de toon en de inhoud van de reacties zijn dus de effecten van eigen zaaiwerk. Dat er reacties bij zitten die je niet aan zag komen, die bij jou blijkbaar een gevoelige snaar raakten, is en blijft een gevolg van jouw eigen handelen.

 

Volgens mij zou je de reacties ook kunnen benutten om er lering uit te trekken en zo je verhaal te 'boetseren' en te nuanceren, want blijkbaar heb jij een boodschap te verkondigen, die mensen verder kunnen helpen, maar het wordt door velen niet als zodanig herkend. Of ben je werkelijk van mening veranderd?

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Er bestaat simpelweg geen perfecte methode. De variabelen zijn in elke situatie anders en als persoon moet je dat kunnen inschatten. Wat wel bestaat zijn handige hulpmiddelen die iemand op weg kunnen helpen en daardoor meer succesvol kunnen maken.

 

Op het moment dat je iets neerzet als "gegarandeerde methode" dan klinkt dat alsof je de weg, de waarheid en het leven probeert te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Toch zijn er reacties die m.i. over een grens van fatsoen gaan. Als dat het gevolg is van mijn post dan trek ik hem liever terug want dat accepteer ik niet en daar zit ik ook niet op te wachten. Kritiek is geweldig, zinvol en een kans om te groeien. Scanderen is beledigend, kwetsend en voegt niets toe.

Je hebt bij ieder commentaar een functie "Meld dit bericht aan de moderator". Als je van mening bent, dat een bericht beledigend of kwetsend is, kun je hierover je ongenoegen uiten en zullen de moderatoren zeker overleggen of het door de beugel kan of niet. Als je bezwaar als gegrond wordt beoordeeld, verdwijnt het betreffende bericht of worden de beledigende passages eruit gehaald. Mijn ervaring is, dat er momenteel door de moderatoren zeer goed wordt opgelet wat er gepost wordt en of de etiquette aangehouden wordt.

 

Kritiek in de zin dat iemand het niet met je stelling eens is en dat voor jou misschien iets te direct laat blijken is niet altijd beledigend. Sommige dingen kun je nu eenmaal alleen maar duidelijk maken door ze zwart / wit te vergelijken. Een post terugtrekken omdat je geen gelijk krijgt of de kritiek je niet bevalt is niet correct.

 

Groet

 

René

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0
Je hebt bij ieder commentaar een functie "Meld dit bericht aan de moderator". Als je van mening bent, dat een bericht beledigend of kwetsend is, kun je hierover je ongenoegen uiten
Mijn advies is om dan eerst de persoon aan te spreken die als schofferend wordt ervaren, als dat niets oplost, zou een moderator kunnen worden.

 

Ben het er zeer mee eens dat het topic niet 'zomaar' teruggetrokken zou mogen worden. Daar zou een dwingender reden (vanuit de regels) voor moeten zijn, dan teruggeschrokken zijn door reacties op een topic.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Mijn suggestie is dat we het gratis e-boek Het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard dat Michael Schulze hier aanprijst eens downloaden en bespreken. Het is 23 blz, dus goed te doen. Dan delen we ook de ervaring van de follow-up mails, de reis door zijn marketingpiramide en de uitnodigingen van My Remote Coach.

 

Dat is met name van belang voor ondernemers die meer willen weten over "de enorme berg businesscoaches die je gouden bergen beloven maar zelf worstelen met het verkrijgen van een goed inkomen." Michael is bekend met hun werk en biedt een alternatief. Hij komt hier op het forum om zijn inzichten te delen.

 

Het verschil tussen een forum en een podium is echter dat mensen kunnen reageren. We hebben eerder topics van/over/met coaches gehad en de meningen daarover lopen sterk uiteen. Succesgoeroes hebben fans (zo werkt het systeem immers) en critici, dus dat levert levendig debat op.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mijn suggestie is dat we het gratis e-boek Het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard dat Michael Schulze hier aanprijst eens downloaden en bespreken.

Daar heb ik dan wel een paar wensen bij:

1. Dat ik het kan downloaden zonder periodiek een nieuwsbrief te krijgen.

2. Dat Michael Schulze wel actief aan de discussie meedoet en open staat voor die discussie (bij mij leeft de indruk dat de teentjes dan iets korter mogen zijn ;)) en

3. Dat het zowel over de inhoud als de stijl mag gaan, neem de domeinnaam (en subtitel van het E-book) 'Verdien meer dan je waard bent', dat is zowel pleonastisch als in contradictie en zo vind ik meer terug in de teksten van TS die mij wellicht op het verkeerde been zetten en dan moet gaan raden wat er bedoeld wordt.

 

Ik wacht de reactie van TS dus even af, maar zeker een leuke suggestie, zo'n boekbespreking.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Het is bestemd "voor alle ZZP’ers zoals coaches, trainers en mediators die klaar zijn met veel te hard werken voor veel te weinig geld en eindelijk willen gaan verdienen wat ze waard zijn", dus het is een publicatie in de categorie get rich quicker. Ik wil het niet scanderen maar als je alle goeroeboehoe* negeert, staan er een paar nuttige aanknopingspunten in:

 

 

- tel je abonnees/fans,

- meet het effect van je mailings (kijken, klikken, converteren),

- tel je klanten,

- meet je inkomsten,

- hou kijk op je financiën.,

- en hou scores bij voor business skills + persoonlijke ontwikkeling.

 

Michael heeft een dashboard opgezet in Excel dat je voor een paar tientjes kan kopen, en daar kun je dan weer coaching- en motivatie-diensten bij bestellen. Bijvoorbeeld een VIP One Day Intensive Business Building!

 

Doe ermee wat je wil.

 

Een maatstaf voor persoonlijke ontwikkeling is trouwens de omgang met conflicten. Je krijgt pluspunten als je conflicten bespreekbaar maakt, en minpunten als je vecht- of vluchtgedrag vertoont. Lijkt me een goede observatie. :-K

 

 

* Bill Gates, Richard Branson en zelfs Napoleon hadden slechts 24 uur in een dag

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

- tel je abonnees/fans,

- meet het effect van je mailings (kijken, klikken, converteren),

- tel je klanten,

- meet je inkomsten,

- hou kijk op je financiën.,

- en hou scores bij voor business skills + persoonlijke ontwikkeling.

 

Poehee,

“Meten is weten” dus. Ken ik wel.

 

 

Bijvoorbeeld een VIP One Day Intensive Business Building!

 

Een VODIBB? Ken ik niet, maar ik pas.

(Wat natuurlijk niet betekent dat het geen nuttig leesvoer kan zijn trouwens)

 

 

Link naar reactie
  • 0

- tel je abonnees/fans,

- meet het effect van je mailings (kijken, klikken, converteren),

- tel je klanten,

- meet je inkomsten,

- hou kijk op je financiën.,

- en hou scores bij voor business skills + persoonlijke ontwikkeling.

 

Oftewel: - Klantenportefeuille, hoe is die opgebouwd, welke profielen, trends waarneembaar? - Omzet, hoeveel, uit welk profiel welke omzet, trends waarneembaar? - Marge, kostenbewust handelen, hoe bewaak / realiseer je marge? - Billing, betaalgedrag van de klanten, hoe bewaak je de billing en realiseer je optimaal betaalgedrag?

 

Zelfde wijn in een andere zak, dunkt me. Verder wacht ik nog even de reactie van TS af.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

de gegarandeerde methode om bij je ideale klant aan tafel te komen is in mijn geval gewoon op aanbeveling vanuit mijn netwerk.

 

Bij de start vorig jaar heb ik actief zelf wat klanten gevonden en daarnaast aardig wat werk uit mijn netwerk gehaald toen men eenmaal door had dat ik weer "in de markt" was.

 

In 2013 nauwelijks reclame gemaakt. In 2014 daarmee flink actiever geworden om er achter te komen dat de groei bijna 100% uit mijn redelijk uitgebreid netwerk komt.

 

Inmiddels krijgt het bijna een sneeuwbaleffect, in 3 weken 4 nieuwe opdrachten binnen :)

 

Misschien moet ik die reclame euro's maar gewoon aan mijn netwerk besteden. ;)

Link naar reactie
  • 0

Vragen om testgebruikers voor een nieuw product of verbeterde dienst. Voor een trial kun je zelf werven en eventueel selecteren onder aanmelders.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook onlangs tot de conclusie gekomen dat het interessant kan zijn om je eigen evolutie op te volgen op de langer termijn, de factor 'tijd' wat meer zichtbaar maken.

 

Aangezien ik dat zelf niet goed kan in mijn hoofd dan doe ik het maar in excel.

 

gewoon in een kolom de 'parameters' die je zelf belangrijk vindt en dan per maand of zo eens evalueren hoever je staat.

 

Financiële toestand, verkopen, leads, problemen, to do's, ideeën,... je kan er alles in kwijt (ik gebruik het zelfs om mijn eigen fysieke conditie bij te houden).

 

Je moet er op zich niet veel tijd in steken en het heeft wel een goed gevoel om de zaken in de goede richting te zien evolueren.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik vind zo'n ebook bespreking best een heel interessante optie. Als je de gekoppelde nieuwsbrief niet wilt ontvangen meld je je wat mij betreft meteen weer af. Dat kan in iedere mail/nieuwsbrief zonder dat je op hoeft te geven hoe of waarom. Ben best benieuwd wat de reacties op het ebook zijn wat dat betreft dus een goed voorstel. Met interessante opmerkingen en feedback kan het alleen maar beter worden, ook voor toekomstige lezers.

 

Ja, natuurlijk zijn er open deuren. Ik zal niet zeggen dat ik die niet gebruik. Maar is het niet zo dat wat voor de één een open deur is, voor een ander een heuse eye-opener is? Dat gebeurt mijzelf geregeld in ieder geval. ;)

 

Daarbij merk ik ook dat, wat voor sommige 'zelfde wijn ander zak is', er nog heel veel ondernemers zijn die helemaal nooit wat meten en geen plan hebben. Soms met bizar goed resultaat hoor, dat kan zeker. Maar soms ook met de vraag 'tja, wat doe ik nou eigenlijk precies waarom het zo goed gaat?'. of, 'Waarom werkt het niet bij mij?'. Daarbij kan meten=weten heel behulpzaam zijn.

 

Dus voor de liefhebber, haal het ebook gerust op, meld je weer af als geen nieuwsbrief met tips wilt blijven ontvangen en geef, als je dat wilt, je reactie. Vind ik helemaal prima, leerzaam ook. Idee?

 

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie
  • 0

Je moet er op zich niet veel tijd in steken en het heeft wel een goed gevoel om de zaken in de goede richting te zien evolueren.

Mee eens, zeker niet te veel in steken anders wordt het een project op zich. Ik besteed er zelf zo'n 15 minuten per maand aan.

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie
  • 0

Er bestaat simpelweg geen perfecte methode. Op het moment dat je iets neerzet als "gegarandeerde methode" dan klinkt dat alsof je de weg, de waarheid en het leven probeert te zijn.

Klopt, die is er niet, of misschien beter gezegd, ik ken hem niet. Aan de andere kant, 'misschien heb ik wel een leuke methode' vond ik ook niet echt prikkelend.

Op je succes,

 

Michael

 

PS: Binnen 10 minuten zicht op de oorzaak van tegenvallende resultaten en te weinig omzet? Download dan het gratis eBook 'het Geweldig Onmisbaar Ondernemers Dashboard' via http://www.verdienwatjewaardbent.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.